۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۰۱۳۱
حیدری در جمع مسئولین استانی بسیج دانشجویی:

انشقاق در صفوف جریان مومن کشور از برنامه‌های اصلاح‌طلبان تا انتخابات است/فعالیت تقابلی دانشگاه آزاد با بسیج

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه اصلاح طلبان به دنبال ایجاد دعواهای ساختگی برای انحراف افکار عمومی هستند، گفت: انشقاق در صفوف جریان مومن کشور از برنامه‌های اصلاح طلبان تا انتخابات مجلس است.
انشقاق در صفوف جریان مومن کشور از برنامه‌های اصلاح‌طلبان تا انتخابات است/فعالیت تقابلی دانشگاه آزاد با بسیج
به گزارش جهانبین نیوز، محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست مشترک مسئولین استانی و معاونین سازمان بسیج دانشجویی کشور در استان خوزستان گفت: با گذشت یک سال و نیم از عمر هر دولتی می‌توان با دقیق شدن در رفتار‌های آن با رویکرد های اصلی آن دولت آشنا شد.

وی رویکرد دولت یازدهم را بعد از گذشت یک سال و نیم دارای ۲ بعد خواند و گفت: رویکرد دولت در بعد تئوری شعار محوری بوده، مانند شعار اعتدال که تا کنون با صراحت، تعریف نشده است.

حیدری ادامه داد: در بعد عملی می‌بینیم اعتدال دولت یازدهم دارای پشتوانه فکری و انسانی چندانی نیست و یک تعریف مشخص و شفاف برای اعتدال وجود ندارد؛ البته بدنبال این بودند تا اعتدال را به یک گفتمان و جریان مانند اصلاحات تبدیل کنند اما نتوانستند. این واژه‌ای است که به یک باره ابداع شده، اجاره‌ای و فاقد نیروی انسانی است که در حوزه عمل به هیچ نتیجه‌ای نیز نرسیده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه در حوزه آموزش عالی اعتدالی ندیدیم، گفت: در ۱۶ آذر، اعتدال را با باز تعریف‌های متفاوت دیدیم؛ لوژهای کوچک دانشگاهی دارای جایگاه شدند در عوض اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی نادیده گرفته شدند. لذا می‌توان گفت اعتدال نه به مفهوم تئوری و نه عملی راهبرد مشخص از خودش نشان نداده و نتوانسته تبدیل به جریان شود و در آینده نزدیک هیچ چاره‌ای به جز آویزان شدن به جریان اصلاح طلب نخواهد داشت.

حیدری با اشاره به این موضوع که اصلاح طلبان ۳ محور را دنبال می‌کنند و تلاش دارند کشور را تا انتخابات مجلس به دنبال خود بکشانند، گفت: اولین محور برنامه اصلاح طلبان ایجاد سر و صدا و دعواهای ساختگی برای انحراف اذهان افکار عمومی است. اینان برای پوشش کم کاری خود در یک سال و نیم گذشته، هر روز هیاهو و جنجال ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: تقریبا نگاه دولت حرکت در مسیر دنیای نوین است و دولتمردان تلاش می‌کنند مسیر حاکم در دنیا را ادامه دهند. متاسفانه تحرک در بدنه دولت کم است. چقدر حضرت آقا فرمودند ساخت و استحکام درونی نظام، اقتصاد مقاومتی و بارها بسیج دانشجویی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است ولی علیرغم این تأکیدات، هیچ تحرکی صورت نگرفت و برای دور کردن اذهان از مباحث اصلی هر روز سروصدا و دعوا های ساختگی ایجاد کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تبدیل بدهکاران ۸۸ به طلب کاران امروز را دیگر محور برنامه اصلاح طلبان خواند و بیان داشت: اگر روزی بخواهند متهمان فتنه را محاکمه کنند اتهام اول آنها، ریختن آبروی انقلاب اسلامی خواهد بود. تا قبل از سال ۹۲، بدهکاران ۸۸ در سوراخ‌های خود پنهان شده بودند اما متاسفانه چندی است متهمان و بدهکاران ۸۸، با پررویی تمام به طلبکاران امروز تبدیل شده‌اند.

حیدری خاطرنشان کرد: امروز آنها ندای طلبکارانه سر داده‌اند و در تیتر روزنامه‌ها و سایت‌ها، شعار رفع حصر می‌دهند البته تأکید روی این شعار هم دلیل دارد. آنها با شارلاتانیزم سیاسی می خواهند شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهند تا برای انتخابات خبرگان و مجلس، نامزدهای مورد نظر آنها را رد صلاحیت نکند.

وی تاکید کرد: اتفاقات سال ۸۸ یک سلسله اتفاقات سیاسی نبود بلکه یک براندازی بود. گردانندگان این فتنه حتما باید محاکمه شوند. کسانی‌ که حقوق ملت را در آن سال لگدمال کردند به ملت بدهی سنگینی دارند که ملت هنوز با آنها تسویه حساب نکرده است. آنها، حماسه ۹ دی را قبول نداشتند و آنرا مخصوص قشر خاصی از جامعه می‌دانستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه سیاست انشقاق در صفوف مستحکم جریان‌های مومن و حزب اللهی کشور یکی دیگر از محور‌ها و اتفاقات در حال وقوع در کشور است، گفت: علیرغم اینکه دولت قبل مانند هر دولت دیگری دارای نقاط ضعف و قوت بود ولی با بزرگنمایی اشکالات و سیاه نمایی، دولت گذشته را یک دولت ناکار آمد در تاریخ ایران قلمداد می‌کنند و هر فرد یا گروه منتقد خود را به این دوره سیاه نمایی شده منسوب می‌کنند.

حیدری افزود: این در حالی است که جریان مومن و انقلابی کشور، با تأسی به رفتار رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، در همان دوره قبل هم در جای خود از دولت حمایت می‌کرد و هم انتقاد. این رویه جریان حزب الله، حتی در زمان دولت آقای هاشمی و خاتمی هم بود. ما فراموش نمی‌کنیم زمانی که اصلاح طلبان، به آقای هاشمی توهین می‌کردند و از او با عنوان عالیجناب سرخپوش یاد می‌کردند این مردم انقلابی و حزب الله بود که از آقای هاشمی دفاع می کرد.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که برخی افراطیون، عبور از خاتمی را کلید زدند و در دانشگاه به او توهین کرده ولی بازهم همان جریان مومن کشور، از او حمایت کردند. اینها در تاریخ ثبت شده است. در هر صورت جریان‌های مومن نه دشمنی با دولت‌ها دارند و نه عقد اخوتی با کسی بسته‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در بررسی وضعیت آموزش عالی کشور گفت: وزارت علوم بعد از یکسال و نیم به ثبات رسید. ما در این یکسال و نیم عادت به بی ثباتی کرده بودیم ولی در عین حال، تعامل خوبی هم با بخش‌های مختلف وزارت علوم داشتیم.

حیدری ادامه داد: نگاه بسیج دانشجویی تقابل با دولت نیست، نگرانی ما بیشتر در بحث دانشگاه آزاد است. بعد از شروع دوره مدیریت آقای میرزاده، متولیان دانشگاه آزاد به خیال خود دانشگاه را دوباره فتح کرده‌اند. خود آقای میرزاده فردی جبهه‌ای، فعال، پژوهشگر و نخبه هستند اما بعضی افراد با گرایش‌های تند و خاص در کنار ایشان در برخی از بخش‌ها هستند که فعالیت‌های جسته و گریخته‌ای علیه بسیج دانشجویی دارند.

وی در پایان خطاب به مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: بسیج دانشجویی زیر نظر معاونت فرهنگی دانشگاه نیست و یک تشکل دانشجویی با قانون خاص است که امام (ره) آن‌را ایجاد کرده و سرخط جریان‌های آن وصل به بسیج و ولایت است.

انتهای خبر/1024ج
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۴:۴۱

29 Jan 2020