۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۲۳۶۲۴

نماز عيد فطر در شهرکرد برگزار شد

مردم مومن و خداي جوي شهرکرد به پاس شکرگزاري توفيق يک ماه بندگي خداوند، نماز عيد فطر را در مصلي امام خميني (قدس) اين شهر اقامه کردند.
نماز عيد فطر در شهرکرد برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، نماز عيد فطر از اعياد بزرگ اسلامي است كه فضيلت بالايي دارد. تا بدانجا كه در روايات بر شب‌زنده‌داري و احيا در اين شب تأكيد و بيان شده است كه احياي اين شب كمتر از شب قدر نيست.

از شب عيد سعيد فطر به‌عنوان شب جايزه گرفتن ياد شده است.

 عيد سعيد فطر از اعياد بزرگ اسلامي است كه فضيلت بالايي دارد. تا بدانجا كه در روايات بر شب‌زنده‌داري و احيا در اين شب تأكيد و بيان شده است كه احياي اين شب كمتر از شب قدر نيست. از شب عيد سعيد فطر به‌عنوان شب جايزه گرفتن ياد شده است.

در اين شب خداوند مزد صائمان را به بهترين نحو ممكن مي‌پردازد و طبق كلام الهي در قرآن بالاترين مزد نيز رضايت خداوند از بندگان بيان شده است. عيد فطر روز اجتماع بزرگ اسلامي و تجلي وحدت مسلمانان جهان است و نماز و عبادت در اين روز فضيلت بالايي دارد.


در نماز عيد فطر مسلمانان با وحدت، همدلي و انسجام در صفوف به هم فشرده كنار يكديگر مي‌ايستند و يكپارچگي، همدلي و وحدت خود را به نمايش مي‌گذارند. نماز عيد سعيد فطر در زمان امام معصوم واجب و در زمان غيبت وي و با جماعت و به قصد رجا  و رسيدن به ثواب الهي مستحب است. 


در شهرکرد هم مردم مومن و آن ها که سي روز مخلصانه به درگاه خداوندي سجده کرده و روزه داشتند امروز نماز عيد فطر را بهانه اي براي شکر گزاري از معبود خود قرارد ادند .

زن و مرد، کودک و کهنسال همه و همه با زيراندازها و مهرو ادعيه هايي که بدست داشتند به مصلاي امام خميني(ره) شهرکرد آمدند تا بارديگر به خدا بگويند "دوستت داريم"/.

از حاشيه هاي نماز عيد فطر امسال مي توان به برگزاري آن براي نخستين بار در مصلي اشاره کرد چرا که در گذشته اين نماز وحدت آفرين در خيابان هاي مجاور همچون کاشاني و طالقاني خوانده مي شد.


حضور مسولان استاني در صف اول اين نماز هم چشم همگان را به خود جلب کرده بود، همچنين نماز عيد فطر امسال يک ميهمان دولتي هم داشت و آن هم استاندار بوشهر بود که پا به پاي مسولان استانداري در صفوف نماز شرکت کرد.

بعد از پايان نماز و قرائت خطبه ها، مردم همديگر را در آغوش گرفته و عيد را به يکديگر تبريک مي گويند.

در سوي ديگري از مصلا هم زن و مرد با تعارف کردن کيک و شکلات اين روز را گرامي داشتند.

پيرامون مکان برگزاري نماز هم مسولان کميته امداد و بهزيستي و ديگر نهاد هاي خيريه براي دريافت زکات فطره مردم آماده و مهيا بودند.


انتهاي پيام1026ج /510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۶:۵۶

31 Dec 2019