۰
plusresetminus
نشست روشنفکري انتخابات براي راي اولي هاي شهرستان سامان تبديل به بک متينگ سياسي شد که در ساعت اداري و در نمازخانه دبيرستان نجمه برگزار شد.
متينگ سياسي و تبليغاتي مديرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاري در همايش راي اولي‌هاي سامان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، برگزاري همايش راي اولي ها براي ۳۰۰ نفر از دانش آموزان در شهرستان سامان توسط اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد و اين در حالي بود که سخنران اين جلسه اقاي نعيم امامي مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان چهار محال و بختياري بود و اين همایش بيشتر تبديل به ارائه عملکرد دولت و تدبير و اميد شده بود و بيشتر به مقايسه فعاليت هاي دولت نهم و دهم توسط اقاي امامي با دولت اقای روحانی شده بود.

رئيس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در اين جلسه با بيان اينکه از سال ۸۴ تا ۹۲ فروش نفت در راستای تهيه غذا و دارو براي مردمان کشور بوده است، بيان داشت: و هرچند ما از نظر نظامي کشور پيشرفته اي هستيم اما اگر دولت قبل همچنان ادامه داشت ما هم مشکلات کشور هاي همچون ليبي و عراق همانند جنگ ، فروپاشي اقتصادي و... را داشتيم بيان داشت: دلار در آغاز دولت نهم و دهم ۹۰۰ تومان بود و در سال ۹۲ به سه هزار ۷۰۰ الي ۸۰۰ رسيد و به يک باره تورم در کشور افزايش يافت و در کنار تورم قيمت کالا نيز افزايش داشت.

امامي با بيان اينکه دولت نهم و دهم هيچ گونه ارتباطي با کشور ها هاي دنيا نداشتيم و تنها با کشور هاي ارتباط داشتيم که سودي براي کشور نداشت، اذعان داشت: در انتخابات سال ۹۲  مردم بسیار هوشمندانه عمل کردن و با يک پويش همگاني در راستاي حمايت از دولت روحاني را تایید کردند و در دولت اقاي روحاني شش قطعنامه دولت قبل برداشته، سايه جنگ و تحريم از کشور دور شد و پول نفت در جهت ايجاد دفترچه هاي بيمه سلامت وحوزه سلامت و بهداشت، افزایش مستمری افراد تحت پوشش  کمیته امداد و بهزیستی، افزايش حقوق کارمندان بعد از انتخابات و... صورت گرفته است.

امامي با بيان اينکه انتخاب اصلح در هر دوره اي اولويت خاص خود را داشته است، بيان داشت: سال ۶۸ اولويت ساخت خرابي هاي جنگ بوده است، سال ۷۲ توسعه سياسي، سال ۸۴ عدالت بود که نتيجه اي نداشت و سال ۹۲ دوري از جنگ ، تورم و حذف آشوب در اقتصاد کشور بوده است تصريح کرد: دلیل اصلی حضور در پای صندوق رای در سال جاری  جلوگیری از عقب ماندگی ها که در زمینه تکنولوژي، صنعت و روابط خارجي و... در دولت نهم  و دهم از بين رفته است می باشد و به دنبال اين هستيم که شرايط اقتصادي و روابط خارجي را افزايش دهيم.

وي با اشاره بر اينکه امنيت پرواز در کشور در دولت تدبير و اميد ايجاد شد تحريم هاي هوايي شکسته شد، بيان داشت: ارتباط با دنيا جبران عقب ماندگي هاي علمي و تکنولوژي جز با قدرت رقم نخواهد خورد.

کسانی که شعار جنگ با دنیا و ترامپ را می دهند به فکر اقتصاد و رفاه اجتماعی نیستند

امامي با بيان اينکه کساني که شعار جنگ با دنيا و ترامپ را مي دهند به فکر اقتصاد و رفاه اجتماعي نيستند و راوبط عادي و مجاري غيرقانوني سودي براي کشور ما ندارد، بيان داشت: اولويت دولت اقاي روحاني خاتمه دادن به سودا گري و واسطه گري است و شاخص دولت در آينده ارتباط با دنيا، بهبود اشتغال و توليد کالايي که مورد حمايت کشور هاي خارجي قرار گيرد.

وي گفت: اميد است شما عزيزيان انتخاب اصلح را داشته باشيد و از تجارب ديگران استفاده و مشورت در زمينه انتخاب اصلح را داشته باشيد و اميد است با انتخاب اصلح ترين فرد روز هاي روز هاي روشن همراه با توليد و اشتغال داشته باشیم.

در اين همايش جلسه پرسش و پاسخ بين دانش آموزان وسخنران همايش برگز ار شد که بيشتر سوالات دانش آموزان در راستاي چرا با توجه به فروش نفت زياد در کشور هنوز يارانه هاي خانوارها افزايش نداشته و خريد مردم نيز کاهش داشته است، امامي در جواب سوال دانش آموزان اينگونه عنوان کرد که بيشتر در آمد حاصل فروش نفت در عمليات هاي عمراني که حجم بالايي نيز در سطح کشور دارد حقوق کارمندان و... هزينه مي شود.

دانش آموز ديگري با بيان اينکه به اشاره به جمعيت چهار درصدي کشور سوالي در اين زمينه مطرح کرد و اشاره به فسادها مالي و حقوق هاي نجومي داشت که آقاي امامي در جواب اين سوال اذعان داشت: در زمان تحريم ها فسادهاي سازمان يافته در کشور به وجود آمد و فسادهاي ۱۲ هزار ميلياردي، حقوق هاي نجومي و... در اين دولت برگردانده شد و اختلاس ها و فسادهاي دولت قبل صورت گرفت و مجريان و افرادي که نقش به سزايي در اين عمل داشتند به سزايي عمل خود نرسيده اند.

يکي ديگر از دانش آموزان با مطرح کردن اين سال با بيان اينکه در اين دولت تسهيلات ۵۰ درصدي به کارخانه داران اعطاء کرده که کارخانه داران نمي توانند اين وام ها را باز پرداخت کنند و دچار کمبود نقدينگي شدند و موجب تعطيلي کارخانه ها در شهرک صنعتي شده است بيان داشت: شما با چه هدفي اين وام ها پرداخت شده است.

تعطيلي کارخانه ها ربطي به دولت ندارد

امامي در جواب سوال اين دانش آموز با بيان اينکه تمامي وام هاي اعطا شده با سود ۱۸ درصد است و تنها بانک ها همانند کشاورزي و ملي و... يا يکي دو درصد کمتر اعطاي وام دارند و در شهرک صنعتي سه سال گذشته در شهرک صنعتي سامان کارخانه اي تعطيل نشده است و کارخانه هاي همچون قند سياوش، لنيات نيک پسند و... راه اندازي شده است و تعطيلي کارخانه ها ربطي به دولت ندارد و سيل بيکاران زياد است و بيشتر از ۳۵ هزار نفر بيکار وجود دارد.

امامي بيان داشت: بايد زمينه براي سرمايه گذاري خارجي و روابط خارجي ايجاد شود.

حاشيه هاي این همایش، دانش آموزان در راستاي صحبت هاي در زمينه هدفمندي يارانه با اين گونه صحبت ها اگر هدفنمدي يارانه صورت بگيرد با ايجاد کارخانه ها همه ما در چند سال آينده در کارخانه ها مشغول به کار خواهيم شد و اقاي امامي جواب مثبت در اين زمينه به دانش آموزان دادند.

يکي ديگر از دانش آموزان خطاب به آقاي امامي گفتند شما حاضريد در زمينه ايجاد اشتغال ماشين سوزکي خود را بفروشيد و سوار خودرو داخلي پرايد شود که آقاي امامي با خنده در جواب اين دانش آموزن عنوان کردند که خودروسوزکي هم ايراني است و در داخل کشور مونتاژ مي شود.

يکي ديگر از دانش آموزان انتقاد در زمينه جشن واردات داشتند و بيان کرد چرا ما بايد جشن واردات در کشور برگزار کنيم در حالي که بايد پيش به روي صادرات و ارز آوري براي کشور داشته باشيم.

و دانش آموز ديگري نيز با مطرح کردن اين سوال که چرا در اين جلسه تنها به تبليغات يکي از کانديدا هاي رياست جمهوري پرداخته شده در حالي اين جلسه با هزينه آموزش و پرورش و در ساعت اداري برگزار شده است.

تصميم گيري در انتخاب با تکيه بر واقعيت هاي موجودصورت گيرد

نعيم امامي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه آموزش و پرورش حرکتي را شروع کرده براي دانش آموزان که سن راي دادن رسيده اند، بيان داشت: انتخابات در کشور ما مبتني بر راي مردم است و بايد دانش آموزان شاخص هايي که نياز است براي راي دادن را ياد بگيرند و مبناي قرار دهند تا بتوانند با تکيه بر واقعيت هاي موجود تصميم گيري داشته باشند.

امامي با بيان اينکه وظيفه بزرگتر ها اين است که آگاهي بيشتري به دانش آموزان بدهند اذعان داشت: نکته ديگر اينکه بايد عملکرد ها توسط دولتمردان گفته شود و حق دانش اموزان اين است که عملکرد ها را بشنوند و بر اساس پاسخ ها و برنامه ها بتوانند به کانديداي هاي اصلح راي بدهند.

مسائل موجود آن طور که بايد توسط دولتمردان خوب توضيح و تشريح نشده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پاسخ خبرنگار سامان ما در راستاي سوالات دانش آموزان از ايشان به عنوان سخنران تصريح کرد: مسائل موجود آن طور که بايد توسط دولتمردان خوب توضيح و تشريح نشده است.

تعطيلي کارخانه شقايق در شهرستان سامان به دليل وام هاي کلان است

امامي در پاسخ خبرنگار سامان ما در جهت تعطيلي بعضي از کارخانه ها در سال هاي جاري و تعطيلي واحد سوسيس. کالباس شقايق بيان داشت: در يک مقطع زماني وام هاي با سود کم به کارخانه داران پرداخت شد که اين وام ها در جاي ديگري هزينه شد و در راستاي توليد هزينه نشد و همين امر موجب شد که هزينه هاي گزافي را براي توليد به همراه داشته باشد و علت تعطيلي واحد سوسيس . کالباس شقايق به دليل وام هاي کلان است و تعطيلي به صورت موقت است و کارگران نيز از بيمه حقوق دريافت مي کنند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۱:۱۰

1 Jan 2020