۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۰۱۷۶
معاون امور بانکي، بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با زنگ خبر؛

رکود يا رشد اقتصادي با موقعيت مکانی رئيس جمهور تغيير مي‌کند!

معاون امور بانکي،وزارت اقتصاد گفت: از ديد تخصصي و کارشناسي رکود بر اقتصاد کشور ما حکم فرما نيست؛ اما اين واقعيت هم وجود دارد که بايد مداوا شود.
رکود يا رشد اقتصادي با موقعيت مکانی رئيس جمهور تغيير مي‌کند!
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسين قضاوي معاون امور بانکي، بيمه و شرکت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر در پاسخ به دوگانگي‌هاي برخي از نظرات دکتر روحاني رئيس جمهور محترم پيرامون رکود و يا رشد اقتصادي گفت: بايد ديد مقتضي زمان چه بوده است و در آنجا آقاي روحاني چه منظوري داشتن و بسته به شرايط محيط دارد.

وي افزود: اگر ما صحبت از رکود مي‌کنيم معنيش اين است که بنگاه‌ها با ظرفيت خالي، توليد مي‌کنند خوب اين يک واقعيت است و به‌طور مثال وقتي يک کارخانه سراميک‌سازي در حال توليد سراميک است و موجودي انبارش در حال بالا رفتن اما فضايي صادراتي مناسب برايش وجود ندارد و این یکی از دلایل است.

قضاوي خاطرنشان کرد: در بخش مسکن هم فعاليت قابل ملاحظه‌اي وجود نداشته و اين مسئله ممکن است  در بنگاه‌های ديگر هم رخ دهد پس وقتي از نظر بنگاه‌هایی که با ظرفیت کامل تولید نمی‌کنند  نگاه کنيم تقاضا براي اين کالا وجود ندارد و مي‌شود گفت به نوعي رکود در کشور وجود دارد.

معاون بانکي وزارت اقتصاد با بيان اينکه براساس اصطلاح خاصي که اقتصاددانان به کار مي‌برند رکود وقتي وجود دارد که رشد اقتصادي منفي باشد ادامه داد: ما با رشد اقتصادي منفي مواجه نيستيم، سال گذشته نرخ اقتصادي يک درصد بود و در عرض ماه‌هاي ابتداي امسال فقط صادرات نفت ما بيش از يک ميليون بشکه افزايش پيدا کرده است و غير از اين در بخش‌هاي ديگر هم رشد اقتصادي وجود داشته است.

وی ادامه داد: شما وقتي مي‌بينيد که در گندم خودکفا شده‌ايم و ۱۱ميليون تن گندم توليد مي‌کنيم، نشان از رشد اقتصادی بالا است و بنابراين رشد اقتصادي وجود دارد و برآورد دولت هم اين است که تا پايان امسال به رشد اقتصادي ۵ درصد برسيم.

قضاوی گفت: پس از ديد تخصصي و کارشناسي رکود بر اقتصاد کشور ما حکم فرما نيست؛ اما اين واقعيت هم وجود دارد که بايد مداوا شود و ما براي بنگاه‌هايی که آمادگي توليد دارند ولي سرمايه در گردش به اندازه کافي ندارند و يا تقاضا براي فروش ندارند، بايد چاره‌اي بيانديشيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۲:۱۲

24 Jan 2020