۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۴۶۸۶
فعال فرهنگي در دانشگاه:

حفظ حرمت ماه رمضان نشان از حياي اجتماعي و احترام به اين ماه دارد

فعال فرهنگي در دانشگاه اينکه مردم سعي مي کنند ولو اينکه روزه هم نمي گيرند، حرمت اين ماه را رعايت کنند نشان دهنده يک حياي اجتماعي و محترم شمردن اين ماه با فضيلت است.
حفظ حرمت ماه رمضان نشان از حياي اجتماعي و احترام به اين ماه دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ کاظم ترکي، فعال فرهنگي در دانشگاه در گفت و گو با منطقه آزاد؛ پيرامون ماه مبارک رمضان ضمن تأکيد بر استفاده از آثار و برکات اين ماه پر فضيلت گفت: ماه رمضان داراي دو بعد اجتماعي و فردي است. بعد اجتماعي آن برمي گردد به يک نوع بازدارندگي که در آن وجود دارد و آن اينست که مسلمانان حتي اگر روزه هم نباشند ولي ظاهر را حفظ مي کنند و در منظر آنان محترم شمردن اين ماه از جايگاه ويژه اي برخوردار است، مسئولين مي توانند از اين فرصت خدادادي استفاده کنند و در جهت تداوم حال و هواي معنوي در سطح جامعه که البته اين بعد اجتماعي ريشه در بعد فرهنگي دارد.

ترکي در ادامه ضمن تبيين بعد فردي ابراز داشت: بعد فردي بايد به شکلي فراگير شود که صرفاً به نخوردن و نياشاميدن ختم نشود و مبتني بر بسياري از آموزه هاي ديگر دين مبين اسلام قرار گيرد و خيلي برجسته شود؛ مثلاً از سيره حضرت علي در بحث کمک به فقراء و ايتام کمک بگيريم يا در مباحث اخلاقي از جمله اجتناب از غيبت، تهمت، رعايت حق الناس و... کار شود.

اين کارشناس فرهنگي محتواي غني و شور معنوي حاصل از فعاليت قشر جوان حاکم بر جلسات اخلاقي، مراسمات، ادعيه خواني و ساير برنامه ها در ماه مبارک رمضان را بسيار با اهميت دانست و تصريح کرد: اين برنامه ها مي تواند هر روزه دار را به يک آمر به معروف و ناهي از منکر در سطح جامعه تبديل کند، از اينجا به بعد است که بعد اجتماعي ماه رمضان پررنگ تر مي شود که اين عامل مي تواند اثري بلندمدت در جهت تعالي فردي شخص، تقويت اخلاق حسنه و برطرف کردن اخلاق رذيله داشته باشد.

ترکي موارد فوق را علتي براي کاهش آسيب هاي اجتماعي و به طور خاص جرايم دانست و اظهار کرد: اينکه مردم سعي مي کنند ولو اينکه روزه هم نمي گيرند، حرمت اين ماه را رعايت کنند نشان دهنده يک حياي اجتماعي و محترم شمردن اين ماه با فضيلت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۱:۴۰

30 Dec 2019