:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> حضور بختیاری‌ها در همه عرصه‌های تاریخی کشور مشهود است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۷۳۷۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

حضور بختیاری‌ها در همه عرصه‌های تاریخی کشور مشهود است

استاندار چهار محال و بختیاری گفت: حضور بختیاری‌ها در همه عرصه‌های تاریخی مشهود است اما متاسفانه اگر به تاریخ این سرزمین نگاهی انداخته شود آن طور که باید از حضور آنان سخنی به میان نیامده است.
حضور بختیاری‌ها در همه عرصه‌های تاریخی کشور مشهود است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ایران خبر، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مردم چهارمحال و بختیاری در سرودن اشعار، حضور در عذاداری‌ها و ... دلاوری‌های زیادی از خود نشان داده‌اند اما این رشادت‌های آن‌ها به صورت مکتوب آورده نشده است.

وی یکی از رشادت‌های مردم چهارمحال و بختیاری را حضور در انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی و در روز ۱۹ بهمن سال ۵۷ مردم این استان و به خصوص بختیاری‌ها به سمت تهران حرکت کرده و انزجار خود را از اقدامات بختیار اعلام کردند و با امام راحل بیعت کردند.

سلیمانی با اشاره به اینکه هر منطقه و استانی که حرکت یا نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب داشتند روزی را در سطح ملی به نام استان خود ثبت کردند، بیان داشت: پیشنهاد شده ‌که روز ۱۹ بهمن به عنوان روز بختیاری‌ها در تاریخ و تقویم ثبت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به نقش برجسته تیپ حضرت قمربنی‌هاشم (‌ع‌) در ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: ما بسیاری از سرداران جنگ را که اهل این استان هستند نمی‌شناسیم و این یک مشکل بزرگ است که جای کار و تحقیق دارد.

سلیمانی حضور سازمان‌ها و نهادها برای نشان دادن نقش‌شان در دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: اگر نقش و حضور جهادگران، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و... جمع‌آوری و مستندسازی شود هم این استان مستنداتی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد و هم رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در سطح ملی نمایان‌تر خواهد شد.

وی افزود: باید نقش، رشادت‌ها و حضور موثر تیپ حضرت قمربنی‌هاشم (ع ) این استان در کنار سایر عوامل دخیل در جنگ به همگان معرفی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: من بارها گفته‌ام که علاقمند هستم هر کاری از نظر اعتبارات، پشتیبانی اداری و پشتیبانی استانداری در توانم است انجام دهد چون نبود مستندات پیرامون شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان یک نقیصه است و به خوبی حس می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه اگر امروز ارزش‌های دفاع مقدس را برای جوانان تشریح نکنید کم‌کم از ذهن‌ها بیرون خواهد رفت عنوان کرد: در زمان جنگ اولویت اول جنگ بود ولی در حال حاضر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضرورت دارد.

انتهای پیام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۳:۰۶

4 Jan 2020