۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۵۹۶۶
نماينده ولي‌فقيه ناحيه بن:

ايجاد فتنه‌هاي طايفه‌اي و مذهبي مهمترین راهبرد عربستان در حمایت از داعش است

درميان حاميان خارجي داعش آمریکا و عربستان بيش از همه به چشم مي خورد که راهبرد عربستان در منطقه را مي توان ايجاد فتنه هاي طايفه اي و مذهبي دانست.
ايجاد فتنه‌هاي طايفه‌اي و مذهبي مهمترین راهبرد عربستان در حمایت از داعش است
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌الاسلام عباسي نماينده ولي‌فقيه سپاه ناحيه شهرستان بن اظهار کرد: در گذر شرايط کنوني دنياي اسلام آنچه بيش از همه توجه ناظران را به خود جلب کرده افراطي‌گرهاي مذهبي و خشونت‌هاي فرقه‌اي به ويژه در دو کشور سوريه و عراق است.

وي افزود: ريشه بيشتر گروه‌هاي افراطي و مذهبي را بايد در تحولات افغانستان و حمله شوروي به اين کشور دانست که با اشغال افغانستان توسط شوروي بسياري از گروه‌هاي اسلامي طرفدار حرکات جهادي که ادعاي مبارزه با دشمنان اسلام را داشتند با ورود به افغانستان وتحريک غرب، سازمان القاعده را پايه‌ريزي کردند.

نماينده ولي‌فقيه سپاه شهرستان بن گفت: با روي کار آمدن طالبان در افغانستان و حمايت آن‎ها از القاعده اين سازمان در بيش از۶۰ کشور جهان پايگاه راه‌اندازي کرد و با حمله آمريکا به عراق يکي از رهبران القاعده به نام زرقاري در عراق پرچم مبارزه با آمريکا را با شعار مبارزه با اشغالگر صليبي بلند کرد و در سال ۸۶ با کشته شدن زرقاري گروه‌هاي جهادي وابسته به القاعده زير چتر سازماني به نام دولت اسلامي عراقي به رهبري ابد عمر بغدادي گرد آمدند و با کشته شدن وي، ابد کبر بغدادي به رياست اين سازمان رسيد و با خروج نيروهاي آمريکايي از عراق و شروع بحران سوريه با گسترش فعاليت هاي خود در سوريه سازمان را به نام دولت اسلامي عراق و شام (داعش) گسترش داد.

عباسی در خصوص مبادي فکري اين گروه گفت: ديدگاه آن‌ها بازگشت به مباني فکري سلفي دارد که قرائت خاصي از اسلام است که تاکيد به بازگشت به سيره سلف صالح داشته است.

وي در پايان تصريح کرد: درميان حاميان خارجي داعش آمریکا و عربستان بيش از همه به چشم مي خورد که راهبرد عربستان در منطقه را مي توان ايجاد فتنه هاي طايفه اي و مذهبي دانست.

انتهاي پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۱:۰۷

6 Jan 2020