۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۲۰۲۲۱
واکنش امام جمعه شهرکرد به اجرای کنسرتی دیگر:

چرا مسولان استان به تذکرات نماینده ولی فقیه گوش نمی دهند؟!

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد گفت: مسولین برای مردم سفره دین پهن کنند نه سفره معصیت و گناه که باعث سلب نعمت خداوند شود.
چرا مسولان استان به تذکرات نماینده ولی فقیه گوش نمی دهند؟!
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه های اول نماز جمعه با اشاره به تفسیر آیاتی از سوره جن افزود: جز خداوند تبارک و تعالی کسی از زمان وعده روز حساب با خبر نیست این در حالی است که پیامبران با وجود مقام والای خود از تمام علم غیب آگاه نیستند.

نکونام افزود: پیامبران نیز همانند دیگر انسان ها از دشمنی شیاطین در امان نیستند و این دشمنی در مسله وحی و مکتب وجود هم دارد.

امام جمعه شهرکرد انجام وظایفی که خداوند بر دوش ما گذاشته است را مهم تر از آگاهی از زمان وعده خداوند برشمرد. نماینده ولی فقیه در ابتدای خطبه دوم خود بعد از توصیه نماز گزاران به تقوا خاطر نشان کرد: اهل تقوا با غیرت دینی خود هر گونه نافرمانی و معصیت در برابر خداوند را نمی پذیرد و حفظ دین را جز دغدغه های اصلی خود می دانند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به این که منکر در جامعه منکر است و معروف، معروف بیان کرد: اهل تقوا دغدغه این را دارند که مبادا منکر جای معروف را بگیرد و بالعکس.

نکونام فرار شاه با چشمان گریان در 26 دی ماه سال 56 را تحقق یک معروف زیبا و رخت بر بستن یک منکر از جامعه ایران دانست.

وی سالروز شهادت فدایان اسلام و در راس آن شهید بابصیرت نواب صفوی در 27 دی ماه سال 34 را تسلیت گفت و اذعان کرد: شهید نواب صفوی جهاد مسلحانه خود را با اذن مراجع با بصیرت آغاز کرد و در مبارزه با طاغوت به شهادت رسید و به ما نشان داد که هر کس در طول تاریخ از ولیه فقیه
زمان خود پیروی کند رستگار می شود.

امام جمعه شهرکرد در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به حضرت محمد(ص) و محکوم کردن آن گفت: جریانات موجود در فرانسه با این کار فقط به دنبال منافع استکباری خود هستند و با این عمل خود روز به روز به نابودی خود دامن می زنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد تصریح کرد: اینان شمرهای زمانند که جز به فکر حکومت دنیای خود نیستند و با مقاومت چهره اسلام در منطقه روز به روز به شکست خود نزدیک تر می شوند.

نکونام در ادامه صحبت های خود به مسئله کنسرت هایی که در استان برگزار می شود اشاره کرد و گفت: متاسفانه شب همان روزی که در نماز جمعه تذکر دادم کنسرت دیگری در شهرکرد برگزار شد و تصاویری از آن کنسرت به من ارائه شد که چندان فرقی با پارتی های شبانه در کشورهای غربی نداشت.

وی خطاب به مردم اذعان کرد: صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد در جایگاهی نیستند که بتوانند حرام خدا را حلال کنند و مجوزی برای انجام کنسرت های حرام موسیقی دهند.

امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: موسیقی که انسان را به رقص درآورد طرب است و از نظر تمام مراجع حرام اعلام شده است و این گونه کنسرت های که در شهر برگزار می شود حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسولان استانی و کشوری افزود: چرا مسولان با توجیح این که جامعه باید شاد باشد زمینه ایجاد معصیت را فراهم می کنند.

نکونام برگزاری این نوع کنسرت های موسیقی را سبب آلوده شدن فضای جامعه برشمرد و گفت: جامعه ای که فضای آن به سمت گناه رود مشمول رحمت و نعمت خداوند قرار نمی گیرد.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص قطع نعمت خداوند به واسطه گناهان عنوان کرد: مسولین برای مردم سفره دین بگشایند نه سفره معصیت و گناه که باعث سلب نعمت خداوند می شود.

انتهای خبر/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۴:۳۰

27 Dec 2019