۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۰۱۱۱

نبود پزشک سونوگرافی زن معضلی برای لردگانی‌ها

مردم شهرستان لردگان از نبود سونوگرافیست زن رنج می‌برند؛ برخی از بیماران باید تا ۱۶۰ کیلومتر را برای رسیدن به یک سونوگراف زن طی کنند که این امر خطر و ریسک بیماری را بالا می‌برد.
نبود پزشک سونوگرافی زن معضلی برای لردگانی‌ها
به گزارش جهانبین نیوز، این روزها درد کمبودهای بخش بهداشت و درمان زخم بیماری را در وجود مردم لردگان عمیق‌تر کرده است.

یکی از مشکلاتی که موجب رنجش بیشتر مردم  شهرستانی با بیش از 230 هزار نفر می‌شود، نبود پزشک سونوگرافی زن است که موجب شده تا بانوان برای درمان به پزشکان مرد مراجعه کنند و این مشکل زمانی حادتر می‌شود که موضوع درمان کاملاً مربوط به زنان باشد.

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که فرهنگ مردم منطقه لردگان مراجعه به سونوگرافیست مردم را با مشکل مواجه کرده و چنین موضوعی را نمی‌پذیرد.

بیشتر بیماران به علت نبود سونوگراف زن به مرکز استان می‌روند

یکی از شهروندان لردگانی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: دخترم بیمار است و هر بار که پزشک برای او سونوگرافی تجویز می‌کند به علت نبود متخصص زن باید به مرکز استان برویم و مسافتی بیش از 160 کیلومتر را طی کنیم که این امر باعث افزایش خطر و ریسک بیماری می‌شود.

وی بیان کرد: این مسئله هم هزینه بالایی برای ما دارد و هم اینکه به علت زمان‌بر بودن و طول مسیر برای سلامتی دخترم خطرناک است.

یک زن باردار لردگانی که از نبود متخصص سونوگرافی زن در این شهرستان به شدت انتقاد دارد، گفت: نبود پزشک سونوگرافی در این بیمارستان موجب شده که من با این وضعیت جسمی مجبور باشم به صورت مکرر به مرکز استان مسافرت داشته باشم و اگر در مسیر اتفاقی برای من و فرزندم پیش آمد چه کسی جواب‌گو است.

خانمی دیگر از شهروندان اظهار کرد: وجود متخصص سونوگراف زن در این شهرستان ضروری است، چراکه نیمی از جمعیت شهرستان را زنان تشکیل می‌دهند و لازم است برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

چرا یک شهرستان با این گستره جغرافیایی و جمعیتی بالغ‌بر 230 هزار نفر فقط یک یا دو مرکز سونوگرافی و آن هم متخصص مرد داشته باشد؟

وقتی حجم تقاضای آزمایش سونوگرافی در لردگان بسیار بالاست، چرا مسئولان برای جبران این کمبود اقدامی نمی‌کنند؟

انتهای پیام/۶۳۰ ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۹:۰۵

27 Dec 2019