۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۱۱۱۸۶

دلیل عصبانیت روحانی ازحجاریان چیست؟/ماموریت جدید غرب به خاتمی چیست

در جلسه هفته گذشته اصلاح طلبان طرحی با نام " احیای محمد خاتمی" به تصویب رسیده است.
دلیل عصبانیت روحانی ازحجاریان چیست؟/ماموریت جدید غرب به خاتمی چیست
به گزارش جهان بین، یکی از حاضران در این جلسه گفته " با توجه به مواضع مراجع در قبال فتنه ۸۸، بنده معتقدم در صورتی که شورای تامین قم موافقت کند، وی تنها می تواند با صانعی و بیات دیدار کند و به تهران برگردد."

*شنیده شده است حسن روحانی از سخنان حجاریان مبنی بر" اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس جمهور" عصبانی شده و چند نکته را به اطرافیان خود گفته است:

۱- این حرف ها از نوع دوستی خاله خرسه است و محبت این آقایان به ما لطمه می زند.
۲- من ۵ دوره در مجلس بوده ام. جایگاه مجلس نباید خدشه دار شود. فردا در انتخابات مجلس چگونه می شود مردم را دعوت به رای دادن کرد؟ مردم می گویند اینها رای ما را می خواهند برای در اختیار گرفتن مجلس برای دولت.
۳- این نوع تفکرات مثل تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد.
۴- طرفداران دولت اعتدال به سخنان حجاریان پاسخ دهند.

*شنیده شده است پس از اعلام خبر فوت ماندلا، حامیان خاتمی با این استدلال که الان بهترین زمان ممکن برای فراهم کردن آزادی سفر خاتمی به خارج کشور است، تلاش های گسترده ای را برای سفر وی به آفریقای جنوبی کلید زدند اما به دلیل منع قضایی وی نتوانست از کشور خارج شود. خاتمی از متهمان اصلی فتنه ۸۸ است که تاکنون دستگاه قضایی به اتهامات وی رسیدگی نکرده است.

*شنیده شده است آغاز به کار دانشگاه ویژه فرهنگیان که مجوز تاسیس آن با پیگیری های دکتر احمدی نژاد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده بود، با مشکل مواجه شده است و احتمال دارد این دانشگاه لغو مجوز شود.

احمدی نژاد پیش از این دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام حمید پارسانیا و سوسن کشاورز را به عنوان ۳ تن از اعضای هیئت امنای این دانشگاه تعیین کرده بود. احمدی نژاد پس از تصویب تاسیس دانشگاه فرهنگیان گفته بود: "دانشگاه فرهنگيان مخالفان جدي در شوراي انقلاب فرهنگي داشت و بالاخره به روش احمدي نژادي توانستيم اين موضوع را تثبت کنيم. اکنون در کشور وقتي مي‌خواهيم يک ليوان را بالا و پايين کنيم بايد از ۵۰۰ امپراطوري بگذريم." در دفترچه کنکور امسال خبری از پذیرش دانشجو برای این دانشگاه نبود.

*برخی کارشناسان با اشاره به دیدارمحمد خاتمی با نسرین ستوده و سپس جلسه هیات حقوق بشری پارلمان اروپا با ستوده در سفارت یونان و اعطای جایزه ۵۰ هزار یورویی ساخاروف به وی، معتقدند محمد خاتمی در دور جدید فشارغرب علیه جمهوری اسلامی ایران نقش وکیل مدافع پرونده های حقوق بشری را دنبال خواهد کرد. قرار بود رونمایی رسانه ای و بین المللی از خاتمی در مراسم تدفین ماندلا انجام شود که این پروژه با هوشیاری دستگاه قضایی با شکست مواجه شد.

*گزارش نهادهای فرهنگی نشان می دهد انتشار قرآن در سال جاری به شدت کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال جاری به رقم یک و نیم میلیون نسخه برسد. این در حالی است که در سال ۹۰ بیش از بیست میلیون و پانصد هزار نسخه قرآن کریم در کشور منتشر شد. در سال ۹۱ نیز حدود سه و نیم میلیون نسخه در کشور انتشار یافت. گرانی کاغذ، هزینه های چاپ و افزایش نظارت ها بر انتشار از جمله عوامل کاهش انتشار برشمرده شده است.

*شنیده شده است حسن روحانی با پیشنهاد تغییر محمد رضا مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کرده و وی تا پایان دوره مسوولیتش که ۲ سال از آن باقی مانده دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده خواهد داشت. روحانی معتقد است وی در مجموع عملکرد قابل دفاعی نسبت به دوره های گذشته داشته است.

*شنیده شده است برای شرکت در مراسم تدفین ماندلا، ابتدا قرار بود آقای روحانی شرکت کند که به دلیل تراکم کاری ، قرعه به نام ظریف و سپس جهانگیری افتاد اما در نهایت محمد شریعتمداری با یک هواپیمای فالکون عازم آفریقای جنوبی شد. اخذ مجوز پرواز از ۱۱ کشور و سه بار سوختگیری در مسیر کیپ تاون باعث شد فرستاده ایران در مهلت مقرر به این مراسم نرسد و تصویری هم از وی مخابره نشود.

*شنیده شده است به دنبال دعوت وزارت کشور از ۴۸ حزب سیاسی برای حضور در کنگره هم اندیشی احزاب، اعضای مجمع روحانیون در صدد برآمده اند به این بهانه خود را در معرض رسانه ها قرار دهند. قرار است محمد خاتمی به عنوان رئیس شورای مرکزی مجمع و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل مجمع در این نشست شرکت کنند. این در حالی است که مجمع روحانیون با بیانیه های ساختارشکنانه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ نقش موثری در فتنه ایفا کرد و هنوز دستگاه قضایی به اتهامات آنان رسیدگی نکرده است.

*برخی کارشناسان اقتصادی از سناریوهای مختلف قیمتی برای بنزین در سال آینده خبر می دهند و می گویند سه قیمت ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ پیشنهاد شده است. همچنین احتمال داده می شود با لغو سهمیه بندی، بنزین با نرخ واحد در سراسر کشور توزیع شود.

* اخیرا در شبكه سراسرى "شما" و در برنامه هفت ترانه، اقدام به پخش چند ترانه از خواننده مشهور و مبتذل به نام (ز-ح) شده است كه با توجه به شهرت منفى نامبرده خصوصاً قبل از پيروزى انقلاب شكوهمند اسلامى در مناطق و استان‏هاى غرب كشور، پخش ترانه‏ هاى نامبرده در اين برنامه، نارضايتى و بدبينى مردم، به ‏خصوص اقشار مذهبى و خانواده ‏هاى معظم شهدا را در پى داشته است. در برنامه هفت ترانه از وى به نيكى ياد شده و چند ترانه معروف وى پخش شده است.

*از زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی،جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با تعطیلی هایی همراه بوده به گونه ای که تاکنون چهار جلسه بیشتر برگزار نشده است. این در حالی است که جلسات شورا در دولت نهم و دهم معمولا به صورت هفتگی و منظم برگزار می شدند. در دولت احمدی نژاد در صورتی که وی نمی توانست در شورا شرکت کند این اجازه را می داد که جلسات با ریاست نواب رئیس یعنی روسای قوه مقننه یا قضاییه برگزار شود در حالی که این اجازه را تاکنون حسن روحانی به نواب رئیس نداده است.

*محمد خاتمی که به علت نقش آفرینی در فتنه ۸۸ دارای پرونده قضایی است، هفته گذشته در دیدار استانداران دوران اصلاحات اقدام به فرافکنی کرده و گفته است برخی شنودها و گزارش های نادرست باعث شده که وی جایگاهی در نزد مسوولان عالی نظام نداشته باشد. این سخنان خاتمی نشان می دهد که وی می خواهد خود را از مسوولیت فتنه ۸۸ مبرا کند و نگاه منفی مسوولان ارشد نظام به خود را حاصل شنودها و گزارش های نادرست بداند که این خود نیز اتهام به دستگاه های امنیتی و اهانت به مقام های عالی کشور است که تحت تاثیر گزارش های نادرست تصمیم گیری می کنند.

*شنیده شده است صدا و سیما برای حمایت از تئاتر های مردمی و انقلابی، طرح حمایت از ۱۰ تئاتر را ارائه کرده است که بر مبنای آن، مبلغ ۵۰ میلیون تومان را برای ساخت هر تئاتر پرداخت می نماید. این تئاترها به صورت تله تئاتر ضبط و از سیما پخش خواهند شد.

*شنیده شده است در بخش مركزى شهرستان دزفول، بقعه ه‏ایى وجود دارد كه ۶۰ سال قبل جنازه آن شخص را به نجف منتقل كرده اند اما بعضى دعانویسان و منسوبين اين شخص با اقدامات خرافى و تصرف زمين‏هاى اطراف قبرستان از مردم ساده ‏دل اخاذى می‌كنند. متأسفانه على‏رغم دستور سازمان اوقاف در سال ۹۱ مبنى بر تخريب اين بقعه جعلى و خرافى، دستگاه های ذیربط هنوز به وظيفه خود در اين زمينه عمل نكرده اند.

انتهای خبر/






جهانبین,حجاریان,خاتمی,فتنه,روحانی,دولت,انحلال,مجلس,ماندلا
مرجع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۳:۰۲

2 Jan 2020