۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۸۶۲۸
معرفي جاذبه هاي تفريحي و گردشگري شهرستان کيار

دره عشق ايران، کجاست؟

منطقه مشايخ شهرستان کيار پر از زيبايي هاي طبيعي که هر گردشگري آرزوي سفر به اين منطقه را دارد. دره عشق مجموعه اي کامل از زيبايي هاي مشايخ است.
دره عشق ايران، کجاست؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار «دره عشق»، منطقه‌اي چشم‌نواز و ديدني از طبيعت در گوشه‌اي از بخش ناغان از توابع شهرستان کيار چهارمحال بختياري است اين منطقه از استان به قدري زيباست که مي توان در هر سکانس از اين طبيعت چهره‌ جديد و بکري را مشاهده نمود.

چرا اين منطقه "دره عشق" نام نهاده شده است؟

افسانه‌اي بين محلي‌هايي که در اين روستا زندگي مي‌کنند وجود دارد که حاکي از آن است که در زمان‌هاي قديم عاشق و معشوقي در اين دره زندگي مي‌کردند که به دليل نبود پل در اين دره تنها راه رسيدن به يکديگر را رفتن در رودخانه مي‌دانستند. از آن زمان به بعد اين دره مشهور به دره‌ي عشق شد اما هيچگونه سند معتبري مبني بر اين ادعا وجود ندارد.
 
جاذبه‌هاي دره عشق چيست؟

با سفر به روستاي دره عشق مي توانيد به تماشاي کارون طولاني‌ترين رود ايران که حدود ۹۵۰ کيلومتر طول آن است بنشينيد.رود کارون در ميانه هاي راه از دره عشق مي گذرد.

بازديد از آبشار دره عشق

آبشاري در دل کوه‌هاي دره عشق وجود دارد که در آن آب با سرعت زياد از دل کوه به بيرون مي‌آيد و از ارتفاع بيش از ۱۰۰ متر سقوط مي‌کند. وجود اين آبشار در کنار شاليزارها منظره‌اي کم‌نظير را به وجود آورده که دل هر رهگذري را مي‌ربايد.

ديدن زيبايي هاي منطقه حفاظت‌شده هلن

هلن منطقه اي جنگلي با ۴۰ هزار هکتار وسعت که غالبا پوشيده از جنگل بلوط غرب است و يک چهارم آن مرتعي است، نام اين منطقه از کوهي در آن محل، به نشان پاسداشت پرستاري آمريکايي برگرفته از نام وی است که همسر پزشکي بختياري بوده و در آنجا به مداواي مردم مي پرداخته‌است.

علاوه‌براين، روستاهاي تماشايي منطقه و عشاير را هم بايد تماشا کنيد. رفتينگ در رود کارون نیز يکي از تفریح‌هایی است که در دره عشق نبايد آن را از دست بدهيد.

يکي از اهالي اين روستا در گفتگو با خبرنگار کيار بيدار گفت: هر چند روستاي دره عشق سراسر سال زيبا و دل انگيز است اما زيبايي هاي طبيعي آن در ماه هاي اسفند، فروردين و ارديبهشت ماه به اوج خود مي رسد.

به گزارش کيار بيدار روستاي زيباي دره عشق در فاصله ۹۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري در منطقه مشايخ بخش ناغان شهرستان کيار قرار دارد و جداي از زيبايي هاي خاص اين روستا روستاهاي زيبايي دو پلان، معدن و دورک و برنجگان در نزديکي اين روستا قرار دارد.

گزارش: پريسا احمدي تشنيزي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۷:۴۱

27 Dec 2019