۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۳۷۳۹۵
رئیس دانشگاه شهرکرد:

یک سوم وسعت استان به‌عنوان ذخیره‌‌گاه زیست‌کره در نظر گرفته شده است

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: پتانسیل‌های طبیعی می‌توانند این استان را به قطب گردشگری و مطالعات منابع طبیعی تبدیل نمایند؛ چنانچه در حال حاضر نزدیک به یک سوم وسعت استان به‌عنوان ذخیره‌‌گاه زیست‌کره در نظر گرفته شده است.
یک سوم وسعت استان به‌عنوان ذخیره‌‌گاه زیست‌کره در نظر گرفته شده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، آیین اختتامیه‌ی هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و تجلیل از برگزیدگان حوزه‌ی پژوهش و ایده‌های برتر استان چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد و دبیر ستاد هفته‌ی پژوهش استان چهارمحال و بختیاری، سیامک سلیمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ی منابع استانداری چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاهیان برگزار شد.

دبیر ستاد هفته‌ی پژوهش استان چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک سالروز آغاز حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر (عج)، سرآغاز هر توسعه را تحقیق و پژوهش دانست و گفت: اقدام استاندار چهارمحال و بختیاری در استفاده از طرح‌های پژوهشی جهت تدوین برنامه‌های راهبردی توسعه‌ی استان را، به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت علمی پژوهشگران معضلات استان برطرف گردد.

شامحمدی از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی به عنوان دو پتانسیل توسعه‌ی استان چهارمحال و بختیاری یاد کرد و افزود: بارندگی بالا، انرژی تابشی خورشید بالاتر از سطح جهانی، تولید انبوه گوشت و بادام، پرورش آبزیان و تنوع گونه‌های گیاهی به عنوان پتانسیل‌های طبیعی می‌توانند این استان را به قطب گردشگری و مطالعات منابع طبیعی تبدیل نمایند؛ چنانچه در حال حاضر نزدیک به یک سوم وسعت استان به‌عنوان ذخیره‌‌گاه زیست‌کره در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: بالغ بر ۵۰ هزار دانشجو و یک هزار عضو هیأت علمی در مراکز دانشگاهی و آموزشی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارند، که این استان را به استانی دانشگاهی مبدل نموده است، از طرفی دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر استان چهارمحال و بختیاری در فهرست دانشگاه‌های یک درصد برتر و مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی جهان قرار گرفته است و موفق به دریافت جایزه‌ی یونسکو و محیط زیست شده است و که تمامی این موارد منجر به غنای علمی استان شده که به‌نوبه‌ی خود زمینه‌ی توسعه‌ی دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.

شامحمدی در ادامه ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی در توسعه‌ استان چهارمحال و بختیاری، جهت همکاری با دستگاه‌های اجرایی و حل معضلات استان در غالب طرح‌های پژوهشی اعلام آمادگی کرد.

سیامک سلیمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ی منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: نقش پژوهش در زندگی و توسعه‌ پایدار انکارشدنی نیست و هفته‌ی پژوهش فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های پژوهشگران و محققان در رفع چالش‌ها و معضلات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منابع استاندار چهارمحال و بختیاری، صیانت از حریم حقیقت و آشکارسازی حقیقت را از رسالت‌های اصلی پژوهشگر عنوان کرد و افزود: چهار درصد از تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه یافته مربوط به پژوهش می‌باشد، درحالی که این آمار در ایران زیر یک درصد است و نشان از ضرورت توجه به توسعه‌ی دانش‌بنیان دارد.

انتهای پیام1026ج /۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۹:۰۱

16 Jan 2020