۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۲۴۷۶۸
از ایستادن روی پای عروس تا غذا پختن؛

رسم‌های جالب ازدواج اسلامی در برخی نقاط دنیا

آداب و رسوم ازدواج در هر کشور اسلامی با یکدیگر متفاوت بوده و گاهی بعضی از آنها بسیار عجیب هم بنظر می‌رسند.
رسم‌های جالب ازدواج اسلامی در برخی نقاط دنیا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، آداب و رسوم ازدواج در هر کشور اسلامی با یکدیگر متفاوت بوده و گاهی بعضی از آن‌ها بسیار عجیب هم بنظر می‌رسند.

در کشورمان ایران، رسم بر این است که پسر به خواستگاری دختر رفته، بعد از توافقات و تعیین مهریه، نامزدی، عقد و عروسی برگزار شود. این خانواده پسر است که باید هزینه‌های ازدواج مخصوصا مسکن را برعهده گرفته و خانواده دختر هم با آوردن جهیزیه تا حد امکان وسایلی از خانه را تامین می‌کنند.

اما در شهر فتانی تایلند، این دختر است که همه مخارج عروسی، هماهنگی‌ها و چینش خانه را برعهده می‌گیرد. حتی کت‌وشلوار داماد را عروس برایش می‌خرد!

در شهر جاوا، اندونزی، عروس از خانواده داماد برای سه ماه که دوره‌ی ماه عسل آن‌ها می‌باشد میزبانی خواهد کرد. در این دوره داماد به سیاه و سفید دست نمی‌زند و تنها کاری که می‌کند شاد کردن عروس است!

در یمن وقتی که عروس وارد خانه مشترکشان می‌شود، داماد به روی پاهای او می‌ایستد! گر عروس زودتر از ایستادن پاهایش را عقب کشید یعنی که بدون شک مدیریت خانه با اوست؛ ولی اگر اجازه داد داماد روی پاهایش بایستد یعنی مرد رئیس خانه است!

در تاجیکستان، برخلاف تمام دنیا، خانم‌ها برای عروسی از طلا زیاد خوششان نمی‌آید و فقط به یک حلقه ازدواج محدود می‌شود. پدر عروس از داماد مقداری پنبه درخواست می‌کند تا با آن بتواند ۲۰ بالشت و ۳۰ تشک در سایز‌های مختلف درست کند!

همچنین داماد باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار (اگر با دلار ۳۵۰۰ تومانی هم حساب کنیم می‌شود سیصدوپنجاه تا هفتصد هزار تومان!) پول برای مراسم داشته باشد! البته او باید لیستی از سوی مادر زن و پدر زن از جمله مواد مورد نیاز برای پخت برنج بخارایی را نیز فراهم کند که یکی از غذاهای مخصوص تاجیکستان می‌باشد.

در اتیوپی اما بعد از توافقات نهایی، داماد یک گاو شیرده به خانه عروس می‌فرستد و مادرزن با شیر گاو برایشان دوغ درست می‌کند که نشانه‌ای از رضایت او برای ازدواج است. داماد نیز باید مبلغی را به بستگان عروس بعنوان شیرینی هدیه دهد!

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۴:۰۰

5 Feb 2020