۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۲۲۷۰۶

همايش تدبير يا نمايش تقصير؟!

بهتر بود تعدادي از مديران و نخبگان و صاحب نظران دغدغه مند در اين همايش شرکت ميکردند و نتايج حاصل و تصميمات اتخاذ شده به صورت يک دستور العمل براي ساير نهاد ها فرستاده ميشد تا هم هزينه ي کمتري صرف شود و هم همايش علمي شبيه صفا سيتي! نباشد.
همايش تدبير يا نمايش تقصير؟!
به گزارش جهانبین نیوز سایت خبری تحلیلی منطقه آزاد در یادداشتی به قلم ليلا اکبري آورده است:

لزوم پيشرفت و توسعه در استان ما که با وجود داشتن منابع عظيم طبيعي و خدادادي و نيروي انساني بلقوه ، متاسفانه هنوز هم منطقه اي کم برخوردار است،امريست مسجل و مطالبه اي است به حق که در سايه ي مديريتي با تدبيروسالم و با همدلي و همکاري ميان مردم و مسولان محقق ميشود.

چندي پيش همايشي به همت استانداري تحت عنوان "تدبير ملي در توسعه استان چهار محال و بختياري" در دانشگاه شهرکرد برگزار شد. درصورتيکه حاصل اين همايش يافتن راهکار و تدوين سندي علمي و عملي براي توسعه و پيشرفت استانمان باشد، نيت و اقدام مسولين قابل تقدير است اما آفتي که اين همايش مثل بسياري از همايش هايي که سالانه با موضوعات مختلف در کشورمان برگزار ميشود،بدان مبتلا شد، بلا و آفت "اسراف" بود، اسرافي که نشان از عدم تدبير کافي براي برگزاري همايش داشت؛سوالي که ذهن بسياري از دانشجويان را به خود مشغول کرد اين بود که چرا اين همه مدعو و چرا اين همه گل طبيعي؟!

وقتي قرار است براي توسعه ي يک استان تدبير ملي انديشيده شود، نيازي به صرف چندين ميليون تومان هزينه آن هم فقط به منظور خريد گل براي مراسمي که دو روز طول ميکشد نيست؛هزينه اي که از بيت المال مي رود.

فراموش نکنيم که اسلام به شدت از اسراف نهي فرموده، چنانچه درقرآن کريم آمده است: خداوند اسراف کاران را دوست ندارد!

وقتي قرار است همايشي علمي بر گزار شود؛ الزامي براي حضور تمامي کارکنان ادارات ذي ربط و بي ربط (!) وجود ندارد،بهتر بود تعدادي از مديران و نخبگان و صاحب نظران دغدغه مند در اين همايش شرکت ميکردند و نتايج حاصل و تصميمات اتخاذ شده به صورت يک دستور العمل براي ساير نهاد ها فرستاده ميشد تا هم هزينه ي کمتري صرف شود و هم نتايج بازخورد هاي بهتري داشته باشد و همايش علمي شبيه صفا سيتي! نباشد.

متاسفانه در کشور ما چنين رسم است که وقتي يکي از رجال سياسي بلند پايه، بعد از تلاش ها و درخواست هاي بسيار، گذرش به استاني مي افتد، مسئولين محلي به رسم استقبال همايشي ترتيب داده و از خدمات و کارهاي انجام شده سخن مي گويند و احتمالا جاده يا سازه اي را گاها براي چندمين بار افتتاح ميکنند، به طوري که گاهي اوقات اصل مطالبه گري در پيچ و خم سياسي کاري ها گم ميشود.

در همايش مذکور که ميزبان ۲ تن از شخصيت هاي سياسي کشورمان ؛دکتر رضايي و دکتر نو بخت بود، شاهد تلاش مسولين استانمان براي تخصيص بودجه و جذب اعتبارات لازم براي تکميل و تامين هزينه ي طرح هاي عمراني، اقتصادي و... بوديم اما براي توسعه ي استان چنان که شايسته است تدبيري انديشيده نشد و عملا همان طرح هايي که سابقا عنوان شده بودند مجددا مطرح شد.

بهتر بود علاوه بر اطلاع رساني از طريق فضاي مجازي، در محيط دانشگاه ها و سطح استان نيز اطلاع رساني گسترده تري صورت ميگرفت تا ايده ها و مقالات بهتر و بيشتري به دبير خانه ي همايش (اگر داشت!) ارسال مي شد و گزينه هاي بيشتري براي توسعه ي استانمان را روي ميز مسولين ميگذاشت يا روزي که مقالات ارايه ميشد،به دانشجويان اطلاع رساني ميشد تا از تدابير انديشيده شده مطلع شوند.

به نقل از آماري که استاندار اعلام کردند بودجه ي استان در سال ۹۳ تقريبا ۲ برابر بودجه اي بود که در سال ۹۲ عايدمان شده بود، با اين حال مردم شاهد تغيير محسوسي در سطح اشتغال، در آمد، امکانات و رفاه عمومي نبودند، پس کليد گم شده ي توسعه استان ما صرفا تخصيص بودجه نيست، بلکه مهمتر از آن،مديريت صحيح، حرکت جهادي، همکاري و همدلي ميان مردم و مسولين، شايسته سالاري و پرهيز از سي ياسي بازي و موازنه کاري است.

به اميد آنکه شاهد پيشرفت و توسعه ي همه جانبه استانمان باشيم.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۶۰ م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۸:۳۹

2 Jan 2020