۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۸۵۸۴
"بالا سوبرامانيام مورالي" در بروجن؛

ايران يکي از اعضاي پيشگام در کميته ذخيرگاه و انسان/طرح تالاب چغاخور به زودي تهيه مي شود

"بالا سوبرامانيام مورالي" معاون نمايندگي مقيم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران گفت: از سال 1960 ايران با عنوان يکي از اعضاي پيشگام در کميته ذخيره گاه و انسان و 10 ذخيره گاه زيست کره را ثبت کرده و اين براي ايران مهم است.
ايران يکي از اعضاي پيشگام در کميته ذخيرگاه و انسان/طرح تالاب چغاخور به زودي تهيه مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، "بالا سوبرامانيام مورالي" معاون نمايندگي مقيم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران در مراسم اهدا ديپلم ذخيره گاه زيست کره تنگ صياد-سبزه کوه، اظهار داشت: بسيار خوشحالم از طرف سازمان ملل که در جمع شما هستم و در اين فضا شرکت کرده ام.

مورالي با بيان اين که ما امروز دور هم جمع شديم تا جشن بگيريم و بتوانيم براي حفاظت از ذخيره گاه زيست کره تنگ صياد-سبزه کوه اقدام کنيم، گفت: اين خيلي مهم است که سبزه کوه يازدهمين ذخيره گاه به رسميت شناخته شده در جمهوري اسلامي ايران است.

 وي افزود: بسيار اهميت دارد که مسئوليت سازمان حفاظت محيط زيست خانم ابتکار به عنوان يک مسئول به طور واقعي بحث مردم را به عنوان يکي از موضوعات اصلي براي حفاظت از محيط زيست اشاره مي کند.

مورالي ادامه داد: از سال ۱۹۶۰ ايران با عنوان يکي از اعضاي پيشگام در کميته ذخيره گاه و انسان و ۱۰ ذخيره گاه زيست کره را ثبت کرده و اين براي ايران مهم است.

معاون نمايندگي مقيم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران بيان کرد: اين ذخيره گاه ها مانند توران، پريشان، اروميه و ميان کاله بسيار مهم هستند و همه اين ذخيره گاه ها، تالاب ها، جنگل ها و تنوع زيستي را تحت پوشش خود قرار مي دهند.

مورالي افزود: ما اميدوار هستيم که به طور خيلي نزديک با سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص حفاظت و نگهداري از تالاب گندمان و چغاخور فعاليت خوبي را به زودي شروع کنيم.

وي بيان کرد: سازمان ملل با همکاري دولت جمهوري اسلامي ايران پروژه هاي زيادي را در نقاط مختلف کشور در حال اجرا دارد که سعي مي کنند يک روش و رهيافت جديدي را براي حفاظت در سايت هاي به صورت نمونه از جمله چهارمحال وبختياري اجرا کنند.

مورالي با بيان اين که سه پروژه را در اين استان داريم، گفت: حمايت از تنوع زيستي زاگرس که از سال ۲۰۰۵ در حدود ۱۰ سال پيش در حال اجرا است و سعي داريم بتوانيم تنوع زيستي با ارزشي در اين منطقه از جمله ناغان و بلداجي را به عنوان سايت هاي اين پروژه که در حدود ۱۴۰ هزار هکتار شامل مي شود را حفاظت کنيم.

وي گفت: پروژه حفاظت از تالاب هاي ايران که اکنون موضوع مديريت تلفيقي را در تالاب چغاخور شروع کرده و تمرکز آن بر اساس يک روش مبتني بر اکوسيستم و اکولوژي است.

معاون نمايندگي مقيم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران گفت: مژده مي دهم که اين طرح تالاب چغاخور به زودي تهيه مي شود و به طور رسمي براي تاييديه در سازمان حفاظت محيط زيست ارائه خواهد شد.

مورالي افزود: پروژه سوم پروژه بين المللي مناريت است که در مرحله توسعه و تعميم کشور در چهارمحال و بختياري آغاز شده و در چهار شهرستان در حال اجرا است.

وي گفت: موضوع اصلي که اين پروژه ها دنبال مي کنند مديريت تلفيقي منابع طبيعي است با تاکيد بر اين که دستگاه ها و سازمانهاي مختلف با همکاري هم بتوانند کمک بکنند.

مورالي افزود: در نهايت به تمام کساني که در حفاظت از محيط زيست کمک مي کنند تبريک مي گويم و حضور فعال اين جمعيت را ميمون و مبارک تصور مي کنم.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۸:۴۵

27 Dec 2019