۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۴۷۱

ایران در ردیف 16 کشور برتر جهان در تولید علم

ایران در ردیف 16 کشور برتر جهان در تولید علم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایرنا، ˈمحمدباقر لاریجانیˈ روز چهارشنبه در نخستین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در تهران افزود: با توجه به جمعیت کشور تلاش ها در زمینه تولید علم باید مضاعف شود.

وی خاطر نشان کرد: تولیدات علمی ایران 27 درصد تولیدات علمی خاورمیانه و 5/1 درصد تولیدات علمی جهان را تشکیل می دهد.

رییس شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت با اشاره به فاصله رشد کم فناوری های نوین در مقایسه با رشد تولیدات علمی در کشور، گفت: محققان باید در زمینه ثبت فناوری های پزشکی تلاش های بیشتری از خود نشان دهند.

لاریجانی در عین حال افزود: ایران در زمینه تولید برخی فناوری های پزشکی مانند تولید داروهای بیوتکنولوژیک (داروهای تولیدی براساس فناوری زیستی) و داروهای بیوسیملار (داروهای بیوتکنولوژیک مشابه داروهای سازندگان اولیه) در حال پیشی گرفتن از کشور روسیه است.

وی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را نیز برعهده دارد در ادامه به تشریح عملکرد این دانشگاه پرداخت و گفت: طی پنج سال اخیر 88 رشته پزشکی در مقاطع جدید راه اندازی شده است که اغلب آنها منجر به رشد فناوری پزشکی خواهد شد.

این مقام مسوول یادآور شد: در آینده به داروهای بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی نیاز داریم به همین دلیل رشته های جدید با توجه به این نیازها راه اندازی خواهد شد و به فکر تعدیل رشته هایی که نیاز نداریم نیز هستیم.

لاریجانی با اشاره به وجود 110 مرکز تحقیقاتی، پنج پژوهشکده و پنج مرکز رشد اظهار داشت: مجوز راه اندازی نخستین پژوهشگاه علوم پزشکی صادر شده و در حال تاسیس یک پارک فناوری نیز هستیم.

وی ادامه داد: تاسیس 36 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه مصوب شده که این شرکت ها علم و فناوری را به همه مرتبط می کنند.

لاریجانی یادآور شد: هم اکنون 12 مرکز تحقیقاتی و چهار نشریه مرتبط با علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز علوم اعصاب ایران با همکاری مرکز علمی هانوفر آلمان تا یک سال آینده خبر داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۰:۰۲

12 Jan 2020