۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۲۲۲۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

تعدیل نیروی کارخانه برفاب تصمیم غلطی بود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعدیل نیروی کارخانه برفاب تصمیم غلطی بود و نباید این روند ادامه پیدا کند، باید مسائل در کمیته راهبردی مطرح و تصمیم‌گیری شود، کارخانه از شما است اما حمایت آن با دولت است و عملکرد باید به گونه‌ای باشد که تبعاتی به دنبال نداشته باشد.
تعدیل نیروی کارخانه برفاب تصمیم غلطی بود
قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختیاری در شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: هيچكدام از شركت هاي خدمات رسان شامل گاز، توزيع نيروي برق و آب حق ندارند خدمات خود به واحدهاي توليدي را بدون اطلاع قبلي قطع كنند زيرا قطع حامل‌های انرژی کارخانه‌ها ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به کارخانه وارد کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر نیاز به قطع خدمات آب، برق یا گاز وجود داشته باشد مراتب باید ۲۴ ساعت قبل به اطلاع مدیران واحدهای تولیدی برسد، خاطرنشان کرد: از همه مسؤولان مربوطه می‌خواهم تا شرایط استمهال یا قسط‌بندی بدهی واحدهای تولیدی این استان به شرکت‌های خدماتی چون آب، برق، گاز و... را بررسی کرده و در صورت امکان نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنند تا کمی از دغدغه این واحدها در این خصوص کاسته شود.

وی با بیان اینکه در امهال باید به کارخانه‌ها در مناطق توسعه نیافته به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر کمک شود، افزود: در چند سال گذشته رونقی در فعالیت‌های عمرانی استان ایجاد شده است که این مسئله سبب افزایش ۱۰ درصدی نرخ مشارکت شده است.

وي بيان داشت: براي شناسايي، بررسي و رفع مشكلات مختلف مربوط به واحدهاي توليدي چهارمحال و بختياري كميته راهبردي تشكيل و فعال مي شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد ۳۸ هزار شغل در ۳ سال گذشته بیان کرد: با توجه به ایجاد ۳۸ هزار فرصت شغلی در استان اما باز هم نرخ بیکاری بالا است که امیدواریم با اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن نرخ دقیق بیکاری در استان مشخص شود.

سلیمانی دشتکی کاهش نرخ بیکاری، افزایش فرصت‌های شغلی، رونق اقتصادی و... را ماحصل حمایت از واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: موارد ذکر شده اگر به درستی اجرایی شوند و بتوانیم به اهداف آن‌ها دست پیدا کنیم فقر در جامعه کاهش پیدا کرده و توان اقتصادی دهك پایین جامعه نیز رشد خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد شدید از تعدیل نیروی کارخانه برفاب گفت: مدیر کارخانه باید قبل از تعدیل نیرو نظر مدیران ارشد استان را هم جویا می‌شد.

سلیمانی با اشاره به تعدیل نیروی کارخانه برفاب خاطرنشان کرد: نباید تصمیم‌گیری‌ها یکباره باشد چراکه این یک اشکال است و با این تصمیم‌گیری ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر بیکار شدند، باید به جنبه‌های اجتماعی و امنیتی این موضوع نگاه ویژه شود؛ تعدیل نیرو برای تراز شدن درآمد و هزینه کارخانه راه درستی نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این زمینه باید کمیته راهبردی تشکیل شود، تصریح کرد: با مشارکت دیگر دستگاه‌های مرتبط باید راهکار پیدا و اقدامات لازم صورت گیرد.

سلیمانی ادامه داد: تعدیل نیروی کارخانه برفاب تصمیم غلطی بود و نباید این روند ادامه پیدا کند، باید مسائل در کمیته راهبردی مطرح و تصمیم‌گیری شود، کارخانه از شما است اما حمایت آن با دولت است و عملکرد باید به گونه‌ای باشد که تبعاتی به دنبال نداشته باشد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند هرکجا کارخانه‌ای مشکل پیدا کرد با تمام توان برای رفع مشکلات آن تلاش کنند چرا که تولید نیاز به حمایت دارد و برای رسیدگی به امور بانکی و بدهی‌ها باید کمیته راهبردی با در نظر گرفتن تمام جوانب کار کارشناسی انجام دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۸:۳۵

4 Jan 2020