۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۱۱۸۴
کارشناس ارشد مطالعات منطقه اي:

قراردادهاي جديد نفتي در تعارض با اقتصاد مقاومتي است/ امروز به شرکتهاي خدمات نفتي نياز داريم

کارشناس مسائل سياسي گفت: آنچه امروز کشورمان به آن احتياج دارد شرکتهاي نفتي نيستند بلکه شرکتهاي خدمات نفتي و کمکي هستند تا در مواردي که تکنولوژي يا توانش را نداريم ما را ياري کنند نه آنکه شرکت هاي خودمان را به گوشه اي خانه نشين کنيم و بگوييم شرکت هاي خارجي بيايند و از صفر تا صد کار نفت ما را انجام بدهند و بيش از سهم کار انجام داده از سرمايه ي اين مملکت ببرند.
قراردادهاي جديد نفتي در تعارض با اقتصاد مقاومتي است/ امروز به شرکتهاي خدمات نفتي نياز داريم
به گزارش جهانبین نیوز ، حسين زينليان بروجني در گفت و گو با کلار، اظهار داشت: مهمترين مساله اي که در ساليان اخير در کشور با آن مواجه ايم وجود تفکري وابسته گرا در ميان سياستمداران و روشنفکران داخلي مان مي باشد همان هايي که در عين بي اعتمادي به جوانان و دانشجويان و اساتيد ايراني در مسيري غيراصولي گام بر مي دارند و هر روز با حقارتي جديد دست ملت را بيشتر زير ساطور بيگانگان قرار مي دهند.

زينليان افزود: براي ما عجيب است چگونه کشوري که توانسته نانو دارو توليد کنند موشک ماهواره بر بسازد و در پزشکي سرآمد باشد نمي تواند در ديگر رشته هاي فني کار خاصي انجام دهد.

وي گفت: عجيب است کشوري که چند ماهواره ساخته شده آماده پرتاب دارد نبايد در طول سال هاي اخير اين دستاوردهاي ارزشمند دانشگاهي اش را به فضا پرتاب بکند و در گوشه آزمايشگاه ها متوقف شان نمايد به خاطر اينکه به مذاق بيگانگان خوش نمي آيد که ما سرآمد باشيم در حوزه نفتي هم مساله همين است.

کارشناس ارشد مطالعات منطقه اي اضافه کرد: متاسفانه عده اي با خودکم بيني و ما نمي توانيم در دهه گذشته قراردادهاي نفتي ذلت باري مانند استات اويل و کرسنت با ميليارد ها تومان جريمه زير ذلت نرفتن آن قرارداد ها را با بي شرمي تحميل نمودند.

اين فعال دانشجويي با بيان اينکه امروز نيز همان تيم با همان رويکرد سعي بر تحميل قراردادهاي نفتي داشته و دارند، گفت: اگر فرياد و مطالبه گري دانشجويان و اساتيد اين مملکت نبود، تا امروز معلوم نبود چه وضع از اين بدتري پيش مي آمد.

زينليان بيان کرد: مگر مي شود شرکت هاي استعماري نفتي که سوابق آنها مشخص است وارد کشور شوند و نخواهند خون ملت را بکشند و به اين ملت ضربه نزنند.

وي در ادامه با اشاره به اين که اين رويکرد به متخصصين و شرکت هاي داخلي مان اين پيام را مي دهد که براي موفقيت تبديل به «دلال وابستگي» شوند تا بتوانند موفق شوند، افزود: اين يعني تعارض با اقتصاد مقاومتي، تعارض با ايجاد اشتغال براي فارغ التحصيلان دانشگاه ها و تعارض با رشد علمي و صنعتي کشور که بايد در جهت عزت ملي، مردم ما را از وابستگي اقتصادي برهاند.

اين کارشناس مسائل سياسي گفت: آنچه امروز کشورمان به آن احتياج دارد شرکت هاي نفتي نيستند بلکه شرکت هاي خدمات نفتي و کمکي هستند تا در مواردي که تکنولوژي يا توانش را نداريم ما را ياري کنند نه آنکه شرکت هاي خودمان را به گوشه اي خانه نشين کنيم و بگوييم شرکت هاي خارجي بيايند و از صفر تا صد کار نفت ما را انجام بدهند و بيش از سهم کار انجام داده از سرمايه ي اين مملکت ببرند.

زينليان گفت: از سوي ديگر امروزه متاسفانه عده اي تصميم ساز براي انرژي، نفت و سرمايه هاي ملي اين کشور شده اند که حتي يک روز به صورت مهندسي و تخصصي در اکتشاف و استخراج و حفاري نفت نه درسش را خوانده اند نه عمر خود را در آن سپري نموده اند و با رانت سياسي سکاندار صنعت نفت اين کشور شده اند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۳:۰۲

9 Feb 2020