۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۲۲۱۴۸

اولين معلم در قرآن خداوند متعال معرفي شده است

امام جمعه فارسان گفت: معلمان ها بدانند که اولين معلم در قرآن خداوند متعال معرفي شده است و سپس پيامبر اکرم (ص ) و ديگر پيامبران، لذا معلمان ها هيچ کار ، شغل و جايگاهي را نبايد با اين مقايسه کنند.
اولين معلم در قرآن خداوند متعال معرفي شده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حسين جمالي زاده در خطبه هاي اين هفته فارسان گفت :ما مردم, خيال نکنيم کارکردن فقط براي انسانهاي نيازمند است بلکه بر کساني که نيازمادي هم ندارند کار کردن و تلاش يک امر لازم است چرا که هم موجب سلامتي جسم از بيماري مختلف و هم موجب سلامت روح و روان و اخلاق و اعتقاد است لذا مورد عنايت و تشويق دين قرار گرفته و از طرف ديگر بيکاري مبغوض پيامبر اکرم (ص) و در روايات نيز توضيح داده شده است و به همين خاطر کار و کسب حلال و کارگري کردن عبادت دانسته شده است .

وي در ادامه از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي شهرستان تقدير کرد .

وي به شهادت آيت الله مطهري اشاره کرد و افزود: چه تناسب جالبي بين روز شهادت شهيد آيت الله مطهري اين عالم و دانشمند استثنايي در روز معلم است که از اول انقلاب اين چنين روزي را روز معلم نامگذاري کردند.

وي در ادامه تصريح کرد : معلمان ها بدانند که اولين معلم در قرآن خداوند متعال معرفي شده است و سپس پيامبر اکرم (ص ) و ديگر پيامبران، لذا معلمان ها هيچ کار ، شغل و جايگاهي را نبايد با اين مقايسه کنند.

خطيب جمعه فارسان درادامه افزود :در بين معلمان آن معلماني که در کنار علم و سواد و دانش آموزي و اخلاق و اعتقاد و فکر و ذهن و ادب بچه ها را مديريت ميکنند و خود با اخلاق خوب و حضور پرشور در نمازهاي جماعت هستند از جايگاه ويژه اي برخوردار هستند لذا بايد قدر اين معلمان را دانست .



انتهای پیام1020ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۴:۱۶

27 Dec 2019