۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۰۴۴۶
طبق گزارش جدید

پیشنهادات دولت اوباما برای فروش تسلیحات به عربستان بیش از 115 میلیارد دلار بوده است

طبق یک گزارش جدید، دولت اوباما در دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری خود بیشترین مبلغ فروش تسلیحات در تمامی دوران ائتلاف 71 ساله ریاض-واشنگتن که معادل 115 میلیارد دلار می‌باشد را به عربستان سعودی پیشنهاد داده است.
پیشنهادات دولت اوباما برای فروش تسلیحات به عربستان بیش از 115 میلیارد دلار بوده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ در گزارش «ویلیام هارتونگ» از مرکز سیاست بین‌الملل آمریکا آمده است که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در دوران هشت سال اخیر پیشنهاد فروش بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار تسلیحات و دیگر تجهیزات نظامی و آموزشی را به عربستان سعودی ارائه کرده است که این مبلغ بیشترین میزان فروش تسلیحاتی است که دولت آمریکا در ائتلاف ۷۱ ساله خود با سعودی‌ها به آنها پیشنهاد داده‌اند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این پیشنهاد فروش در ۴۲ قرارداد جداگانه مطرح شده است و اکثر این تجهیزات هنوز به عربستان تحویل داده نشده است.

هارتونگ به رویترز گفت که این گزارش روز ۸ سپتامبر (۱۸ شهریورماه، امروز) به صورت آشکار در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

طبق این گزارش، پیشنهادات آمریکا برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی از زمانی که اوباما صدارت را در ژانویه ۲۰۰۹ برعهده گرفت، شامل همه چیز از سلاح‌های کوچک و مهمات گرفته تا تانک و بالگرد و موشک‌های هوا به زمین، کشتی‌های دفاع موشکی و کشتی‌های جنگی می‌شود. واشنگتن همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات و آموزش استفاده از آنها را در اختیار نیروهای امنیتی عربستان قرار می‌دهد.

گزارش این مرکز بر اساس داده‌های آژانس همکاری امنیت دفاعی است که یک هیأت وزارت دفاع آمریکا محسوب می شود که آمار و ارقام مربوط به پیشنهادات فروش تسلیحات و توافقات فروش نظامی خارجی را ارائه می‌کند.

بنا به گزارش رویترز، اکثر پیشنهادات که گزارش آن در اختیار کنگره قرار می‌گیرد، به توافقات رسمی تبدیل می‌شود که البته برخی از این پیشنهادات ممنوع اعلام می‌شود یا اینکه اصلاح می‌شود. این گزارش افشا نکرده است که چه تعداد از پیشنهادات آمریکا به عربستان به توافق رسمی تبدیل شده است.

فروش تسلیحات واشنگتن به ریاض اخیراً مورد انتقادات شدید گروههای حقوق بشر و برخی از اعضای کنگره قرار گرفته است زیرا حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن به کشته شدن صدها غیرنظامی منجر شده است.

طبق این گزارش، در درگیری‌های یمن دستکم ۱۰ هزار نفر کشته شدند. ماه گذشته دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که ۳ هزار و ۷۹۹ غیرنظامی جان خود را در این درگیری‌ها از دست داده‌اند که ائتلاف سعودی مقصر ۶۰ درصد از این تلفات می‌باشد.

افزایش اعتراضات به جنایات سعودی‌ها موجب شد تا برخی از اعضای کنگره محدودیت‌هایی را برای انتقال تسلیحات مطرح کنند.

با اینحال، دولت اوباما ماه گذشته بسته تسلیحاتی ۱.۱۵ میلیارد دلاری برای عربستان سعودی را به تصویب درآورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۷:۵۶

2 Jan 2020