۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۳۱۷۵

شهرستان سامان دارای 6500 هکتار تصرفات غیر قانونی است

بهمن قاسمی گفت: در شهرستان سامان 6500 هکتار اضافه تصرف وجود دارد که اقدامات قانونی برای بازگردانی آن انجام گرفته است.
شهرستان سامان دارای 6500 هکتار تصرفات غیر قانونی است
به گزارش جهانبین نیوز، مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان سامان در گفت و گو با خبرنگار سامان ما با اشاره به تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی شهرستان اظهار داشت: افزون بر ۴۸ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان وجود دارد که از این مقدار ۲۲ هزار هکتار واگذار شده است ، ۲۰ هزار هکتار به صورت طرح طوبی، ۲ هزار هکتار معادن و مراکز پتروشیمی و ساخت و سازهای صنعتی و دامداری ها به بهره برداری رسیده است.

قاسمی وضعیت ۸۵ درصد طرح های واگذاری را مطلوب دانست و تصریح کرد: ۸۵ درصد از طرح های واگذاری به بهره برداری رسیده و ۲۵ درصد باقی مانده مشکلاتی از قبیل کمبود آب و نبود منابع آبی و مشکلات اجتماعی است.

وی برای مجوزدار کردن تصرفات اضافه و غیر قانونی، راهکار متابعت از قانون را پیشنهاد کرد و گفت:در تصرفات اضافه توسط پاسگاه و دستور قضایی، صورتجلسه قلع و قمع و جریمه زمان تصرف را اجرا می کنیم اما کشاورزان برای حل مشکل پیش آمده از طریق قانون اقدام نمی کنند و دوباره وارد زمین شده و کشت و کار می کنند که در این صورت بازداشت و با حکم کیفری و تشدید مجازات روبرو می شوند.

وی ادامه داد:برای حل این مشکل کشاورزان، باید درخواست واگذاری زمین به نام شخص دیگری تنظیم و به ادارات مربوطه تحویل داده و بعد از دارا بودن شرایط واگذاری زمین به آن شخص واگذار می شود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان در زمینه شرایط واگذاری زمین بیان داشت: فردی که درخواست واگذاری زمین دارد باید شرایطی اعم از بیکاربودن، تاهل، سن بالای ۱۸ سال، کارت پایان خدمت، عدم استفاده از اراضي ملي و دولتي (بجزء براي مسكن) تا کنون  از دولترا داشته باشد.

وی ساخت و سازهای حاشیه رودخانه را معضلی اساسی بیان کرد وخاطر نشان شد: سرمایه داران زیادی وجود دارند که با خرید زمین های حاشیه رودخانه اقدام به ساخت و سازهای غیر قانونی در محدوده رودخانه انجام می دهند که منابع طبیعی برای تخریب آنها مشکلات عدیده ای دارد.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۳:۴۰

30 Dec 2019