۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۴۰۱۱
سردار جوانی در بیستمین همایش سراسری هئیت پیروان عترت:

مشکلات کنونی جامعه به دلیل عملی نشدن منویات رهبری است

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مشکلات موجود در جامعه به این دلیل است که مردم و مسئولان به منویات رهبری عمل نکرده‌اند.
مشکلات کنونی جامعه به دلیل عملی نشدن منویات رهبری است
به گزارش جهانبین نیوز، سردار یدالله جوانی صبح امروز در بیستمین همایش سراسری هئیت پیروان عترت که در اردوگاه ولایت برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیئت سکولار در ایران وجود ندارد تصریح کرد: با توجه به این سخن رهبری در می‌یابیم که برخی از افراد به دنبال تشکیل حکومت سکولار در ایران هستند و باید نسبت به این مسئله مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حکومت سکولار افراد را به زندگی فردی و بی‌توجهی به اسلام و سیاست سوق می‌دهد تصریح کرد: در کشورهای غربی مشاهده می‌کنیم که پاپ و کلیسا دخالتی در امور سیاسی نداشته و تابع حکومت‌های سکولاری هستند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در اسلام سیاست و دین همراه است افزود: امام راحل اسلام را همراه با سیاست می‌دانستند و به این مسئله اعتقاد داشتند که اسلام چیزی جز سیاست نیست.

جوانی با اشاره به اینکه هیئت رزمندگان باید نسبت به ترویج اسلام سیاسی اهتمام داشته باشد تاکید کرد: باید همواره مراقب باشیم که اسلام از سیاست جدا نشده و در این خصوص نیز برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل همواره نشان دادند که تابع حکومت سکولار نیستند بیان داشت: در طول دوران پس از پیروزی انقلاب تلاش گسترده‌ای صورت گرفت تا حکومت سکولار در جامعه رواج یابد و این تلاش فقط به ترویج این روحیه در میان مردم نبود.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مردم مسلمان در عصر غیبت از ولی فقیه پیروی می‌کنند اظهار کرد: هیئت رزمندگان اسلام باید در مسیر فعالیت‌های خود پیروی از ولایت فقیه را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم از روحیه ولایتمداری برخوردار بوده و تابع ولی فقیه هستند تاکید کرد: باید نسبت به مسائل سیاسی داخل و خارج کشور شناخت دقیق داشته باشیم و در مسیر رشد و تکامل ایران گام برداریم.

جوانی بخشی از مشکلات کشور را به دلیل تحلیل‌های نادرست عنوان کرد و اظهار داشت: امام راحل تاکید داشت که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» ولی متاسفانه شاهد هستیم که برخی از سیاسیون و دولتی‌ها تلاش دارند که با آمریکا در تعامل باشند و باید به آمریکا به عنوان یکی از حکومت‌های قدرتمند دنیا توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم تعبیر شده و امام راحل نیز این اقدام را مهم‌تر از انقلاب نخست می‌دانستند گفت: ملت ایران همواره با پیروی از ولایت فقیه در برابر بیگانگان ایستاده است.

تحلیل گر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز پرچمدار دین‌داری، عدالت خواهی و اسلام خواهی در دنیا است تاکید کرد: صهیونیست‌ها تصور می‌کردند که با کمک آمریکا و اروپا می‌توانند حزب الله و سید حسن نصرالله را شکست دهند ولی فرزندان روح الله توانستند بر صهیونیست‌ها غلبه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و با اشاره به اینکه باید هیئت رزمندگان این شعار را به گفتمان تبدیل کند یادآور شد: مشکلات موجود در جامعه به این دلیل است که مردم و مسئولان دولتی به منویات رهبری عمل نکرده‌اند.

جوانی با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات رهبری به مبارزه با فقر، فساد و بی‌عدالتی تاکید داشتند افزود: در آن دوران به این مسائل به صورت جدی پرداخته نشد و در دوران رئیس جمهور سابق نیز رهبری بر مبارزه با فسادهای مالی تاکید داشتند که اگر این سخن عملی می‌شد شاهد فساد ۳ هزار میلیاردی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت استفاده از کالاهای تولید داخل برویم افزود: استفاده از کالای خارجی حرام نیست ولی برای خرید کالای خارجی باید نفت را بفروشیم.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه عدم توافق با آمریکا موجب بروز جنگ می‌شود اظهار داشت: چنین افرادی نشان می‌دهند که سخن رهبری را درک نکرده و از خود نقطه ضعف نشان می‌دهند؛ ایران در دوران دفاع مقدس توانست آمریکا و دیگر کشورهای غربی را شکست دهد و اگر باز هم آمریکا به کشور حمله کند باز هم مردم از نظام و انقلاب خود دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به ادعای غربی‌ها مبنی بر عدم وجود آزادی برای بانوان گفت: در بسیاری از کشورها زنان حق رانندگی کردن را ندارند ولی در ایران شرایط اینگونه نیست و زنان در ایران از آزادی‌ برخوردارند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه روسیه امروز در مقابل آمریکا ایستاده است افزود: ایران باید از این فرصت استفاده کرده و نباید با آمریکا توافق کند چرا که آنها خود را مدعی رهبری دنیا می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر جلب اعتماد گفت: توقیف روزنامه‌های ۹ دی و یالثارات به دلیل نگاه انتقادی به دولت نشان دهنده عملی ضد و نقیض است.

جوانی با تاکید بر اینکه دولت باید از رهنمودهای رهبری بهره مند شده و این رهنمودها را عملی کند افزود: باید دولت به وعده‌هایی که به مردم داده است عمل کند چرا که مردم نظاره‌گر عملکرد دولت هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به جلسه زنان دولت در کاخ سعد آباد اشاره کرد و بیان داشت: برخی می‌گویند مطالب مطرح شده خلاف واقع بوده و با هدف حاشیه سازی برای دولت است در حالی که چنین جلسه‌ای غیرمتعارف بوده است و ما بعد از انقلاب چنین جلساتی نداشتیم.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۴:۳۳

14 Feb 2020