۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۴۲۴۵
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهار محال وبختياري;

مبارزه با اعتياد و مواد مخدر بايد دلسوزانه باشد

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهار محال وبختياري با بيان اينکه روشنگري براي مبارزه با اعتياد و پيشگيري از آن را بايد از مدارس آغاز كرد افزود: مبارزه با اعتياد و مواد مخدر بايد دلسوزانه باشد كه جوانان به اين مهم دست يابند كه مسئولان آنها را درک مي‌كنند.
مبارزه با اعتياد و مواد مخدر بايد دلسوزانه باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، داريوش رضايي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردل اظهار داشت: اگر بتوانيم مبارزه با مواد مخدر و اعتياد را به يك مطالبه اجتماعي تبديل كنيم، موفقيت بزرگي خواهد بود كه لازم است همه افراد چه كساني كه مستقيم درگير اعتياد هستند يا غير مستقيم با اين پديده و ناهنجاري اجتماعي مبارزه كنند را بسيج نماييم تا اين امر محقق گردد.

رضايي افزود: متاسفانه در جامعه امروزي جوانان با معضلي به نام روان‌گردان مواجهند، ماده‌اي كه بسياري از افراد در زمان نخست استفاده از آن اطلاع از مخدر بودنش ندارند. يك خوشي و لذت آني گاهي به پيشنهاد دوستان آنان را معتاد كرده است؛ اعتيادي كه نسبت به مخدرهاي سنتي همچون ترياك چندين برابر عوارض فردي و اجتماعي به همراه دارد.

وي: مبارزه با اعتياد و مواد مخدر بايد دلسوزانه باشد كه جوانان به اين مهم دست يابند كه مسئولان آنها را درك مي‌كنند، روشنگري براي مبارزه با اعتياد و پيشگيري از آن را بايد از مدارس آغاز كرد. آموزش اولياء را بايد جدي گرفت و جلسات مستمري براي آنان با حضور اساتيد و كارشناسان برگزار كرد تا علاوه با آشنايي با مخدرهاي جديد جهت كاهش اعتياد، از عوارض و عواقب مصرف مواد آنان را آگاه ساخت.

محمد نوذري فرماندار شهرستان اردل در ادامه جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت بهره‌گيري از توانمندي‌هاي اجرائي‏، مديريتي، علمي، پژوهشي، آموزشي و تحقيقاتي در راستاي ارتقاء سطح سلامت رواني - اجتماعي و ‏كاهش ‏مشكلات اجتماعي خصوصاً اعتياد بسيار حائز اهميت است.

نوذري بيان داشت: اجراي برنامه هاي آموزشي اجتماع محور در راستاي آگاه سازي جامعه ميتواند نقش بسيار تاثيرگذاري در كاهش مصرف مواد مخدر داشته باشد.

وي با تأكيد كرد پيشگيري اصلي ترين برنامه مقابله با آسيب هاي اجتماعي و اعتياد ‏ است و بايد برنامه هاي مسنجم و منظم در سطح شهرستان در راستاي پيشگيري از بروز اعتياد خصوصا در بين دانشجويان و دانش آموزان برنامه ريزي و اجرا گردد.

فرماندار شهرستان اردل تصريح كرد برخي دستگاه‌ها در امر پيشگيري و برخي در مقابله يا درمان اعتياد موفق‌ترند و بايد همه با يك حركت منسجم در راه مبارزه با مواد مخدر قدم برداريم.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۹:۰۰

30 Jan 2020