۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۹۶۹۱
یادداشت/

دزدي "واي فاي" سرگرمي اين روزهاي نوجوانان و جوانان

فراگير شدن استفاده از تلفن‌هاي همراه از يک سو و گستردگي اينترنت از سوي ديگر باعث شده است استفاده از اين دو مقوله به بخشي از زندگي افراد جامعه بدل شود حال آنکه اين موارد نيز همچون ديگر نوآوري‌هاي علم و فنآوري بدون ايجاد بستر مناسب فرهنگي پا به زندگي خانواده گذاشته‌اند.
دزدي "واي فاي" سرگرمي اين روزهاي نوجوانان و جوانان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار اين روزها از کودکان و نوجوانان تا افراد کهن سال با تکنولوژي تلفن‌هاي همراه آشنايي دارند و تلفن همراه يکي از ملزومات زندگي مردم شده است به‌طوري که بسياري زنگي بدون تلفن همراه را غيرقابل تحمل مي‌دانند.

يکي ديگر از امکاناتي هم که اين روزها براي بالا بردن سطح کيفيت کردم راه‌اندازي و در دسترس آنان قرار گرفته است شبکه جهاني اينتر نت است که توانسته بسياري را به خود جذب نمايد.

شايد پيش از اين تصور مي‌شد تنها راه ورود به شبکه جهاني وب رايانه‌ها هستند اما با گسترش ميزان استفاده از تلفن‌هاي همراه يکي از راه‌هاي ورود به شبکه جهاني وب همين تلفن‌هاي همراه هستند که به چند روش به اين شبکه گسترده متصل مي‌شوند.

يکي از روش‌هاي معمول، ايمن و قانوني استفاده از شبکه اينترنت به وسيله تلفن همراه فعال‌سازي بسته‌هاي خريد اشتراک داده است که از طريق اپراتورهاي ارائه‌دهنده سرويس ارتباط در اختيار مشترکان و صاحبان سيم‌کارت‌ها قرار مي‌گيرد که اغلب براي رفع نيازهاي اينترنتي خود از اين روش استفاده مي‌کنند.

ديگر روش ارتباط تلفن‌هاي همراه به شبکه جهاني وب استفاده از شبکه "wifi" موجود در تلفن‌هاي همراه است که با استفاده از آن و از طريق مودم‌هاي واسط رايانه‌ها با خطوط تلفن ثابت به سرويس"adsl" يا ديگر سرويس‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت متصل مي‌شوند.

مودم‌هايي که ارتباط رايانه با خطوط تلفن ثابت را برقرار مي‌کنند و داراي فرستنده و گيرنده اموج بي‌سيم هستند با ارسال اموج الکترونيکي در فضاي پيرآمون امکان ارتباط دستگاه‌هايي همچون تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت را فراهم مي‌کنند و براي اينکه دستگاه‌هاي متصل شده به اين امواج مجوز ارتباط داشته باشند داراي سيتم‌هاي امنيتي خاصي هستند اما... .

اگر در برخي کوچه‌ها و خيابان‌هاي شهرها و روستاها خوب دقت کنيم شاهد تجمع تعداد زيادي از کودکان و نوجوانان و حتي جوانان هستيم که تلفن‌هاي خود را بدست گرفته‌اند و مشغول تبادل اطلاعات هستند.

شايد در نگاه اول فکر کنيم که اين جمع در حال مطالعه کتاب الکترونيک، بازي جمعي و... هستند اما واقعيت چيز ديگري است و آنان در حال استفاده از شبکه "واي فايي" هستند که به واسطه اين جمع از حالت رمزنگاري شده توسط يکي از آن افراد خارج شده است.

متاسفانه جذابيت محتواي فضاي مجازي باعث شده است نوجوانان و جوانان براي دسترسي به اين محتوي از هر روشي اقدام نمايند و در پاره‌ای از اوقات براي آنها مهم نيست که با دزدي از اشتراک اينترنت ديگر افراد اقدام به ورود به فضاي مجازي نمايند.

هک مودم‌هاي واي فاي و دزدي از اشتراک اينترنت ديگر افراد اين روزها به سرگرمي بچه‌هايي بدل شده است که قرار است آينده کشورمان، جامعه‌مان و خانواده‌مان در دست آنان قرار گيرد و براي آينده برنامه داشته باشند و با دغدغه براي ساختن آن بکوشند.

بررسي اين مقوله که چرا نوجوانان و جوانان ما در حال فاصله گرفتن از فضاي حقيقي و گرايش به سمت فضاي مجازي هستند در حيطه اين يادداشت نمي‌گنجد اما از همين الان و با وجود تهديدات متعدد خصوص در فضاي مجازي بايد زنگ‌ها را به صدا در آورد.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۸:۰۳

4 Jan 2020