۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۴۱۸۱
مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري:

با تخريب جنگل ها به استقبال ريزگردها نرويم/افزايش سرانه فضاي سبز راهي براي جلوگيري از ريزگردها

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: يکي از دلايل جلوگيري از ريزگردها افزايش سرانه فضاي سبز در سطح استان چهار محال و بختياري است که تا کنون اقدامات مثبتي در اين راستا صورت گرفته است.
با تخريب جنگل ها به استقبال ريزگردها نرويم/افزايش سرانه فضاي سبز راهي براي جلوگيري از ريزگردها
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: در راستاي اقتصاد مقاومتي، اشتغال و توليد، محيط زيست مي تواند بستر مناسبي براي اين شعار باشد.

وي با اشاره به اينکه هر توليد و اشتغالي که صورت گيرد زمينه‌ساز آب، خاک و هواي سالم است تصريح کرد: توليد مي تواند در يک محيط زيست سالم پرورش پيدا کند.

احمدي با اشاره به اينکه همه ما بايد در راستاي تحقق پيدا کردن شعار سال کوشا باشيم بيان داشت: اميد است که با حفاظت از بسترهاي طبيعي و انساني بتوانيم محيط کسب و کار و اشتغال را فراهم کنيم.

وي با اشاره به اينکه اين استان جزء استان هايي است که از نظر توليد آلاينده هاي هوا در موقعيتي است که مشکلي ندارد تصريح کرد: مراکز صنعتي، توليدي و خدماتي اين استان کمترين آلودگي را ايجاد مي کنند.

ريزگردها مهمان هاي ناخوانده که چندين استان را درگير کرد

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: ريزگردها از کشورهاي عربستان، سوريه و عراق وارد کشور شدند و چندين استان و استان ما را تحت تاثير خودشان قرار مي دهد.

احمدي يکي از دلايل ايجاد ريزگردها را سدسازي عنوان کرد و افزود: سدسازي که در ترکيه در مبدا دجله و فرات زده شد برروي تالاب ها تاثير گذاشت و موجب درگير شدن کشورهايي چون عراق و سوريه در بحث بيابان زايي شد که پس از آن ايران را نيز تحت تاثير قرار داد.

وي يادآور شد: در سطح کشور کانون هاي جزئي ريزگرد وجود دارد که با اقدامات مثبت و موثر سازمان محيط زيست در زمينه احياء تالاب ها روند احيا خوب بود و همين امر موجب جلوگيري از ريزگردهاي داخلي شد.

احمدي يکي از دلايل جلوگيري از ريزگردها را افزايش فضاي سبز عنوان کرد و ادادمه داد: جهاد کشاورزي، بسيج، اقشار مختلف مردم در بحث افزايش فضاي سبز ورود پيدا کردند و تا کنون اقدامات مثبتي را انجام داده اند.

وي از تشکيل کارگروه مقابله با گرد و غبار در سطح استان خبر داد و گفت: تصميمات کليدي و کاربردي در سطح استان در مقابله با مهار ريزگردها گرفته شده است.

احمدي افزود: تمامي دستگاه هاي مربوطه با يکديگر هماهنگي ها و تصميمات لازم را جهت جلوگيري از ورود ريزگردها اتخاذ مي کنند.

جلوگيري از تخريب جنگل ها فيلتري براي جلوگيري از ريزگردها

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: جلوگيري از تخريب جنگل ها مي تواند به عنوان فيلتر قوي براي جلوگيري از آسيب ريزگردها عمل کند.

احمدي خاطرنشان کرد: افزايش سرانه فضاي سبز در شهرها و روستاها و همچنين کاشت درخت در ورودي و خروجي شهرها، الزام مراکز صنعتي و خدماتي به اختصاص بخشي از واحد خود به فضاي سبز از تصميمات کليدي کارگروه مقابله با گرد و غبار است.

وي يکي ديگر از تصميمات اتخاذ شده در اين کارگروه را رعايت حق آبه زيست محيطي دانست و گفت: زيست گاه هايي که آسيب ديده اند با تامين بودجه کم کم احياء مي شوند.

چاپ کتابچه اي با عنوان ريزگردها

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: کتابچه اي که درخصوص ريزگردها، ارتقاء آموزش زيست محيطي چاپ شده که در اختيار هم استاني ها قرار خواهد گرفت.

احمدي يادآور شد: در سال جاري 6 روز در مرحله هشدار آلودگي هوا قرار گرفتيم اما در کل اين استان وضعيت نسبتا خوبي داشت.

وي افزود: در فصل جاري ريزگردهايي با منشاء خالي نداشتيم، رطوبت زمين بالا و پوش گياهي آن را پوشانده بود.

احمدي اذعان داشت: در چهارمحال و بختياري با نظارت و پايش شبانه روزي در مراکز صنعتي نظارت کافي داريم و آلودگي خاصي از صنايع نداشته و کارشناسان اين مسئله را رسد مي کنند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۱:۳۴

25 Jan 2020