۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۳۴۲۵
ذوالفقاری خبر داد:

تحرکات گروه‌های معاند درآستانه انتخابات و ازسال آینده تشدیدمی شود

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی خبر دادند که فعالیت گروهک‌های معاند در سال آینده و در آستانه انتخابات تشدید خواهد شد، گفت: نظارت دقیق بر هر نوع تحرکاتی داریم.
تحرکات گروه‌های معاند درآستانه انتخابات و ازسال آینده تشدیدمی شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین ذوالفقاری در همایش سراسری مجریان انتخابات با اشاره به امنیت کشور گفت: رسانه‌های خارجی می‌گویند چرا در ایران اقدام تروریستی صورت نمی‌گیرد؛ به گونه‌ای که حتی ما را با همکاری با تروریست‌ها متهم می‌کنند، اما واقعیت ماجرا آن است که اقداماتی که در حوزه امنیتی صورت می‌گیرد، مانع از بروز هر گونه تهدید، بحران و یا تحرکات امنیتی در ایران شده است.

وی با بیان اینکه ما در سه سال گذشته بحران امنیتی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی در کشور نداشته‌ایم، گفت: همواره در طول این مدت و مناسبت‌های مختلف، تهدید بوده است؛ همچنان که در همین ایام فاطمیه، تهدیداتی داشته‌ایم که به لطف خدا توانسته‌ایم با اطلاع‌رسانی دقیق بر اوضاع مسلط باشیم. همچنین نگرانی‌هایی در زمان برگزاری همایش انتضافه در تهران وجود داشت که دیدیم الحمدالله چطور به صورت منظم این همایش برگزار شد و امنیت در کشور برقرار بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه در ۹ ماهه گذشته متوسط در هر سال ۳۲ درصد رشد سرقت داشته‌ایم، گفت: امروز گزارش‌ها حاکی از توقف رشد جرایم است.

وی با اشاره به سه نوع تهدید در کشور گفت: یک دسته از این تهدیدات مربوط به کشورهای متخاصم است که تهدیدات آنها مستمر است، یک دسته دیگر مربوط به گروهک‌های تروریستی و معاند است که فعالیت آنها هم تداوم دارد و البته در زمان انتخابات‌ها فعال‌تر می‌شوند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، سومین نوع جرایم را آسیب‌های داخلی دانست و گفت: زمانی که آسیب‌های داخلی کنترل نشود و جرایم داخلی افزایش یابد، بر دو حوزه دیگر نیز تأثیرگذار است.

ذوالفقاری با اشاره به آمارسازی‌های غیرواقعی از سوی جریان نفاق و سلطنت‌طلبان گفت: متأسفانه مردم از روی ناآگاهی این آمارهای غیرواقعی را دست به دست می‌کنند که این آمارها نیز هدفش تنها تخریب دولت نیست، بلکه کل نظام را نشانه رفته است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: اخیراً آماری دادند که قبل از انقلاب ۱۷۰ دانشگاه ساخته شده است؛ این تردیدات و شبهات را در سطح جامعه پمپاژ می‌کند و دیگر دنبال آن نمی‌رود که آیا این آمارها واقعی است یا خیر؟

فعالیت گروهک‌های معاند در سال آینده و در آستانه انتخابات تشدید خواهد شد

وی با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی و امنیتی خبر دادند که فعالیت گروهک‌های معاند در سال آینده و در آستانه انتخابات تشدید خواهد شد، گفت: البته ما نظارت دقیق بر هر نوع تحرکاتی خواهیم داشت.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: این گروه‌ها شدیداً به دنبال یارگیری در داخل کشور هستند و مسئله «ترامپیسم» نیز مزید بر علت شده است که این موضوع، تدابیر خود را می‌طلبد.

ذوالفقاری تأکید کرد: اگر وحدت، اخلاق و قانون زیر پا گذاشته شود، احتمال تنش‌ها و ناآرامی‌ها در زمان انتخابات وجود خواهد داشت.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در ادامه با اشاره به ملاحظات اساسی انتخابات که مورد وفاق ملی است، گفت: این ملاحظات در ۹ بند بدین شرح آمده است:

۱ـ وحدت ملی و صیانت‌ از سرمایه‌ اجتماعی ۲ـ تعامل همه دستگاه‌های امنیتی، سیاسی، نظارتی و اجرایی با کاندیداها ۳ـ الزام همگان به رعایت قانون ۴ـ ممنوعیت تحریک احساسات مخصوصاً در مناطقی که اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارد. ۵ـ ممنوعیت دادن وعده‌های خارج از مسئولیت و توان توسط کاندیداها ۶ـ ممنوعیت انتشار اعلام نتایج قبل از وزارت کشور ۷ـ ممنوعیت دخالت غیرقانونی در انتخابات ۸ـ پیشگیری و برخورد سریع با جرایم و هر گونه تخریب و بند آخر که به تازگی با همکاری دستگاه‌های قضایی و امنیتی گنجانده شده است، دستگیری افراد خاص سیاسی و یا بستن ستاد تبلیغات افراد باید با مشورت ستاد امنیت استان و یا کشور باشد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه امنیت انتخابات را از چندین ماه قبل شروع کرده‌ایم، گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها باید در برقراری امنیت در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین مراقبت از چهارشنبه آخر سال و نوروز را از دیگر کار ویژه‌های ستاد امنیت انتخابات و شورای تأمین استان‌ها نام برد و گفت: جریانی می‌خواهند در نوروز در مکان خاصی جمع شوند و یا خبر داریم که در چهارشنبه آخر سال می‌خواهند برای انتخابات شروع کنند که ما باید احکام تنش‌زا و تحرکات را به درستی مراقبت و امنیت را برقرار کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۳:۱۲

19 Jan 2020