۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۳۳۷۹۵

شورا نهادی سازنده بر پایه انتخاب مردم

شورای اسلامی شهر و روستا و در سطوح بالاتر بخش و شهرستان و استان یکی از کارآ ترین نهادهای مردمی است که اگر به صورت تخصصی بدان نگریسته شود می تواند مشکلات بسیاری را حل نماید اما اگر به این مقوله نگاهی سیاسی داشته باشیم خود باعث بروز مشکلات عدیده و بسیاری است.
شورا نهادی سازنده بر پایه انتخاب مردم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با برخورداري از دو ويژگي اسلامي و جمهوري فرصتي را فراهم آورده است که هر آنکس که توانايي دارد با ميل و اراده خود براي خدمت رساني به مردم و نظام اعلام آمادگي کند تا مردم با راي خود اين فرصت را براي وي فراهم سازند.

يکي از اين فرصت ها انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاست که واجدان شرايط مي توانند با ثبت نام در انتخابات و پس از احراز صلاحيت شان از نظر قانوني و قضايي نسبت به جلب آراء مردم اقدام کنند.

بي شک اکثر کساني که مي توانند در انتخابات حاضر شوند و اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستا را انتخاب کنند از اهميت بسيار بالاي اينکه راي خود را به چه شخص يا اشخاصي بدهند واقفند اما يادآوري چند ويژگي مهم متقاضيان حضور در جمع اعضاي شوراي اسلامي شهر يا روستا خالي از لطف نيست.

۱-تعهد

پايبندي به شرع، قانون اساسي، نظام جمهوري اسلامي، اصل ولايت فقيه و حقوق مردم مهمترين خصوصيت شخص يا اشخاصي است که قصد کانديداتوري در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را دارند و عدم برخوردي از اين خصوصيت لطمات جبران ناپذيري را به جا مي گذارد.

۲-تخصص

شوراي اسلامي شهر و روستا مجمعي براي بررسي مشکلات و برنامه ريزي براي حل آن است که بي شک تخصص افراد حاضر در شورا نقش کمک کننده اي در اين زمينه دارد.

شورا بايد در زمينه فرهنگي، عمراني، ايجاد هماهنگي دستگاه هاي مختلف، مديريت شهرداري يا دهياري تصميم گيري کند و تخصص داشتن اعضاي شورا بسيار مهم و تعيين کننده است.

مهدي بهزادي تشنيزي

ادامه دارد...


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۵:۳۸

26 Jan 2020