۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۵۷۸۵
نماينده ولي‌فقيه در سپاه ناحيه کوهرنگ

درس‌هاي تاريخي بزرگي در دل قيام امام حسين (ع) نهفته است

مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه کوهرنگ، در همايش نهضت روشنگري فصلي بسيج گفت: قيام امام حسين (ع) در روز عاشورا يک قيام احساسي نبود بلکه درس‌هاي تاريخي بزرگي در دل آن نهفته است که بايد چراغ راه امروز بسيجيان قرار گيرد.
درس‌هاي تاريخي بزرگي در دل قيام امام حسين (ع) نهفته است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت‌الاسلام صادق نيکنام، مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه کوهرنگ، در همايش نهضت روشنگري فصلي بسيج که با حضور اقشار مختلف در حسينيه محمدرسول الله (ع) چلگرد و به مناسبت هفته بسيج برگزار شد، با تسليت ايام اربعين حسيني به تشريح قيام عاشورا پرداخت و اظهار داشت: قيام امام حسين (ع) در روز عاشورا يک قيام احساسي نبود بلکه درس‌هاي تاريخي بزرگي در دل آن نهفته است که بايد چراغ راه امروز بسيجيان قرار گيرد.
 
وي با اشاره به اين که امروزه در جامعه بيش از هر چيز به بعد احساسي قيام امام حسين (ع) در روز عاشورا توجه مي‌شود و آن گريه بر امام حسين (ع) است، گفت: گريه بر مظلوميت شهداي دشت کربلا خوب است اما مراقب باشيم که بعد حماسي عاشورا تحت تأثير بعد احساسي قرار نگيرد.
 
حجت‌الاسلام نيکنام به تشريح سه هدف بزرگ امام حسين (ع) از قيام کربلا پرداخت و با تأکيد بر اين که بسيجيان بايد در همه احوال اين سه هدف را الگوي زندگي خود قرار دهند، افزود: مهم‌ترين و نخستين هدف امام حسين (ع) از قيام عاشورا، اصلاح در دين پيامبر (ص) در سايه استکبارستيزي بود.
 
وي با اشاره به اين که شعار «هيهات من نذله» امام حسين (ع) هم از همين روحيه استکبارستيزي نشأت مي‌گيرد، ابراز داشت: امروز نيز بسيجيان در هر رده و در هر مسؤوليتي که قرار دارند بايد استکبارستيزي را سرلوحه کارهاي خود قرار دهند و دست از دشمني با استکبار بر ندارند.
 
مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه کوهرنگ با بيان اين که مذاکرات ما با کشورهاي غربي تأثيري بر روحيه استکبارستيزي ملت ايران نخواهد گذاشت، تصريح کرد: ما تنها در بحث هسته‌اي با کشورهاي غربي در حال مذاکره هستيم و به يقين مذاکره غير از امور هسته‌اي در تضاد با شعار اصلي انقلاب و در مقابل قيام امام حسين (ع) است.
 
اين مقام مسئول با تأکيد بر اين که نبايد در هيچ شرايطي احساس حقارت کنيم چراکه دشمن به دنبال کوچک شمردن جوان ايراني است، خاطرنشان کرد: شعار امروز جوان ايراني و در رأس آن‌ها بسيجيان اين است که «ما مي‌توانيم»؛ بنابراين احساس حقارت و کوچکي در وجود بسيجيان جايگاهي ندارد.
 
حجت‌الاسلام نيکنام با اشاره به اين که دفاع از ارزش‌هاي اسلامي در همه شرايط دومين درس قيام امام حسين (ع) بود، تأکيد کرد: امروز بسيجي بي‌تفاوت و محافظه‌گر معنا ندارد؛ بايد خود را در ميدان عمل نشان دهيم و اين کار آساني نيست.
 
وي با بيان اين که شبکه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي همانند شمشير دو لب است، گفت: نقش بسيجيان در اين فضا امروزه در راستاي دفاع از دين و ارزش‌هاي اسلامي بسيار ملموس است؛ بسيج و بسيجيان بايد اين فضا و شبکه‌هاي اجتماعي را در دست بگيرند و به اشاعه ارزش‌هاي ديني و انقلابي بپردازند.
 
مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه کوهرنگ، تبعيت از ولي‌فقيه را سومين درس عاشورا بيان کرد و گفت: به يقين اين انقلاب همه پيشرفت‌هاي خود را در همه احوال مديون رهبري و ولي‌فقيه بوده است و دشمن نيز به اين نقش بي‌بدليل رهبري در پيشبرد اهداف اسلام و نظام پي برده و براي تضعيف اين جايگاه برنامه‌ريزي کرده است؛ بنابراين صيانت از جايگاه رهبري و حرکت در مسير منويات ايشان رسالت امروز بسيجيان است.
 
در ادامه اين نشست نيز سرهنگ نظري، فرمانده سپاه شهرستان کوهرنگ به تشريح نقش بسيج در عرصه‌هاي مختلف نظام و همچنين ويژه‌برنامه‌هاي هفته بسيج در شهرستان کوهرنگ پرداخت.
 
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۱:۴۳

1 Feb 2020