۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۲۴۹۷۵

شهدا حسین‌وار رفتند ما باید زینب‌وار راه‌شان را ادامه دهیم

باید همان‌گونه که حضرت زینب (س) واقعه کربلا را بازگو کرد و پیام نهضت عاشورا را بیان کرد ما هم در ترویج راه شهدا و زنده نگه داشتن پیام این بزرگواران بکوشیم و بدانیم این رسالتی عظیم است که برای زنده نگه داشتن راه شهدا بر عهده هر فرد است.
شهدا حسین‌وار رفتند ما باید زینب‌وار راه‌شان را ادامه دهیم
به گزارش جهانبین نیوز محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و شیعیان در این ماه بر سر و سینه خود می زنند و در عزای سرور و سالار خود می سوزند.

ورود امام حسین به کربلا

کوفیانی که خود برای امام نامه نوشتند و از ایشان خواستند تا به شهرشان بیایند با بی وفایی کامل راه را بر امام و فرزند پیامبر خود بستند و به این بهانه که امام حسین از دین خارج شده است با ایشان وارد جنگ شدند.

این در حالی بود که امام حسین به همراه اهل بیت خود راهی این سفر شده بود و برای جنگ و درگیری راهی نشده بود.

یزدیان در کربلا راه را بر امام و یاران ایشان بستند و از دسترسی آن ها به آب ممانعت کردند و امام و ۷۲ یار وفادارش را در این صحرا با لبان تشنه شهید کردند و خواهر، فرزندان و خانواده امام را به اسارت بردند.

اما در این بین حضرت زینب کار بزرگی انجام داد و پیام کربلا را به همه رساند و به این ترتیب همه را با این پیام آشنا ساخت.

سخنرانی حضرت زینب در مسجد شام و رسوا کردن یزید در جمع همگان ثابت کرد راه امام حسین و شهادت ایشان هدف بزرگی داشت و آن زنده نگه داشتن اسلام بود.

عشق به حسین (ع) از کودکی تا به امروز

همه ما با عشق به امام حسین (ع) به دیا آمده‌ایم و از دوره کودکی این عشق را در سینه خود پرورانده‌ایم عشقی که به صورت خودجوش در قلب هر مسلمان شیعه‌ای وجود دارد و آنقدر عظیم است که به اعتبار آن کارهای بزرگی در طول تاریخ صورت گرفته است.

کمی که فکر کنیم به یاد می‌آوریم سالیان دور و زمانی که کودک بودیم را زمانی که با راه افتادن پشت هیئت‌ها و زدن بر سینه خود عشق به آقا، امام حسین (ع) را در قلب و روح خود نهادینه کرده‌ایم.

به یاد می‌آوریم اشک ریختن مادران‌مان را در مراسم‌های روضه سرورمان حسین (ع) و صدای حسین حسین گفتن پدران‌مان را و این یعنی عشقی که از بدو تولد با انسان همراه شده و در قلب و روح او قرار گرفته است.

نگذاریم سنت های غلط به عزای حسینی راه پیدا کند

این روزها مراسم های عزای حسینی در هر کوی و برزنی برپا است اما نباید اجازه داده شود مراسم‌های غلطی که راهی برای تخریب اسلام و شیعیان است در بین مردم باب شود چون راه‌یابی این سنت‌ها و خرافه‌ها در مراسم عزای امام حسین (ع) خواست دشمن و راهی برای ایجاد شیعه‌هراسی در دنیا است تا این مراسم زیبا را زشت جلوه دهند از ورود سایر افراد به اسلام جلوگیری کنند.

عشق به حسین (ع) و دفاع مقدس

در هشت سال دفاع مقدس امام حسین (ع) الگویی بزرگ برای رزمندگان کشور عزیزمان ایران بود که با الگوگیری از این امام بزرگوار حضور بیگانگان و دشمنان را در کشور خود نپذیرفتند و با اهدای جان خود اجازه ندادند وجبی از خاک کشورشان به دست دشمن بیافتد و با فرمان امام خود از کیان و ناموس خود دفاع کرند.

ایران و ایرانیان نباید فراموش کنند بخش اعظمی از امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا و رشادت‌های این عزیزان است.

شور حسینی و سربند یا حسین (ع) بود که شهادت را در چشم رزمندگان ایرانی زیبا جلوه داد، باعث شد تاریخ بار دیگر رقم بخورد، خون بر شمشیر پیروز شده و جوانان ایرانی با پیروری از رهبر خود نیروهای تا به دندان مسلح عراق را زمین‌گیر کرده و درسی ابدی به کسانی که خیال تجاوز به کشور را در سر دارند بدهند.

همه ما امروز وظیفه زینبی در مقابل شهدا داریم

باید همان‌گونه که حضرت زینب (س) واقعه کربلا را بازگو کرد و پیام نهضت عاشورا را بیان کرد ما هم در ترویج راه شهدا و زنده نگه داشتن پیام این بزرگواران بکوشیم و بدانیم این رسالتی عظیم است که برای زنده نگه داشتن راه شهدا بر عهده هر فردی است.

باید زندگی و راه شهدا را مطالعه کرده و در رساندن پیام آن‌ها به نسل جوان نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دهیم و به این ترتیب در روز قیامت شرمنده این بزرگواران نشویم.

همه ما باید بدانیم اگر امروز جنگ سخت تمام شده است جنگی دیگر در جریان است که آرام آرام جوانان را به نابودی می‌کشاند، پس باید آگاه باشیم تا بتوانیم راه پیشروی آن را سد کنیم.

در این عرصه حساس که دشمن با جنگ و تحریم نتوانست کشور را از پا درآورد دست به دامن جنگی بی‌صدا و با ظاهری زیبا و فربنده شده،  این همان جنگ نرم است که مقام معظم رهبری سال‌ها پیش خطر ورود آن به کشور را مطرح کردند.

دشمن در جنگ نرم با زیبا نشان دادن زشتی‌ها ضدارزش‌ها را تبدیل به ارزش می‌کند و راه را برای فاسد شدن جوانان باز کرده ایمان و اعتقادات‌شان را گرفته از آن‌ها آن چیزی را می‌سازد که خود می‌خواهد و ما باید مراقب باشیم زیرا ابزار جنگ نرم تا قلب خانه هایمان نفوذ کرده است.

ماهواره‌ها یا به تعبیری دجالواره‌ها یکی از این ابزار است که شاید خود پدران و مادرران به دلیل ناآگاهی وارد خانه خود کرده اما تاثیر آن را در دراز مدت خواهند دید.

باید بکوشیم با نشر سیره ائمه و تقویت عقاید شهدا در نزد جوانان راه را بر تبلیغات سوء ببندیم و نگذاریم برهنگی، اعتیاد، بی‌بند و باری و... راه خود را در بین جوانان باز کند.

این یعنی ادامه راه شهدا و امام حسین (ع)، همه ما در برابر این مسائل و مشکلاتی که امروز در جامعه دیده می‌شود مسئولیم و باید راه را از بی‌راهه مشخض کرده جوانان را به سمت آن سوق دهیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۵۶

30 Dec 2019