۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۲۲۶۳۴

خداي خرمشهر ؛ خداي مذاکرات

امروز از ابر قدرت ها و جامعه جهاني و کدخدا و اينها حرف مي زنند و مي گويند براي حل مشکلات اقتصادي، فرهنگي، سياسي، مذهبي و حتي مشکل کيفيت پايين نان سنگک در برخي نانوايي هاي اطراف شهريار بايد دم کدخدا را ديد !
خداي خرمشهر ؛ خداي مذاکرات
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، مسعود انصاری تحليلگر مسائل سیاسی به مناسبت ۴ خرداد روز مقاومت و پايداري در خصوص مقاومت رزمندگان در عمليات بيت المقدس در يادداشتي نوشت:

در يونان باستان ،قدما بر اين باور بودند که هر پديده اي خدايي دارد که آن پديده را مديريت و هدايت مي کند ؛ خداي باران که کم و کيف و چگونگي بارش باران را مديريت مي کند، خداي باد که مي گويد کي باد بيايد کي نيايد و به همين طريق خداي ابر و خداي نور و الهه ي خير و الهه ي شر و ... .

البته که ديدگاه موحدين با اين ديدگاه متفاوت است. الهيون معتقدند که خدايي که خداي خير است و خداي شر نيست يعني در امورات مربوط به بدي در دنيا نه آگاهي دارد و نه قدرت تاثير دارد ، پس ناقص است و از آن جا که خدا ذاتا بي نياز است به تناقض مي خوريم پس چنين خدايي وجود ندارد و ديدگاه چند خدايي رد مي شود.

امام خميني (ره) پس از آزادسازي خرمشهر توسط رزمندگان اسلام در پيامي ضمن تبريک به رزمندگان و به ملت و بيان نکاتي، فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد."

در وراي این جمله ي ساده عبادت و بندگي و درک صحيح و همه جانبه ی هشتاد ساله اي از اسلام ناب نهفته است.

در این مجال قصد دارم به دو شبهه که از اين جمله در ذهن ها بوجود می آید در حد فهم و درک خود پاسخ دهم:

سوال اول : اگر خدا آزاد کرد پس چه نيازي به حضور رزمندگان اسلام و تحمل خسارات و تلفات بود مگر خدا نعوذ بالله نيازمند است؟!

که البته اين پرسش جواب ساده اي دارد و آن هم اين است که خدا خرمشهر را به وسيله ي (و نه به واسطه ي)رزمندگان آزاد کرد، يعني خدا به رزمندگان نيرو و توان داد تا بر نيروهاي دشمن که به لحاظ استعداد نظامي چندين برابر نيروي خودشان بود پيروز شوند و خرمشهر را آزاد کنند.

سوال دوم : آن خدايي که توان پيروزي بر ارتش چند برابري عراق را به رزمندگان ملت اعطا نمود پس چرا امروز توان پيروزي بر دشمن کافر را بر سربازان ديپلماسي و ملت ايران نمي دهد؟

ملت ايران که همان ملت مسلمان و شيعه و الهي آن روز است دشمن هم که همان دشمن است و حتی بر دشمني خودش نسبت به اسلام افزوده است . پس چرا خدا بار ديگر خرمشهر هسته اي را آزاد نمي کند و قدرت خود را در ياري مسلمين به رخ کفار نمي کشد؟ يا شايد بنابر عقيده ي قدما خداي خرمشهر با خداي مذاکرات فرق مي کند! خداي خرمشهر توانست و ياري کرد خداي مذاکرات نمي تواند و تغير نمي دهد؟

جواب اين سوال را با استناد به دو قاعده ي ديني ، يکي آيه قرآن و ديگري حديثي از معصوم ، خواهيم داد.
خدا در قرآن کريم مي فرمايد: "ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم"

يعني خداوند قادر و متعال سرنوشت ملتي را تغير نمي دهد مگر آن که خود آن ملت بخواهد و تغير دهد و البته خدا هم ياري مي کند.

نکته اين جاست که آن روز امام (ره) فرمود که "خرمشهر بايد آزاد شود" ملت گفتند "خرمشهر بايد آزاد شود " و رزمندگان رفتند که خرمشهر را آزاد کنند. و البته که خدا هم ياري کرد و توان رزمندگان را افزايش داد و در نهايت پيروزي و آزادسازي خرمشهر محقق شد.

امروز امام مي گويد "اگر قرار باشد توافق بد صورت بگيرد ،همان بهتر که هيچ توافقي صورت نگيرد."
سوال اين است که آيا سربازان ديپلمات کشورمان هم اين نکته را واقعا قبول دارند؟

از آنجايي که درست يک روز قبل از ارائه گزارش صد روزه دولت به ملت توافق کذايي ژنو امضا شد توافقي که گرچه منتقدان از آن به عنوان "ترکمنچاي دوم" ياد کرده اند اما به نظرم خوشبين ترين و مدافع ترين افراد هم قبول دارند که حداقل "توافق بدي " بود. به نظر نمي رسد که ديپلمات هاي مذاکره کننده کشورمان اين حرف رهبري را قلبا قبول داشته باشند. اين نکته اي است که با سنت الهي ياد شده در بالا هم پوشاني ندارد.

قاعده ي دوم : حديثي از معصوم است که مي فرمايد:" الله في ظن المومن." يعني خدا در گمان مومن است به عبارت ديگر هر اندازه که مومن در ذهن و گمان خودش براي خدا ارزش و جايگاه قائل شود خدا هم به تناسب همان جايگاه، مومن را ياري مي کند.

اما امروز از ابر قدرت ها و جامعه جهاني و کدخدا و اينها حرف مي زنند و مي گويند براي حل مشکلات اقتصادي، فرهنگي، سياسي، مذهبي و حتي مشکل کيفيت پايين نان سنگک در برخي نانوايي هاي اطراف شهريار بايد دم کدخدا را ديد ! يا مي گويند : "آمريکا با يک بمب مي تواند همه کشور ما را با خاک يکسان کند."

آري تا زماني که در ظن مسئولان ما قدرت کدخدا از خدا بيشتر باشد نبايد انتظار ياري از خدا را داشت .
البته لطف و رحمت خداوند بي وسعت و بي اندازه است ما به رحمت و فضل الهي اميدواريم و به فرموده امام سفرکرده مان ايمان داريم که "آنان که خواب آمريکا مي بينند خدا بيدارشان کند"و اين را از خدا مي خواهيم.


انتهای پیام/۱۰۲۴ج/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۹:۴۴

6 Jan 2020