۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۵۳۲۴
فرمانده سپاه ناحيه شهرستان اردل:

حجاب يعني حفظ تمدن و انسانيت بر بلنداي تاريخ

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان اردل گفت: حجاب برخواسته از فطرت انسان و قدمتي به اندازه طول تاريخ بشر دارد و مرز جغرافيايي نمي شناسد.
حجاب يعني حفظ تمدن و انسانيت بر بلنداي تاريخ
به گزارش جهانبین نیوز، هوشنگ جمشيدي فرمانده سپاه ناحيه شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه ضمن گراميداشت هفته حجاب و عفاف گفت: وجود حجاب در ميان اقوام و ملل نخستين و اديان الهي بيانگر اين مطلب است که حجاب بايد از بخشي از وجود آدمي نشأت گيرد که چنين داراي دوام و بقايي به اندازه طول تاريخ بشر است، آن بخش از وجود انسان فطرت است.

جمشيدي افزود: علاوه بر اين آمارهاي موجود از رشد روزافزون گرايش زنان به حجاب حکايت مي کند و اين خود دليلي ديگر بر فطري بودن گرايش زنان به حجاب است.

وي اظهار کرد: درنهايت اين نتيجه حاصل مي شود از زمان نخستين انسان ها حضرت آدم و حضرت حوا تا به امروز، حجاب در ميان انسان ها رواج داشته و به قوم و ملت خاصي محدود نمي گردد و مرز جغرافيايي نمي شناسد و علت آن فطري بودن حجاب زنان است.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان اردل عنوان کرد: در دنياي امروز نقش زنان در پيشرفت و توسعه کشور غيرقابل انکار است اما بايد بيشتر تلاش شود تا به جايگاه واقعي خود برسند، در تاريخ اسلام بانوان موفق بسياري داريم که با حفظ حجاب و رعايت کليه شئون مذهبي، در زمينه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و حتي اقتصادي بسيار برجسته بودند.

جمشيدي بيان کرد: ثمره حجاب، حفظ کرامت انساني و امنيت اجتماعي زن است و در سايه عفاف و حجاب است که زنان مي‌توانند با امنيت به فعاليت پرداخته و توانايي‌هاي خود را در حوزههاي مختلف نشان دهند، در عصر کنوني که جامعه غربي در اوج بهره کشي از زنان و دختران تلاش مي‌کند تا با قانونمند کردن ضد ارزش‌ها براي ديگر جوامع و فرهنگ‌ها، فشارهاي فراوان را به خصوص بر مسلمانان وارد کند توجه به جايگاه دختران در سخن و سيره معصومان (ع) دارويي شفابخش است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۷:۰۰

30 Dec 2019