۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۵۰۰۰

حضرت معصومه شرمنده‌ایم...

حضرت معصومه شرمنده‌ایم...
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از افکارنیوز: غربت ۴ جگر پاره رسول خدا(ص) در شهر او، اهانت امت کج فهم رسول به فرزندان دیگر او در عراق، همه دلمان را به درد می آورد و می گوییم ای کاش مدفن این عزیزان در سرزمین ما بود تا مثل شمس الشموس از گزند این بی اهانتی ها به دور بودند. تا چشم و چراغمان می شدند و هر چه عزت و احترام داشتیم نثار خاک پایشان می کردیم.

اما این آرزوی دل، انگار که در عمل برای برخی از ما چندان جدی نیست. عزت و احترام را در ساختن صحن و سرا می دانیم، در نذر و نذورات، در در آوردن کفش هنگام ورود... .

ادعا می کنیم و عمل نمی کنیم، اگر پای منافعمان در میان باشد، اگر پای کوبیدن مخالفمان در میان باشد، اگر بخواهیم های و هویی کنیم، اگر بخواهیم انتقامی بگیریم و رقیب را حذف کنیم، فرقی نمی کند که وسط خیابان باشد یا بیتی از بیوت النبی.

 حالا ما مانده ایم و شرمندگی. شرمندگی از ما که ادعا می کنیم حرمت خاندان عصمت را نگه می داریم، از ما که شنیده ایم صادق آل رسول فرموده اند: «خداوند حرمى دارد كه مكه است پيامبر حرمى دارد و آن مدينه است و حضرت على (ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از ۸ درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود - زنى از فرزندان من در قم از دنيا مى رود كه اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شيعيان من وارد بهشت مى شوند.»

از ما که از مرحوم مرعشی نجفی شنیده ایم: «امام باقر(ع) فرمودند:... خداوند متعال قبر حضرت معصومه(س) را تجلّى گاه قبر شريف حضرت زهرا(س) قرار داده است. اگر قرار بود قبر آن حضرت ظاهر باشد و جلال و جبروتى براى آن مقدّر بود، خداوند همان جلال و جبروت را به قبر مطهّر حضرت معصومه(س) داده است.»

از ما که می دانیم و عمل نمی کنیم، از ما که حرمت نگه نمی داریم، از ما که در حرمش های و هوی می کنیم، از مایی که هنگام ورود به حرمش کفش می کنیم و همان کفش را در حرمش پرتاب می کنیم!

از مایی که نان و نمکش را می خوریم و در شهرش زندگی می کنیم و از اعتبار و آبرویش نان می خوریم و نمکدان می شکنیم.

از مایی که دعوای سیاسی مان را به حرمش می آوریم و مرده باد و زنده بادمان را به صحن و سرایش. از مایی که بارها خوانده ایم و عمل نمی کنیم ...يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ (حجرات 2)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۳:۳۹

13 Feb 2020