۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۲۰۹۰۶
کارشناس ارشد حقوق:

دولت امریکا باید پاسخگوی جنایت چپل هیل و شهادت سه دانشجوی بیگناه باشد

مسئول بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری گفت: دولت امریکا که در مواقع مختلف داعیه دار حقوق بشر است نسبت به این حادثه مسئول است و باید پاسخگوی این جنایت باشد.
دولت امریکا باید پاسخگوی جنایت چپل هیل و شهادت سه دانشجوی بیگناه باشد
محسن عبدی پور مسئول بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز حادثه چپل هیل و کشته شدن سه جوان دانشجوی بیگناه این جنایت را نقض حقوق بشر دانست.

عیدی پور گفت: دولت امریکا که در مواقع مختلف داعیه دار حقوق بشر است و خود را حامی حقوق بشر و مخالف تروریست می داند نسبت به این حادثه مسئول است و باید پاسخگوی این جنایت باشد.

وی با اشاره گفته‌های بی اساس وکیل مهاجم قاتل که گفته بوده «قربانیان در زمان اشتباه در مکان اشتباه بودند» اظهار کرد: این سه دانشجو در آپارتمان خود به قتل رسیده اند و این یعنی مردم در امریکا در زندگی شخصی و خانه خود نیز امنیت ندارند.

عیدی پور اظهار کرد: دولت امریکا هر روز شاهد قتل و جنایت به دلیل داشتن سلاح است اما چون خود منافعش را در فروش سلاح می داند نه تنها امنیت و آرامش شهروندانش بلکه امنیت جهانی هم برایش اهمیت ندارد.

عبدی پور تصریح کرد: واکنش ها در حادثه ساختگی شارلی ابدو و سکوت رسانه ای غرب در جنایت چپل هیل مشخص می کند که رسانه های غربی با سیاست کاملا دوگانه اخبار را پوشش می دهند.

وی افزود: رسانه های مدعی غربی تلاش می کند حادثه شارلی ابدو را نتیجه تروریست اسلامی نشان دهند و همه مسلمان را متهم به مخالفت با آزادی بیان و انجام عملیات تروریستی کنند؛ ولی جنایت چاپل هیل را نتیجه اختلاف بر سرجای پارک ماشین معرفی کنند و ردپای اسلام ستیزی در این حادثه را از بین ببرند.

کارشناس مسائل حقوقی با اشاره به محکوم کردن دیر هنگام این جنایت از سوی رئیس جمهور امریکا و دبیرکل سازمان ملل گفت: این محکوم کردن نیز نوعی ظاهرسازی برای جلوگیری از فشارهای افکارعمومی جهان بود.

عبدی پور تصریح کرد: سکوت مجامع بین المللی نسبت به این گونه حوادث نشان از حمایت از این جنایات دارد و مسلمانان جهان باید این حرکات را محکوم کنند و با اعلام خونخواهی نسبت به این سه شهید از تکرار این حوادث جلوگیری کنند.
انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۷:۱۷

12 Jan 2020