۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۳۳۸۵۸
امروز

از بانوي هنرمند پيشکسوت در صنايع دستي عشايري تجليل شد

امروز با حضور معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان از بانوي پيشکسوت در صنايع دستي عشايري چهارمحال و بختياري تجليل شد.
از بانوي هنرمند پيشکسوت در صنايع دستي عشايري تجليل شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين؛ امروز با حضور معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان از بانوي پيشکسوت در صنايع دستي عشايري چهارمحال و بختياري تجليل شد.

مهرداد رئيسي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي چهارمحال و بختياري در اين مراسم با اشاره به اينکه اين بانوي هنرمند نه‌تنها خود مشغول انجام هنرهاي دستي است بلکه خانواده و فرزندانش نيز وارد اين عرصه شده‌اند.
وي ادامه داد: هنرهاي سنتي در اشتغالزايي و درآمدزايي نقش بسزايي دارند و لازم است اين هنر به ويژه لباس محلي بختياري بسيار بيشتر معرفي شود چراکه هنرهاي بومي و محلي در استفاده از فرهنگ بومي تاثير مهمي داشته و مي‌توان به عنوان يکي از پايه‌هاي مهم اشتغال و اقتصاد مقاومتي از آن بهره‌مند.


محترم پرويزي بانوي هنرمند در حاشيه اين مراسم بيان داشت: با تجربه‌اي که در زمينه دوخت و تزيين لباس محلي دارم با ديدن مدل‌هاي مختلف مي‌توانم از آن الگوبرداري کنم.

وي ادامه داد: بازاريابي براي محصولات محلي بسيار مهم است، آشنايي با نحوه پخت آش و نان محلي در سياه‌چادر بختياري از ديگر بخش‌هاي جذاب اين برنامه بود که گردشگران فراواني را خود جذب کرد.
لازم به ذکر است محترم پرويزي هنرمند ۷۵ ساله کوهرنگي حدود ۶۰ سال است که به انجام هنرهاي دستي ازجمله بافت شيردنگ و لباس بختياري مشغول است.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۶:۱۶

10 Jan 2020