۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۳۲۴۴۴
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فتنه درسی که نباید از خاطره ها برود/برخی خواص بی بصیرت محور اصلی فتنه ۸۸/ اشتغال شرافتمندانه‌ترین درخواست مردم از مسئولان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: فتنه درس است و نباید از خاطره‌ها برود، اما برخی می‌خواهند فراموش شود که در سال ۸۸ چه اتفاقی افتاد چون این افراد هنوز متنبه نشده‌اند و نمی خواهند کارنامه زشت آن ها برملا شود چراکه چیزی از آن ها باقی نخواهد ماند.
فتنه درسی که نباید از خاطره ها برود/برخی خواص بی بصیرت محور اصلی فتنه ۸۸/ اشتغال شرافتمندانه‌ترین درخواست مردم از مسئولان
به گزارش جهانبین نیوز؛ عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در همایش بزرگداشت نهم دی ماه با تقدیر از حضور مردم شهرکرد در روز هشت دی ماه سال ۸۸ برای دفاع از کشور و ولایت فقیه اظهار کرد: روزهای هشتم و نهم دی که برای همیشه با حماسه مردم ایران در تاریخ ثبت شدند متعلق به خود مردم است و درواقع مردم در این روزها آمدند که از دستاوردهای خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم برخی از استان‌ها و به ویژه چهارمحال و بختیاری نقش تعیین کننده‌ای در رقم خوردن حماسه نهم دی داشت و من این موضوع را به عنوان نماینده مردم در رسانه ملی به عینه دیدم اضافه کرد: وقتی تصاویر حضور مردم در هشتم دی ماه از شبکه‌ها پخش شد در خلق حماسه عظیم ۹ دی تاثیر چشم‌گیری داشت و این نشان از احساس وظیفه شما مردم چهارمحال و بختیاری دارد.

ضرغامی نهم دی را انقلاب سوم عنوان و یادآور شد: انقلاب دوم تسخیر لانه جاسوسی بود و نهم دی را می توان به جرات با نام انقلاب سوم نامگذاری کرد چون به لحاظ کیفیت از نقاط عطف زیادی برخوردار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: در فتنه ۸۸ سلطنت طلبان با اشتباه تاریخی خواص چه آنان که آگاهانه و چه آنان که ناآگاهانه با دشمن همراهی کردند به راه افتاد و می‌توان گفت برخی از خواص بی بصیرت نقش اصلی و اساسی را در فتنه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات به لحاظ کمی و کیفی گستردگی فوق العاده‌ای داشت و در آن زمان ۸۵ درصد از افراد ملت با شور و حال خاصی در انتخابات شرکت کردند افزود: اما فتنه‌گری که در این سال صورت گرفت دشمن را امیدوار کرد و آن ها توانستند گام‌های بلندی بردارند و با رمز تقلب، فتنه‌گری را آغاز کرده و چند نقطه کشور را نا آرام جلوه دادند.

وی تاکید کرد: تعداد زیادی از کسانی که در انتخابات به موسوی و کروبی رای دادند با گذشت زمان و بعد از خطبه‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب راه خود را تغییر داده و درواقع همه کسانی که به موسوی رای دادند در فتنه حضور نداشتند.

ضرغامی یادآور شد: زمانی که کروبی از مردم دعوت کرد که در نماز جمعه حضور یابند و جمعیت نمازگزاران را در خود حل کنند تا دنیا بفهمند که ملت با ما است مردم گوش ندادند و کسی نیامد چون مردم با بصیرت ایران به این باور رسیدند که این جمعیت ضدانقلاب و برانداز هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مردم در همان روزهای نخست که فهمیدند این جریان مقاصد دیگری دارد، از جریان فتنه جدا شدند و افزود: اما متاسفانه بی بصیرتی برخی از خواص و امتناع از فرمان مقام معظم رهبری این جریان را ادامه دادند اما مگر می‌شود در ۱۳ هزار رای تقلب شود، درصورتی که خواصی که این افراد را تحریک می‌کردند خود روزی مسئول بودند و به خوبی می‌دانستند که انتخابات با حضور مردم و نماینده‌های آن‌ها و در جلو چشم آنان برگزار می‌شود و احتمال تقلب وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی در فتنه ۸۸ برخی از خواص بی بصیرت بودند ادامه داد: در این بین برخی سکوت کرده و درواقع با سکوت خود فتنه‌گران را همراهی کردند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برخی نیز در این بین با شرط و شروط حرف زدند و درحالی که ملت راه خود را می‌رفتند این آقایان مراقب جایگاه خود بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما اضافه کرد: طرح آشوب در آن روزها براساس انقلاب‌های رنگی بود که در سایر قسمت‌های دنیا پیاده و جواب داده بود و در ایران نیز در نظر داشتن که این انقلاب را اجرا کنند اما بصیرت و آگاهی مردم ایران و روشنگری های رهبر انقلاب جواب داد و نگذاشت دشمن به مقاصد خود برسد.

ضرغامی تاکید کرد: فتنه درس است و نباید از خاطره‌ها برود، اما برخی می‌خواهند فراموش شود که در سال ۸۸ چه اتفاقی افتاد چون این افراد هنوز متنبه نشده‌اند و نمی خواهند کارنامه زشت آن ها برملا شود چراکه چیزی از آن ها باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به فیلمهای مستند تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی گفت: مناظره‌های تلویزیونی تنها در جمهوری اسلامی ایران پیاده شد و چون قرعه کشی صورت گرفت سالم ترین مدلی بود که دخالت ثروت قدرت را به حداقل رساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: در فتنه گرد و غبار ایجاد می‌شود و این ویژگی فتنه است که در فضای غبارآلود حق و حقیقت مشخص نشود، در آن زمان رهبر بسیار محبت کردند و جلسه گذاشتند اما فتنه‌گران کار خودشان را کردند و راهی خود را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در فتنه ۸۸ سکوت کردند در آخرت هم زبانشان بند می آید چراکه آخرت تبلور دنیا است یادآور شد: مردم فتنه‌گری‍ها را دیدند، تحمل کردند و در این مدت معادل هشت سال دفاع مقدس سختی کشیدند اما هیچ کدام از سران فتنه حاضر نشدند بگویند که ما با فتنه‌گران نیستیم، این درحالی بود که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند راهتان را از فتنه گران جدا کنید ولی سرپیچی کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تاکید کرد: در حماسه ۹ دی بحث دفاع از آرمان‌ها مطرح بود و مردم آمدند تا از اصل نظام خود حمایت کنند اما برخی از خواص به جای اینکه با مردم هم دل باشند انتخابات را زیر سوال بردند.

ضرغامی تجمع‌های باشکوه ۹ دی را نشان از تملک مردم نسبت به انقلاب خود عنوان و بیان داشت: برخی برجام را با آزادی خرمشهر مقایسه کردند و گفتند برجام را خدا آورد امروز ما هم بر این اعتقادیم که برجام را خدا آورده تا به جوانان نشان دهد ماهیت آمریکا چیست.

وی گفت: در این بین جوانان و مردم بسیاری از مسائل را متوجه می‌شوند و می‌فهمند روح حاکم بر برجام چیست، چون ما به تعهدات خود عمل کردیم و تا آخر به ان ها پایبند بودیم اما آمریکا آن ها را نادیده گرفت و هر روز برای ایران بهانه آورد و تحریم ها را تشدید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا پرافتخار و با اقتدار است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا درنظر داشتند تروریست های داعش را در عراق و سوریه نگه دارند چون آن ها را خطری برای خود می دانستند اما ایران علاوه بر کمک های مستشاری، شهید داد و نگذاشت به مقاصدشان برسند تا جایی که با شرط اینکه معادل تروریست هایی که از حلب خارج می‌شوند باید اسیران و زن و بچه های در بند آن ها را آزاد کنند این اجازه را داد.

ضزغامی سردار قاسم سلیمانی را افتخار امروز ملت ایران در دنیا دانست و عنوان داشت: امروز یک دنیای استکبار به رهبری آمریکا و یک دنیای مقاومت به رهبری ایران داریم.

وی با اشاره به اظهارات برخی از مدیران در رسانه‌ها مبنی بر اینکه همه این کارها برای برداشته شدن تحریم ها انجام شد ادامه داد: اشتغال شرافتمندانه‌ترین مطالبه مردم است، چراکه مردم به دنبال دریافت پول یا وام نیستند بلکه تنها کاری برای امرار معاش می خواهند.

گانتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۹:۱۴

15 Jan 2020