۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۲۷۴۸۶
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال وبختياري:

افرادي که به دنبال حاکميت اشرافي گري هستند مي خواهند نگاه مقاومت در برابر دشمن سست شود

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال وبختياري گفت: امروزه در داخل افرادي به دنبال حاکميت اشرافي گري هستند مي خواهند نگاه مقاومت در برابر دشمن سست شود و دشمن بزک شود و راه براي نفوذ دشمن باز شود و زندگي رفاه طلبانه و اشراف گري بگيرد.
افرادي که به دنبال حاکميت اشرافي گري هستند مي خواهند نگاه مقاومت در برابر دشمن سست شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد درخطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به دغدغه هاي متقين، اظهار کرد: دغدغه اين هفته اهل نقوا آن است که متقي مدام با خودش مي انديشد که من چقدر به ياد مرگ هستم.

وي افزود: بعضي ها متاسفانه عکس اين را القاء مي کنند که نبايد خيلي به ياد مرگ بود چون ياد مرگ زندگي را تلخ مي کند و آدم غصه دار مي شود و ناگوار است و خيلي نبايد به ياد مرگ بود حالا فعالا داريم زندگي مي کنيم و حالا زنده هستيم و هر وقت هم بنا شد جان بدهيم جان مي دهيم. چه لزومي دارد که بايد اين روز باشيم.

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: روايت و دستورات قرآن و اسلام غير از اين است. به ما توصيه مي کنند به ياد مرگ باشيد. مرگ را مدام متذکر باشيد چرا؟ براي اين که ياد مرگ انسان را هميشه مهيا نگه مي دارد. غفلت از مرگ انسان او را از وظيفه و اندوخته ي بعد از مرگ غافل مي کند.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال وبختياري بيان کرد: کسي که به ياد مرگ است مي داند بعد از مرگ زندگي ابدي دارد. مي داند حالا که مرد زندگي اصلي اش شروع مي شود. آن زندگي بايد مقدماتش در اين جا فراهم شود. تمام مقدمات زندگي پس از مرگ چه در برزخ و چه در معاد تمام مقدمات او اين جا بايد فراهم شود. خب انسان به يا مرگ باشد اين مقدمات را فراهم مي کند.

وي ادامه داد: از طرفي انسان مي داند که مرگ نامشخص و مبهم است. انسان نمي تواند تضمين کند که نفسي که وارد بدن شد برمي گردد. حتي به يک نفس کشيدن خودش هم اطمينان ندارد. کسي که اين قدر اطمينان ندارد چه طور آماده نباشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شخصيت مرحوم آقاي حاج علي اصغر ايماني گفت: اين مرد صالح و انقلابي که ديروز تشييع شد و به خاک سپرده شد براي درمان از خانه بيرون رفت که عمل کند ولي برنگشت. همه همين طور هستند. اين ها عبرت است.

وي ادامه داد: اميد است ستاد نماز جمعه بتواند جزو برنامه داشته باشد که اصحاب نماز جمعه را از دنيا مي رونداز آنها ياد بکنند.

نماينده ولي‌فقيه در استان با اشاره به اول اسفند در سال ۱۳۶۴ سالروز شهادت آشيخ فضل الله محلاتي گفت: وي نماينده حضرت امام در سپاه پاسدران و جمعي از نمايندگان مجلس در حمله جنگنده هاي دشمن به هواپيماي مسافربري که اين عزيزان هم در اين هواپيما بودند و به شهادت رسيدند.

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: اين روز را هم روز روحانيت و دفاع مقدس هم ناميده اندتا يادمان نرود که نقش ريشه اي و کليدي عزيزان روحاني در همه عرصه ها به ويژه در دوران دفاع مقدس داشتند و عزيزاني که در پشت جبهه و درون جبهه و خط مقدم و شهداي روحانيت به نسسبت جمعيتشان بالاترين شهيد را تقديم اسلام و انقلاب کردند و مي بالند به خودشان که تنها مردم را راهي نکردند بلکه خودشان هم جلو افتادند و حرکت کردند.

امام جمعه شهرکرد در قسمت ديگر از سخنان خود به سوم اسفند ۱۳ جمادي الاول، شهادت حضرت صديقه کبري فاطمه زهرا (ع) اشاره کرد و گفت: مطابق نقل ۷۵ روز بعد از ارتحال وجود نازنين پيامبر خاتم (ص) است که هرچند ما الان فاطميه رسمي مان در حقيقت ۹۵ روز گرفته مي شود که درواقع سوم جمادي الثاني و ۲۳ اسفند مي شود ولي درهر صورت مومنين به احترام حضرت زهرا (س) و به احترام اين دو نقل فاطميه اول را هم حرمت و حريم نگه مي دارند و روز شهادت آن بانو يک روز- دو روز قبل و دو روز بعد از آن معمولا روضه گرفته مي شود به ياد حضرت زهرا(س) و همچنين فاطميه دوم اين ها ايامي است که معمولا حرمت نگه داشته مي شود.

وي افزود: حضرت صديقه کبري اين بانوي مظلومه و بانوي بزرگ اسلام که آن همه نقش آفرين و منزلت و مقام محضر پروردگار متعال اما در عين حال مورد ظلم و دست جنايت جنايتکاران به اين خانه و آتش زدن درب اين خانه و مظلوم نگه داشته اين بانوي بزرگوار در اين مدت کم عمر با برکتش که حالا بايد در موقع خودش بيشتر صحبت شود تسليت عرض مي کنم و توصيه به گراميداشتن اين ايام دارم.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اول اسفند سال ۱۳۵۸ و انتخاب اولين دوره فقهاي شوراي نگهبان توسط امام راحل و ضرورت پاس داشت اين جايگاه رکين مروري بر فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) داشت.

وي ادامه داد: شما از فرمايشات رهبري شنيديد که نماز جمعه قرارگاه است. اين قرارگاه افسرانش نمازگزاران هستند. نمازگزاران جمعه افسران اين قرارگاه بزرگ اسلامي هستند. چه نقشي بايد ايفا کنند؟ نقشان اين است که مدام خودشان و مردم را در صف مقدم مقابله با دشمن نگه بدارند.
حجت الاسلام نکونانم گفت: نقشي که نمازگزاران جمعه به عنوان افسران اين قرارگاه بايد ايفا کنند اين است که صف مقابله با دشمن صف به هم پيوسته و متشکل و قوي و محکم و مقاوم باشد. اين نقشي است که نماز جمعه بايد ايفا کند.
وي افزود: حالا دشمن هم فرقي نمي کند. اعم از دشمن ظاهري دشمن باطني نفس شيطان ، شيطان بزرگ ، استکبار جهاني، منافقين ، فتنه گران و دشمنان داخل و خارج همه و همه در برابر همه اين ها مومنين و نمازگزاران جمعه به عنوان افسران اين قرارگاه بايد صف واحد شکل بدهند و مقابل دشمن باشند.
امام جمعه شهرکرد با توصيه بر اينکه، بردران و خواهران حاضردر نماز جمعه بايد پيام رسان باشند گفت: پيان رسان باشيد از نماز جمعه به ديگراني که احيانا توفيق آن را پيدا نکرده اند که بيايند.مطالب نماز جمعه بايد توسط شما منعکس شود. زبان به زبان. تحليل و گفتگو بشود.
حجت الاسلام نکونانم ادامه داد: آن چه که اين جا گفته مي شود تمام سعي مان اين است که حق باشد و حق و رضا پروردگار متعال در او باشد و مصلحت جامعه اسلامي و نظام اسلامي. جز اين هيچ چيز نيست.

وي گفت: امروز همه مطالب ما فرمايشات مربوط به سخنراني اخير رهبري است. همه مي دانيد که رهبري به عنوان ولي امر مسلمين و نائب امام عصر مطرح هستند. آن چه مي گويند حجت است و وظيفه شرعي ما عمل به آن است.

نماينده ولي فقيه در استان افزود: نمي شود از کنار فرمايشات ايشان به راحتي گذشت. گذشتن از فرمايشات و رهنمودهاي رهبري يعني گذر از سخنان امام عصر است. فرمودند کساني که اين ها تبعيت کنند از امام زمان تبعيت کردند و کساني که با اين ها مخالفت کنند با امام زمان مخالفت کردند اين تصريح روايات است راجع به أمر فقها و نقشي که فقها بايد ايفا کنند.

وي تاکيد کرد: جايگاه رهبري جايگاه مهمي است. من خودم دو سه بار اين فرمايشات را مرور کردم چون ديدم خيلي مهم است و ايشان دارند با دغدغه سخن مي گويند. از روي احساس مسئوليت و تکليف سخن مي گويند. تعابيري به کار بردند که اين تعابير بار معنايي بالايي دارد.

امام جمعه شهرکرد اشاره کرد: يکي از تعابير ايشان اين بود که من يک چيزهايي را مي بينم چيزهايي را که احساس مي کنم که بايد ملت عزيزمان بدانند و آن ها را با ملت درميان مي گذارم. بعضي از اين حرف ها را بايد افکار عمومي مورد توجه قرار بدهند. من وظيفه دارم آن ها را به ملتمان عرض کنم. اين ها را فرمودند بعد اين جمله را بيان کردند که من از گفتن حقيقت خسته و ملول نخواهم شد. اين ها معنايش چيست؟

وي ادامه داد: اولا اين که حقايق را من بايد بگويم و مردم بايد به اين حقايق توجه کنند. دوم اين که من خسته نمي شوم از بيان حقايق و مطالب. نکنه خدايي اين حرف معنايش اين باشد که برخي از خواص بي توجهي مي کنند به فرمايشات ايشان که اين همه تکرار مي کنند و برخي ها گوش نمي کنند. رهبري بفرمايند، من خسته نمي شوم و به آن ها هشدار بدهند به آن هايي که توجه نمي کنند به اين فرمايشات و ساده از کنار سخنان ايشان مي گذرند، اين خيلي مهم است.

حجت الاسلام نکونام افزود: خب اين ها را فرمودند بعد در ادامه چه بيان کردند؟ فرمودند که من مي بينم دشمن در زمينه انتخابات دارد تلاش مي کند مي خواهد انتخابات آن جور که خودش مي خواهد برگزار شود. مي خواهند در انتخابات نفوذ کنند. خب، حالا نفوذشان چگونه است؟ چند مصداق به عنوان نفوذ بيان کردند.

وي با اشاره به تخريب شوراي نگهبان گفت: تخريب شوراي نگهبان تضعيف وظايف و تصميماتي که شوراي نگهبان مي گيرد و در افکار عمومي از حيض انتفاء انداختن تصميمات، اين نفوذ است. هميشه هم بوده اما امروز بيشتر است.
امام جمعه شهرکرد گفت: يک موقع گفتن اصلا شوراي نگهبان نبايد باشد بعد ديدن نمي شود و شوراي نگهبان بايد باشد گفتن پس نظارت او استصوابي نباشد و نظارت او را کم رنگ کند ديدن نمي شود حالا مرحله سوم تصميماتش را حيض انتفاء بندازند. ببينند مرحله به مرحله جلو آمدند اول اصلش نباشد. دوم نظارت او کم رنگ باشد و سوم اصلا تصميمات او بي اعتبار شود. روي اين دارند کار مي کنند و اين نفوذ در انتخابات است. مردم بايد حواسشان جمع باشد.
وي ادامه داد: دوم به وسيله چي دارند در انتخابات نفوذ مي کنند؟ به وسيله فراهم کردن عرصه ها. اين عرصه را چه کساني فراهم مي کنند؟ آدم هاي داخلي. براي چه؟ براي وارد کردن آدم هاي ضعيف در مجلس. اين نفوذ در انتخابات است.

حجت الاسلام نکونام بيان کرد: آدم هاي ضعيف در مجلس وارد شوند. آدم هاي ضعيف چه کساني هستند دو معيار وجود دارد که بسيار مهم است. يک آدم هايي که مرعوب غرب و آمريکا باشند و از تهديدهاي توخالي آمريکا بترسند.

وي اين آدم ها را آدم هاي غير شجاع، غير مقاوم، تربيت نشده در دامن انقلاب و مسير انقلابي دانست و گفت: اين ها خدايي نخواسته وارد مجلس بشوند خطرناک است، دوم آدم هايي که به دنبال حاکميت اشرافي گري هستند.

وي تاکيد کرد: يکي از آفت هاي حاکميت اشرافي گري، دنيا طلبي و فضاهاي دنيايي را گشودن و کالاهاي لوکس وارد کردند و زندگي دنيوي و اشرافي گري و راحت طلبي را رواج دادن و در نهايت حسين کشي به راه انداختن و نتيجه اش اين مي شود و بارها گفته ايم.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: نمي گوييم دنيا نه. دنيا بايد باشد. اقتصاد مقاومتي براي آباداني دنيا است اما اين غير از آن است که اين ها دنبال مي کنند. امروز در داخل کساني که به دنبال اين اشرافي گري ها هستند و دنبال اين هستند که آن نگاه مقاومت در برابر دشمن سست بشود و دشمن بزک شود و راه براي نفوذ دشمن باز شود و زندگي رفاه طلبانه و اشراف گري بگيرد.

وي تاکيد کرد: اگر اين ها وارد مجلس شوند اين آدم هاي واداده و نگاه به غرب و آمريکا داشته وارد مجلس شوند ريل گذاري مي کنند به همين شکل کشور را و نتيجه ريل گذاري آن مي شود که کشور را بدبخت مي کنند. اين هشدار خيلي مهم است. اين تعبير ولي امرمسلمين است. اين را خيلي جدي بگيريد.
حجت الاسلام نکونام ادامه داد: سومين مسئله اي که در فرمايشات رهبري بود در ارتباط با مجلس خبرگان که بسيار مهم است و درخطبه هاي ممتد گذشته راجع به اين معنا خيلي صحبت شد و برخي ها حساس شدند و گاهي اظهار نگراني مي کردند و مي گفتند اين حرف ها ممکن است جهت خاص داشته باشد در حالي که بارها گفته ايم که والله اين گونه نيست.

وي افزود: مسئله، مسئله جايگاه مجلس خبرگان رهبري است که رهبري به خوبي آن را ترسيم کردند و فرمودند خبرگان رهبري مي خواهدرهبر تعيين کنند. رهبر چه نقشي دارد؟ سياست گذاري کلان کشور است. همه سياست گذاري کلان کشور به وسيله رهبر ترسيم مي شود. اگر اين ها آدم هاي واداده با نگاه به غرب و مسامحه گر يا غير انقلابي به معناي واقعي باشند نتيجه اش چه مي شود. انقلاب به خطا مي رود و مسير انقلاب دچار انحراف خواهد شد. لذا خبرگان را خيلي بايد جدي گرفت.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به راديوهاي بيگانه اعلام کرد: اين دستگاه هاي تبليغاتي و رسانه هاي دشمن همه به کار افتاده اند تا مردم را به آن سمتي که خودشان مي خواهند جهت بدهند. مرتب مي گويند فلاني را نفرستيد فلاني را بفرستيد. به فلاني راي بدهيد به فلاني راي ندهيد. رهبري چون اطمينان به مردم دارند فرمودند مردم عکس اين عمل مي کنند و مردم آن چه که دشمن بگويد عکس آن را عمل مي کنند و به آدم هاي واداده و متمايل به غرب راي نخواهند داد.

وي گفت: حالا اين ها چه کرده اند که دشمن اين گونه به اين ها دل بسته است، خدا مي داند. نمي دانم. چه کردند که راديوهاي بيگانه از آن ها تعريف مي کنند و به آن ها اميدوار شدند. نکته مهمي که رهبري بيان فرمودند اين بود که وقتي ما از اين دشمني ها حرف مي زنيم و مرتب از اين دشمني ها هشدار مي دهيم بعضي مي گويند شما داريد آمريکا را تحريک مي کنيد! آقا فرمودند آمريکا که نياز به تحريک ندارد او ما را به عنوان دشمن درجه اول خودش مي داند و تاامروز هر کاري را عليه شما توانسته انجام داده است و بيشتر از اين نتوانسته است که اگر مي توانست قطعا انجام مي داد.

امام جمعه شهرکرد در قسمت ديگري از خطبه هاي نماز جمعه بيان کرد: همين الان هم که بحث مذاکرات مطرح است رهبري اشاره کردند که در برجام دوسال رفتند و خيلي هم زحمت کشيدند ولي آمريکايي ها چقدر به اين مذاکرات وفادار بودند؟ همين الان مي گويند که نمي گذاريم سرمايه گذار وارد کشور شود.

وي افزود: همين چند شب پيش يکي از مسئولان مهم و تاثيرگذار در اين معنا مي گفت علي رغم اين همه رفت و آمد و برگزاري جلسات فراوان هنوز هيچ کار جدي صورت نگرفته است. هر چه بوده فقط در غالب يک تفاهم نامه بوده است. نمي گذارند و با صراحت هم مي گويند که نمي گذاريم. اين دشمن ما است . اين دشمن که نيازي به تحريک ندارد. اين بنايش همين است.

نماينده ولي فقيه در استان تاکيد کرد: رهبري براي ما نسخه پيچيدن. اين نسخه خيلي مهم است. ما اگر بخواهيم خلاصه کنيم فرمايشات رهبري در اين دو مورد خلاصه مي شود. يک نسخه کوتاه مدت براي الان و هفت اسفند و نسخه دوم ادامه خط دهي هايي که قبلا داده شده بود.

وي ادامه داد: نسخه اول اين بود که راجع به انتخابات مواظب باشيد کشورتان به دست آدم هاي نامناسب ندهيد. مجلس تان را به دست آدم نامناسب ندهيد. خبرگان تان را به دست آدم هاي نامناسب ندهيد. اين هشداررهبري است. اين را به ديگران بگوييد. اين پيام را همه مي فهمند و خوب هم مي دانند و نيازي به اين قدر شدت و حدتي که ما به کار ميبريم نيست ولي از دغدغه اي که داريم و مي بينيم از دشمني هاي دشمن اين جور با شدت و حدت داريم حرف مي زنيم. اين نسخه اول.

حجت الاسلام نکونام افزود: نسخه دوم تقويت درون و اقتدار دروني پيدا کرن است. اقتدار را با اتکا به بيرون نمي توان کسب کرد. نمي دانم چرا برخي ها نمي خواهند اين را بفهمند. نمي دانم چرا برخي ها دنبال اين هستند که اقتدار را به وسيله بيروني ها کسب کنند.
امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد: بيروني ها هر چه بتوانند ما را تضعيف مي کنند و ما اگر با ضعف در برابر آن ها بنشينيم توي سرمان خواهند زد و امتياز ازما مي گيرند.

وي گفت: بايد اقتدار داشته باشيم و مذاکره بکنيم. اين مذاکرات هم با اقتدار شروع البته حالا آنگونه که بايد جلو نرفت که بماند. ولي با اقتدار شروع شد. اقتدار خيلي مهم است. اقتدار چه در عرصه سياسي، علمي و اقتصادي.


نماينده ولي فقيه در استان بيان کرد: توانمندي داخلي مان بالا است و اين را نشان داده ايم و بارها اثبات کرده ايم و مردم نشان دادن و نياز به تکرار و نشان دادن ندارد و همه اين را ديده اند. اين مهم است. لذا اقتصاد مقاومتي درون زا و برون نگر که تاکيد مهمي بود. با دنيا بايد تعامل داشته باشيم. تعامل به دنيا به جاي خودش محفوظ است ولي تعامل همراه با اقتدار و اقتضائات دروني اين همه فرمايشات و جهت گيري هاي رهبري است.

وي تاکيد کرد: امروز متاسفانه يک عده نمي خواهند و دارند تلاش مي کنند به اشکال مختلف که مجلسي مثل خودشان درست کنند. مثل اين جور آدم ها و تفکرات در مجلس شکل بگيرد و يک دست بشوند و آن زمان است که خدا مي داند چه برسر اين کشور خواهد آمد.

امام جمعه شهرکرد گفت: مجلس الان ما چهار تا آدم است که زنده هستند. در برجام چقدر حرف زدند. مواضع ضعف برجام را گفتند و انتقاد کردند و هشدا و بصريت بيش از گذشته به مردم دادند. الان هستند اين چهار نفر اما برخي ها مي خواهد اين چهار نفر هم نباشند و همه يک دست به سمت بيگانه رفتند و مصيبت ها رابراي کشور به وجود آورند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: جمعه آينده سرنوشت ساز است و پاي صندوق هاي راي همه بايد امتحان خود را پس بدهيم. در محضر پروردگار حجت بتوانيم داشته باشيم و بتوانيم در محضر امام عصر به خودمان بباليم که خوب راي داديم و حضور پيدا کرديم .

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۵:۱۴

29 Dec 2019