۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۸۴۹۵
کارشناس امور تربيتي:

شبکه هاي ماهواره اي با جذابيت هاي کاذب منجر به تغيير ذائقه فرهنگي و سبک زندگي مي‌شوند

امروزه شبکه هاي ماهواره ايي با جذابيت هاي بصري کاذب توانسته است به درون خانواده هاي ما نفوذ پيدا کنند و اثرات سوئي بر اعضاي مختلف خانواده دارند.
شبکه هاي ماهواره اي با جذابيت هاي کاذب منجر به تغيير ذائقه فرهنگي و سبک زندگي مي‌شوند
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ایران خبر، مجتبي عسگري گفت: انقلاب اسلامي ايران از معدود انقلاب هاي داراي ايدوئولوژي و بر اساس يک مکتب تمدن محور در جهان است که دشمني‌هاي بسياري با نظام نوپا در طي اين سي و چهار سال صورت گرفته است.

عسگري بيان داشت: دراين ميان، جنگ نرم يک نقش بي بديلي را براي نظام سلطه بازي مي کند و صرف نظر از تعريف جنگ نرم اگر بخواهيم از مهمترين ابزار اين جنگ نام ببريم مي توانيم به رسانه ها اشاره نماييم.

وي اظهار داشت: رسانه ها که در ابتدا با شعار دانستن حق مردم است تشکيل شده است اما امروزه به پياده سوار زبده‌ايي تبديل شده است که مي تواند ذائقه فرهنگي يک ملت را تا حد تغيير سبک زندگي جهت دهد.

عسگري تصريح کرد: از بين رسانه ها امروزه شبکه هاي ماهواره ايي با جذابيت هاي بصري کاذب توانسته است به درون خانواده هاي ما نفوذ پيدا کند و اثرات سوئي بر اعضاي مختلف خانواده دارند.

وي خاطرنشان کرد: انسان وقتي داراي تعادل روحي و رفتاري است که قواي عقليه، شهوتيه، غضبيه و وهميه در سر جاي خود به کارگيري گردد و اگر هر کدام از آن قوا بر عقل چيره گردد مسلم انسان ديگر داراي مشخصات انساني نمي باشد و اسلام دستورات بسياري در جهت تعادل آنان داده است.

کارشناس امور تربيتي اذعان کرد: اگر خوب دقت کنیم، مي بينيم که نقش ماهواره زايل کردن قوه عقليه و چيره نمودن ديگر قوا بر عقل است و چون به صورت کاملاًحرفه ايي اين اقدام انجام مي‎گردد قرباني به هيچ عنوان متوجه خارج شدن خود از حالت تعادل نمي گردد.

وي گفت: شايد در ابتداي اين امر کمي اين بحث غلوانگيز به نظر آيد ولي اين فرضيه به وسيله يافته هاي تربيتي و روانشناسي قابل اثبات است.

عسگري تاکيد کرد: اطلاع‌رساني و آگاهي بخشي به خانواده ها نسبت به جنبه هاي منفي و آثار مخرب فرهنگي، تربيتي و اجتماعي برنامه ‏هاي شبكه‏ هاي ماهواره اي امري ضروري است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۵:۳۵

29 Dec 2019