:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> شوراي شهرهاي ناکارآمد، بلاي جان شهرها | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۳۹۱۱
یادداشت/

شوراي شهرهاي ناکارآمد، بلاي جان شهرها

در انتخابات گزينش ما بين خوب و بد نيست بلکه انتخاب ما بين خوب و خوب‌تر است و مردم بايد کساني را که اصلح‌تر، کارآمدتر، دلسوزتر و سالم‌تر هستند را انتخاب کنند.
شوراي شهرهاي ناکارآمد، بلاي جان شهرها
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر يک اصل کلي مي گويد که وقتي ملاک انتخاب درست نباشد تبعاً نتيجه انتخاب هم درست از آب در نمي آيد، درست مثل ملاک انتخاب زوج و ازدواج که اگر ملاک ها درست و صحيح نباشند نتيجه آن ازدواج هم چيزي جز دعوا و طلاق نخواهد بود.

در عرصه سياسي و اجتماعي نيز شهروندان دائماً در معرض انتخاب قرار دارند، يکي از مهمترين انتخاب ها در عرصه سياسي و اجتماعي انتخاب اعضاء شوراهاي اسلامي شهر و روستا مي باشد ولي متاسفانه در زمان انتخاب اعضاء شوراها در اغلب نقاط کشور و حتي کلانشهر شاهد بکارگيري ملاک هاي ضعيف و حتي اشتباه براي انتخاب هستيم.
 
از بالاترين مقام اجرايي کشور تا انتخاب اعضاي شوراي روستايي ،هر چه که شهرها بزرگتر و جمعيت زيادتري داشته باشد انتخابات در انجا به مراتب از روي اگاهي عمومي بيشتري انجام مي گيرد ،هر چه محيط کوچکتر باشد انتخابات تحت الشاع شرايط خاص ان محيط قرار مي گيرد.
 
انتخابات شوراهاي اسلامي بدليل اينکه محلي است با آسيب هاي قوم گرايي و محله گرايي در برگزاري مواجه است و گاهي اوقات ارتباطات فاميلي، محلي و منطقه اي، ما را از معيار گرايي و حقيقت گرايي دور مي کند.

کسي که مي خواهد عضو شوراي شهر و روستا شود در درجه اول بايد فردي متدين، متعهد و انقلابي باشد و در درجه دوم بايد کارآمد باشد و  بايد کساني را که داراي اهليت، شايستگي هستند و بتوانند آرمان‌هاي موکلان خود را پيگيري کنند انتخاب کنيم.
 
در انتخابات گزينش ما بين خوب و بد نيست بلکه انتخاب ما بين خوب و خوب‌تر است و  مردم بايد کساني را که اصلح تر، کارآمدتر، دلسوزتر و سالم تر هستند را انتخاب کنند.

در انتخابات شوراي شهر و روستا مسئله کاملا فرق مي کند، زيرا در اين گونه انتخابات نسبت هاي فاميلي و خانوادگي بر همه مزيت هاي ديگر مي چربد و هر کس دوست دارد صرف اختلاف نظر و عقيده و چشم بستن بر گرايش هاي سياسي، به کسي راي دهد که نسبت خانوادگي بيشتري با او دارد.

البته از اين که فاميل اگر گوشت هم را بخورد استخوان هم را دور نمي اندازد جاي شکي نيست، اما ضرر اين گونه انتخاب در دراز مدت متوجه شهر مي شود، زيرا کساني انتخاب مي گردند که از تخصص لازم بهره کافي را نداشته و نمي توانند همچون کارشناساني که بر اثر شايسته سالاري به اين سمت انتخاب گشته اند، کارايي لازمه را داشته باشند.

در اين گونه موارد ضمن احترام به افراد فاميل افراد انتخاب کننده بايد دورانديش بوده و صلاح کار شهر را به منافع فاميلي ترجيح دهند، تا کارهاي شهر طبق برنامه و بر اساس نياز ها و خواسته هاي شهروندان به پيش برود.

وقتي وابستگي فاميلي و روابط محلي ملاک انتخاب باشد ديگر تجربه و تخصص مورد توجه قرار نمي گيرد و بدتر آنکه وفاق و يکپارچگي نيز در بين اعضاء مشاهده نشده و هر يک از منتخبين فقط به فکر سهم خواهي به نفع فاميل و هم محلي هاي خود بوده و منافع جمعي فراموش مي شود.
 
شايد يکي از مهمترين دلايل عدم توفيق شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اغلب نقاط کشور همين نکته ظريف تر از مو باشد که ما درست انتخاب نمي کنيم و چون درست انتخاب نمي کنيم درست هم نتيجه نمي گيريم.

حالا با شروع ثبت نام کانديدا ها فعاليت انتخاباتي خود را آغاز کرده اند و با برگزاري جلسات خانگي، شرکت در مراسم هاي ختم و جشن و ارسال پيام کوتاه از دوستان و فاميل خود براي شرکت در انتخابات به اصطلاح رخصت مي طللبند.
 
حالا بايد اين نکته مهم را در نظر گرفت که داشتن تفکرات قبيله اي، قومي و طايفه اي آسيب جدي در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا است.
 
 انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۹:۴۵

11 Feb 2020