۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۲۱۲۶۶
پژوهشگر فضای مجازی:

تولید و حمایت از محصولات فناوری مبتنی بر فرهنگ ایرانی لازمه حضور در جبهه جنگ نرم است

روح‌الله مؤمن نسب، تولید و حمایت از محصولات فناوری مبتنی بر نیاز و فرهنگ ایرانی را از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با جنگ نرم دشمن دانست.
تولید و حمایت از محصولات فناوری مبتنی بر فرهنگ ایرانی لازمه حضور در جبهه جنگ نرم است
به گزارش جهانبین نیوز، معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور در گفتمان «چالش های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی» در شهرکرد گفت: محصولات تولیدشده از فناوری اطلاعات بر اساس نیازها و استانداردهای شرکت‌های تولیدکننده و حامیان آن‌ها طراحی شده است و بخش عمده‌ای از این محصولات با فرهنگ ایرانی اسلامی سازگار نیست.

روح‌الله مؤمن نسب افزود: استفاده از نرم‌افزارهای موجود برای حضور در شبکه‌های اجتماعی و دیگر محصولات فناوری اطلاعات، افراد را به تبعیت از فرهنگ بیگانه وادار کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی و محصولات فناوری اطلاعات باید به نوع استفاده و شیوه بهره‌برداری از آن‌ها نیز دقت شود، تصریح کرد: نفوذ فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی و اثرپذیری از آن موضوعی غیرقابل‌انکار است که باید برای کاهش آسیب‌های آن اطلاع‌رسانی شود.

این پژوهشگر فضای مجازی، جدا شدن از جامعه، انزوا و گوشه‌گیری را از جمله آسیب‌های استفاده از نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی و حضور مدام در این شبکه‌ها بیان کرد و گفت: دور شدن از نزدیکان و احساس نزدیکی به افراد غریبه و ناآشنا به کمرنگ شدن روابط اجتماعی افراد در دنیای حقیقی منجر می شود.

مؤمن نسب با بیان اینکه تولید نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی و محصولات فضای مجازی در نخستین مرحله بر اساس تشخیص نیاز جامعه صورت گرفته است، طراحی سرویس و خدمات مختلف، وابستگی و سپس دل بستگی به این خدمات را از دیگر مراحل هدف‌گذاری شده در تولید این محصولات برشمرد.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور افزود: دل بستگی به محصولات فضای مجازی، اعتماد کاربران به این محصولات را در پی دارد و نوعی مصونیت و مقبولیت اجتماعی را نیز برای این محصولات رقم می زند.

وی، معیار سازی، نیاز سازی و کنترل نیازها، فناوری مدیریت انسان‌ها و تسخیر افراد را به ترتیب از اهداف موارد نظر برای تولید این محصولات بیان و تصریح کرد: این مراحل در نقطه پایانی خود موجب طاغوت و سلب آزادی از افراد و جوامع می شود.

مؤمن نسب در ادامه با تأکید بر برنامه‌ریزی و سرعت بخشی در ایجاد شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات افزود: باید برای تولید محتوا در فضای مجازی و محصولات فناوری مبتنی بر فرهنگ و نیاز جامعه ایرانی اقدامات مؤثرتری انجام شود.

وی، تردید، بدبینی و کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی در خانواده‌ها و جامعه را گلوله جنگ نرم بیان کرد و یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی و محصولات فناوری موجود زمینه‌ساز ترویج فرهنگ بیگانه و کاشته شدن بذر تردید در درون خانواده‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی می‌شود و ضروری است تا با آگاه‌سازی افراد از آسیب‌ها و خطرات برای حفظ فرهنگ کشور و مبارزه با تهدیدات دشمن تلاش شود.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۱:۲۲

29 Dec 2019