۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۴۶۹۶
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري خبر داد

تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در چهارمحال و بختیاری

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك كه از جمله صندوق‌هاي توسعه‌اي بخش توليد بوده با هدف تسهيل سرمايه‌گذاري از طريق صدور ضمانت‌‌نامه اعتباري ايجاد شده است.
تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در چهارمحال و بختیاری
رضا گنجی رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: شركت شهرك‌هاي صنعتي این استان با تنوع محصولات جديد صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك كه از جمله صندوق‌هاي توسعه‌اي بخش توليد بوده و با هدف تسهيل سرمايه‌گذاري از طريق صدور ضمانت‌‌نامه اعتباري ايجاد شده، براي واحدهاي صنعتي به استقبال توسعه سرمايه‌گذاري در بخش صنايع كوچك رفت.

وی ضمن ارائه خط‌ مشي، اهداف و برنامه‌هاي اين صندوق، آمادگي خود جهت صدور ضمانت‌نامه اعتباري جهت كليه واحدهاي صنعتي كوچك و بويژه واحدهاي صنعتي عضو خوشه‌هاي كسب و كار را اعلام و بیان داشت: صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك با بانك‌هاي گوناگون نظير بانك ملي، صنعت و معدن، كشاورزي، سينا، پاسارگاد، صندوق مهر امام رضا(ع) و موسسه مالي و اعتباري كوثر تفاهم‌نامه همكاري دارد و در اين راستا سعي دارد كسري وثايق مورد نياز واحدهاي صنعتي كوچك جهت اخذ تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع و استفاده از وجوه اداره شده و سایر منابع مالی در چارچوب سیاست‌های صنعتی و برنامه‌های توسعه کشور در زمینه احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی، سرمایه در گردش را از طريق صدور ضمانت‌نامه اعتباري تامين نمايد.

این مسئول تاکید کرد: اين صندوق وثايق مورد نياز واحدهاي صنعتي جهت اخذ تسهيلات بانكي را به ميزان ۷۰ درصد اصل و سود تسهيلات در مناطق توسعه‌يافته و ۸۵ درصد اصل و سود تسهيلات در مناطق كمتر توسعه‌يافته، تعهد مي‌نمايد.

گنجی ادامه داد: مزیت صندوق اخذ وثایق ساده‌تر نسبت به بانک می‌باشد و با ضریب تکاتری متولیان صنایع کوچک می‌توانند وثایق ارزشمند خود را افزایش دهند.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري در خصوص مدت زمان صدور ضمانت‌نامه از سوي اين صندوق بیان داشت: اين صندوق ضمانت‌نامه‌هاي عدم پرداخت كمتر از سه ميليارد ريال را در كمتر از يك هفته و بالاي سه ميليارد ريال را ظرف مدت۲۰ تا ۳۰ روز صادر مي‌كند.

وی از افزايش سقف مبلغي هر ضمانت‌نامه از ۱۰ ميليارد به ۳۰ ميليارد ريال خبر داد و افزود: براي هر بهره‌بردار سقف مجموع ضمانت‌هاي فعال به ۶۰ ميليارد ريال فزوني يافته كه اولويت تامين ضمانت‌ اين صندوق براي دريافت تسهيلات سرمايه ‌در گردش، طرح‌هاي ايجادي، عارضه‌يابي واحدهاي صنعتي، طرح‌هاي دانش‌بنيان و طرح‌هاي مستقر در شهرك‌هاي صنعتي و شهرك‌هاي فناوري مي‌باشد.

این مسئول با اشاره به اهتمام دولت در حمايت از طرح‌هاي كارآفريني بويژه طرح‌هاي دانش‌بنيان، تصريح كرد: در حال حاضر تنوع محصولات صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك افزايش و ضمانت‌نامه شركت در مناقصه/ مزايده، ضمانت‌نامه حسن انجام كار، ضمانت‌نامه پيش‌پرداخت، ضمانت‌نامه استرداد كسور وجه‌الضمان، انواع ضمانت‌هاي گمركي و انواع ضمانت‌نامه تعهد پرداخت كه شامل، ضمانت‌نامه اعتبار خريدار، ضمانت‌نامه تامين مالي توسط اشخاص حقيقي و حقوقي و ضمانت‌نامه اوراق بدهي منتشر شده توسط صنايع كوچك مي‌باشد، به اين سبد محصولات اضافه گرديده كه تخفيف كارمزدي ۵۰ درصد نسبت به بانك‌ها از مزاياي آن بشمار مي‌آيد.

رئيس هيات‌مديره شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: اين صندوق محدوديتي براي ارائه ضمانت‌نامه براي طرح‌هاي توليدي و صنعتي وابسته به شركت‌هاي تعاوني توليدي نيز ندارد.

گرجی ادامه داد: با توجه به برخورداري استان چهارمحال و بختياري از موقعیت ممتاز جغرافیایی، استقرار فراگیری صنایع گوناگون، غنای فرهنگ صنعتی، سهولت دسترسی به انرژی‌های مصرفی و... شرکت شهرک‌های صنعتی اين استان تاکنون مبادرت به احداث ۲۱ شهرک صنعتی در نقاط مختلف این استان کرده و بستری مناسب برای سوق دادن سرمایه‌ها به سمت و سوی تلاش، تولید و اشتغال پویا را از سوی متخصصان و سرمایه‌گذاران علاقمند، از طریق استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی نوبنیاد در شهرک‌های صنعتی این استان فراهم آورده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختياري در پايان بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با دادن درخواست به نماینده این صندوق كه در شركت شهرك‌هاي صنعتي استان مستقر است، از خدمات قابل ارائه و صدور ضمانت‌نامه بهرمند شوند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۳:۲۰

15 Feb 2020