۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۷۳۱۵

بخش بالون و استنت گذاري قلب استان در بيمارستان هاجر(س) افتتاح شد

بخش بالون و استنت گذاري قلب استان با حضور رئيس،‌ معاونين دانشگاه، روسا و مديران بيمارستان ،‌معاون سياسي امنيتي استانداري و نماينده مردم شهرستان كيار، كوهرنگ،‌اردل و فارسان در مجلس شوراي اسلامي و دو تن از پزشكان متخصص قلب و عروق استان اصفهان افتتاح شد.
بخش بالون و استنت گذاري قلب استان در بيمارستان هاجر(س) افتتاح شد
به گزارش جهانبین نیوز، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در اين آيين هدف از راه اندازي اين بخش را ارائه خدمات به مردم استان و جلوگيري از مراجعه بيماران قلبي و عروقي به استان هاي همجوار عنوان كرد و افزود: با راه اندازي اين بخش شاهد تحول در ارائه خدمات درماني به بيماران قلبي و عروقي و كاهش چشمگير هزينه هاي درماني آنان خواهيم بود.

دكتر مرتضي هاشم زاده از تلاش همه مسئولين دانشگاه و بيمارستان به ويژه پزشكان حاذق و متخصص قلب و عروق استان براي ايجاد امكان راه اندازي اين بخش تشكر نمود.

وي از افتتاح و راه اندازي سه پروژه بهداشتي درماني ديگر همزمان با هفته دولت در مركز استان خبر داد و افزود: اين پروژه ها شامل راه اندازي بخش پيوند كليه و سي سي يو بيمارستان آيت اله كاشاني و كلينيك تخصصي دانشكده پزشكي مي باشد.

رئيس بيمارستان هاجر (س) شهركرد نيز در اين مراسم از راه اندازي اين بخش اظهار خرسندي کرد و گفت: سالها بود كه ظرفيت ايجاد اين بخش در بيمارستان وجود داشت ولي به دليل مشكلات مالي قادر به راه اندازي آن نبوديم و امروز به بركت ثمرات بي شمار اجراي برنامه تحول نظام سلامت اين امكان فراهم گرديد.

دكتر ارسلان خالدي فر افزود: با راه اندازي بخش بالن و استنت گذاري قلب استان ،‌ بيمارستان هاجر(س) آمادگي لازم براي ارائه خدمات به كليه بيماران نيازمند به اين خدمت را با كمترين هزينه دارا مي باشد.

نماينده مردم شهرستان كيار، كوهرنگ،‌ اردل و فارسان در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخنراني خود گفت: راه اندازي اين بخش در كاهش هزينه هاي درماني بيماران و جلوگيري از مراجعه آنان به مراكز درماني ساير استانها نقش موثري داشته و افزايش رضايتمندي آنان را به دنبال خواهد داشت.

حميدرضا عزيزي گفت: متاسفانه علي رغم پيشرفت هاي اخير كشور در ساخت تجهيزات و دستيابي به فناوري هاي نوين و رسيدن به توان علمي بالا توجه به سلامت و ترويج فرهنگ زندگي سالم همچنان مغفول مانده است.

وي افزود: در شرايط كنوني كشور كه آلودگي هاي زيست محيطي در حال افزايش است و سلامت مردم به شدت تهديد مي شود ضمن تلاش براي ايجاد و تجهيز نمودن مراكز درماني بايد توجه به بهداشت و توليد محصولات سالم و تغيير سبك زندگي را هم در برنامه هاي كلان بيش از پيش مورد توجه قرار دهيم.

معاون سياسي امنيتي استانداري نيز در آيين افتتاحيه بخش بالن و استنت گذاري قلب استان در بيمارستان هاجر (س) گفت: دولت تدبير و اميد براي تحقق شعار ها و اجراي برنامه هاي خود، توجه ويژه اي به حوزه سلامت كشور داشته است و فعاليت خود را با اعتماد به فعالان اين حوزه و پزشكان و پرستاران و كادر بهداشتي و درماني كشور آغاز نموده است.

خدابخش مرادي، انسان سالم را محور توسعه عنوان كرد و افزود: تامين و حفظ سلامت افراد و ارتقاء سطح سلامت جامعه به عوامل زيادي وابسته است كه يكي از اين عوامل اقدامات، تصميمات و سياست گذاري هاي فعالان حوزه سلامت است.

وي با اشاره به طرح هاي افتتاح شده در حوزه هاي مختلف صنعتي،‌عمراني ،‌راه و شهرسازي در هفته دولت، افتتاح پروژه هاي بهداشتي و درماني را مقدمه اي براي ايجاد زير ساخت هاي لازم در حوزه سلامت استان دانست.

دكتر عليرضا خسروي از متخصصين قلب و عروق و فوق تخصص آنژيوپلاستي استان اصفهان نيز در اين مراسم با اشاره به آمار بالاي مبتلايان به بيماري هاي قلبي و عروقي و شيوع بيماري هاي غير واگير حركت به سوي آموزش و فرهنگ سازي براي انجام اقدامات پيشگيرانه را ضروري دانست.

وي افزود: اگر چه ايجاد امكانات و تجهيزات پزشكي براي ارتقاء سلامت جامعه موثر مي باشد اما تغيير سبك زندگي و پرهيز از ابتلاء به بيماري ها مقدم بر درمان و توسعه خدمات درماني است.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۴:۲۲

27 Dec 2019