۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۱۸۱۴
درختان منطقه مهدي آباد شهرکرد:

هم اکنون نيازمند ياري سبزتان هستيم!!!

درختان منطقه مهدي آباد به خاطر تغيير کاربري برخي ادارات به پارک وردي شهر شهرکرد انتقال يافت که اين امر اعتراض مردم را به همراه داشت.
هم اکنون نيازمند ياري سبزتان هستيم!!!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ درختان به عنوان شش هاي زمين مطرح مي شوند و سرمايه هاي سبزي هستند که بايد براي حفاظت از آن ها از هيچ تلاشي دريغ نکرد.

متاسفانه در سال هاي اخير ساختمان سازي موجب شده بسياري از اين گنجينه ها زمين نابود شوند و به جاي آن ها ساختمان هايي ايجاد شوند که احداث آنها به قيمت نابودي درختان تمام شده است.

مدتهاست که قطع درختان بويژه در شهرها چالشي جدي ميان حاميان محيط زيست و مسئولين شهري به وجود آورده است. درختاني که وجودشان لازم است اما جائي قرار گرفته اند که پروژه هاي شهري را دچار اختلال مي کنند.

جهت حل اين نگراني ها، طرح انتقال درختان جديدا در اکثر شهرهاي بزرگ اجرايي مي شود، ولي اين سوال در ذهن علاقه مندان به محيط زيست نقش ميبندد که آيا انتقال درختان راه کار موثر و موفقي بوده است ؟

اما گاهي اوقات راه حل هايي هم هست مثل زماني که مهندسين خوش ذوق به خاطر اينکه حيات يک درخت را نابود نکنند آثار زیبایی طراحی میکنند که هم جذاب بوده و هم نيازي به انتقال و يا حتي قطع درختان هم نيست.


اما متاسفانه گاهی فضاهاي سبز مورد کم لطفي مسئولين قرار مي گيرد و شهرکرد نیز از اين امر مستثني نبوده و بارها شاهد این کم مهری ها در حق درختان بوده و هستیم.

بازهم تجمع مردم کار ساز شد

يکي از شهروندان ساکن ميدان دفاع مقدس در گفت و گو با بام ايران خبر اظهار کرد: سازمان پارک ها و فضاي سبز استان با سرعت عمل فوق العاده نسيت به از ريشه درآوردن درختان کاج چند ساله و انتقال سريع به محلي نامعلوم نمودند.

وي با بيان اينکه، ظاهرا قرار است زمين مربوط به فضاي سبز اين محله به سازمان بازرسي واگذار شود تا به عنوان حياط اين سازمان استفاده شود افزود: چطور مي توانند براي تامين زمين مورد نياز يک سازمان درختان را از ريشه درآورده و نه تنها در حق درختان ظلم مي شود که مردم را نيز بهره مندي از اين نعمت هاي الهي محروم کنند.


وي با اشاره به اينکه، چطور متوليان ايجاد فضاي سبز به راحتي مي توانند فضای سبز یک محله را براي ايجاد محوطه يک سازمان نابود کنند افزود: تاکنون چهار درخت را از ريشه درآوردند اما با مقاومت مردم کار متوقف شده است.

اين شهروند از مسئولين اين امر خواست که از خارج کردن درختان اين منطقه جلوگيري کرده و نگذارند فضاي سبز ما بهم بخورد.

تغيير کاربري دليل انتقال درختان

مجید جلالی مدیرعامل فضای سبز شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار بام ايران خبر با اشاره به اينکه قبل از انتقال يک درخت بايد بتوان ميزان تقريبي يک درخت را سنجيد اظهار کرد: درختان منطقه مهدي آباد به پارک ورودي شهر شهرکرد انتقال يافت.

وي تصريح کرد: درختچه ها بهتر از درختان توانايي انتقال را دارند.

جلالي بيان داشت: يک نهال جوان که تازه از نهالستان آمده نسبت به يک درختچه يا درخت مسن تر که جابه جا شده زودتر مستقر و به رشد مي گردد.

وي با اشاره به اينکه اداره بازرسي شهرکرد که واقع در مهدي آباد است نسبت به حصار کشي قسمتي از فضاي سبز آن محوطه اقدام نموده است بيان داشت: به خاطر کاربري اداري مجبور به جابه جايي تعدادي از درختان آن منطقه نموديم.


جلالي اذعان داشت: تا کنون پنج عدد از اين درختان جابه جا شده و مابقي آن ها نيز در آينده اي نزديک انجام خواهد گرفت.

وي يادآور شد: زمان انتقال درختان و درختچه ها خزان کننده و هميشه سبز، فصول بهار و پاييز است.

جلالي تاکيد کرد: در پاييز اين زمان جابه جايي از زمان آغاز تغيير زنگ برگ ها تا زمان شروع يخبندان است.

به گزارش بام ايران خبر؛ اين سوالات در ذهن تداعي مي شود که اگر زمين از همان ابتدا مطعلق به سازمان بازرسي بوده چرا شهرداري و سازمان پارک ها و فضاي سبز اقدام به کاشت درختان نموده است؟ و چه دليلي دارد مردم در اين مواقع ناديده گرفته شوند و فضاي سبز آن ها نابود شود؟ آيا مسئولين نبايد به فکر مردم هم باشند؟ و حداقل فضاي سبز ديگري را براي آن ها در نظر گرفته و در همان منطقه جابه جا را صورت میدادند؟ نه اينکه به کلي تنها فضاي سبز آن ها را نابود کنند.

التماس تفکر....

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني و مرضيه نظري زاده

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۲:۲۲

26 Jan 2020