۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۳

نماینده بروجن رفع مشکلات جاده ای این شهرستان را ازرئیس جمهور خواستارشد

نماینده بروجن رفع مشکلات جاده ای این شهرستان را ازرئیس جمهور خواستارشد
به گزارش جهانبین نیوز، امیرعباس سلطانیˈ خطاب به رییس جمهوری نوشته است: شهرستان بروجن با مساحت دو هزار و 210 کیلومتر مربع و جمعیتی معادل 121 هزار و 314 نفر، دومین شهرستان استان از نظر همیت پس از مرکز استان است و از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش تاثیرگذاری در استان دارد.

وی در این نامه یادآورشده: سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان از طریق جاده استراتژیک و حیاتی بروجن - لردگان - خوزستان به یکدیگر متصل می شود.

وی افزوده است: این شاه راه ارتباطی دارای بارترافیکی سنگینی است و روزانه بیش از 25 هزار خودرو و در برخی روزها تا 30 هزار خودرو که افزون بر 45 درصد آن کامیون و ماشین های سنگین است در این محور مواصلاتی تردد می کنند.

سلطانی در ادامه یادآور شده: به گفته کارشناسان راه، مسیر جاده شهرکرد - بروجن - لردگان حادثه خیز بوده و تنها در یکی از پیچ های مسیر یاد شده در محدوده شهرستان بروجن در سال گذشته 900 فقره تصادف گزارش شده است.

وی دراین نامه متذکر شده: این جاده دو طرفه ازنظر زیرساخت و روکش آسفالت در وضعیت نامناسب و نامطلوبی قرار دارد که با افتتاح جاده لردگان - منج -بیدله - خوزستان و اتصال آن به این جاده، وضعیت نامناسب تری یافته و باعث افزایش تصادفات جاده ای و تلفات جانی و مالی فراوان شده است.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی درادامه این نامه چنین عنوان کرده است: یکی از تاسف بارترین حوادث اخیر این محور که در محدوده ˈدهدز- لردگانˈ حادث شد، سانحه اتوبوس دانش آموزان راهیان نور شهرستان بروجن بوده که در این حادثه 27 نفر از دانش آموزان و همراهان آنها جان باخته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

وی در ادامه این نامه آماری از تلفات انسانی محور مواصلاتی ˈشهرکرد -بروجن - لردگان - خوزستانˈ ارائه کرده که بر اساس این آمار در سال 89 تلفات حوادث این محور 59 مورد فوت و 167 مورد جرحی، سال 90، 41 مورد فوت و 231 مورد جرحی و از ابتدای سال جاری تاکنون 24 مورد فوتی و 149 مورد جرحی بوده است.

سلطانی در ادامه این نامه آورده است: این جاده به طول 160 کیلومتر، مرکز استان و همچنین استان اصفهان را از طریق لردگان به خوزستان و بنادر جنوبی کشور متصل می نماید که مطالعات ارتقاء این محور به چهار خطه در سفر اول هیات دولت به استان در سال 84 به تصویب رسید.

نماینده بروجن درمجلس شورای اسلامی یادآور شده: مطالعات این طرح انجام و مجوز کمیسیون ماده 32 قانون برنامه چهارم توسعه نیز برای آن اخذ و در ردیف بودجه سنواتی کشور نیز قرار دارد و عملیات اجرایی آن از سال 85 آغاز شده اما بدلیل کمبود اعتبارات، پیشرفت چندانی نداشته است.

سلطانی پیشرفت چهارخطه شهرکرد - بروجن لردگان را در قطعه شهرکرد - بروجن 40 درصد، در قطعه بروجن - لردگان 30 درصد و در مجموع 35 درصد عنوان کرده است.

وی میزان اعتبارات لازم برای اجرای کامل این طرح را معادل یک هزارو 550 میلیارد ریال دانسته و افزوده است: 350 میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای محور شهرکرد - بروجن و 1200 میلیارد ریال برای محور بروجن- لردگان پیش بینی شده که در سال گذشته 68 میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد اما 44 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.

سلطانی افزوده است: برای سال جاری نیز 71.5 میلیارد ریال در لایحه بودجه برای این طرح پیش بینی شده که تاکنون 5.190 میلیارد ریال به آن تخصیص یافته است.

وی یادآور شده: اعتبارات اختصاص یافته پاسخگوی نیاز این طرح نیست و از طرفی با توجه به افزایش روز افزون ترافیک جاده ای عملا اجرای این طرح روندی فرسایشی پیدا می کند.

وی در پایان این نامه با بیان بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح چهار خطه شهرکرد - بروجن - لردگان و امعان نظر رییس جمهوری در شتاب گرفتن اجرای این طرح، از دکتر احمدی نژاد خواسته در اختصاص اعتبار به این طرح که از اساسی ترین و مهمترین دغدغه های مردم این شهرستان و استان است، عنایت و توجه ویژه داشته باشد.

مرکز شهرستان بروجن در فاصله 62 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده و این شهرستان در محور ارتباطی شهرکرد و اصفهان به لردگان و خوزستان قرار گرفته است. (منبع: ایرنا)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۶:۲۹

10 Feb 2020