۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۵۷۷۶
مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا:

ترکیه برای سرنگونی «بشار اسد» آشکارا از «داعش» حمایت می‌کند

مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که ترکیه آشکارا از تکفیری‌های «داعش» حمایت می‌کند تا دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را سرنگون کند.
ترکیه برای سرنگونی «بشار اسد» آشکارا از «داعش» حمایت می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، «دیوید فیلیپس» مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» تصریح کرد که ترکیه آشکارا از تکفیری‌های «داعش» حمایت می‌کند زیرا یک ارتباط ایدئولوژیکی بین آنکارا و داعش وجود دارد و آن دشمنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه است.

روز چهارشنبه (دیروز)، «الکساندر اورلوف» سفیر روسیه در فرانسه اعلام کرد که ترکیه نقش «مبهمی» در مبارزه علیه داعش ایفا می‌کند و در عین حال در فعالیت‌های این گروه تروریستی مشارکت دارد.

فیلیپس که در حال حاضر مدیر برنامه حقوق و صلح دانشگاه کلمبیا است به اسپوتنیک گفت: «نقش ترکیه مبهم نیست زیرا این کشور آشکارا از داعش حمایت می‌کند. این کشور از داعش حمایت لجستیکی، مالی، سلاح، حمل و نقل و خدمات درمانی برای جنگجویان این گروه می‌کند».

مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که ترکیه برای کنارزدن «بشار اسد» از قدرت از داعش حمایت می‌کند زیرا یک پیوند معنوی بین دولت ترکیه داعش وجود دارد.

فیلیپس ادامه داد:‌«وقتی معاون نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید که زنان نباید در ملاء‌عام لبخند بزنند یا بخندند زیرا توجهات را به سمت خود جلب می‌کنند، این حرفها چیزهایی است که انتظار شنیدن آن از ابوبکر البغدادی را داریم».

روز سه‌شنبه یک جنگنده «اف ۱۶» ترکیه یک جنگنده «سوخو ۲۴» روسیه که در سوریه در حال عملیات بود را هدف گرفت و آن را منهدم کرد و یکی از خلبانان این جنگنده جان خود را از دست داد و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه این اقدام ترکیه را «خنجر به پشت» توصیف کرد.

روسیه به درخواست دولت سوریه و مجوز پارلمان مسکو، در ۳۰ سپتامبر حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد و بیش از سه هزار مواضع داعش را تخریب کرده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۲:۳۸

29 Dec 2019