۰
plusresetminus
اين صحنه خيزش قيام مردمي فراگير شده و حمله عربستان موجب شده است که مردم اعم از شيعه و سني با هم يکپارچه شوند و هر چه حملات شدت يابد وحدت و هماهنگي مردم نیز بیشتر خواهد شد.
خيزش قيام مردمي يمن فراگيرتر شده است / هدف اصلي عربستان ايجاد شرايط براي گروه هاي تروريستي است
عربستان سعودي بامداد پنج‌شنبه به بهانه حمايت از رئيس‌جمهور مستعفي يمن «منصور هادي»، در اين کشور دست به اقدام نظامي زده و چندين نقطه را هدف قرار داده است.

به گزارش جهانبین، ربیعی کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با کلار با بيان اين که تجاوز و دخالت نظامي عربستان به همراه ائتلاف غربي- عربي در يمن غير قانوني است، گفت: تنها مردم يمن هستند که بايد تعيين کننده سرنوشت کشورشان باشند.

وي افزود: تهاجم يک جانبه با حمايت ائتلاف عربي-غربي اقدامي کاملا غير قانوني و صرفا براي تحقق اهداف يک جانبه صورت گرفته است که اين موجب تخريب شئونات دموکراسي در دنياست.

اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: سازمان ملل متحد در حالي که بايد مطالبات و خواسته هاي ملتها را برآورده سازد، امروز اسير دولتهايي شده که از قدرت بين المللي برخوردار هستند.

وي ضمن محکوم کردن اقدام سازمان ملل که صرفا به اعلام يک بيانيه اکتفا کرده است، تصريح کرد: انتظار مي رفت سازمان ملل از قيام مردمي يمن که يک موج دموکراسي ديني است حمايت کرده و مطالبات و خواسته هاي آنان را بررسي نماید ولي متاسفانه به اعلام يک بيانيه اکتفا کرد.

ربيعي، اين اقدام عربستان را تهاجم عليه تماميت ارضي یمن دانست و تصريح کرد: عربستان دست به اقدامي زده که عملا هیچ مشروعیتی ندارد و سلطه طلبي مطلق است.

وي با بيان اين که امروز يمن با موج گسترده قيام مردمي مواجهه شده است، بيان کرد: اين صحنه خيزش قيام مردمي فراگير شده و حمله عربستان موجب شده است که مردم اعم از شيعه و سني با هم يکپارچه شوند و هر چه حملات شدت يابد وحدت و هماهنگي مردم نیز بیشتر خواهد شد.

اين کارشناس مسائل سياسي در پايان گفت: دخالت عربستان صرفا يک حمله نظامي و تصرف نيست؛ بلکه هدف اصلي فرصت سازي و ايجاد شرايط براي گروه هاي تروريستي است تا بتواند منصور هادي را مجددا در اين کشور مستقر کند.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۷:۴۳

4 Jan 2020