۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۸۱۲

موافقت وزارت نفت برای ایجاد تصفیه خانه اب اشامیدنی شهر سرخون

موافقت وزارت نفت برای ایجاد تصفیه خانه اب اشامیدنی شهر سرخون
به گزارش خبرنگار چهان بین نیوز، خسروی گفت: این تصفیه خانه قرار است بر روی چشمه و منبع تامین اب اشامیدنی این منطقه ایجاد شود. خسروی افزود در این نامه  کدیوریکی از مسولان در وزارتخانه نفت،  از مردم منطقه سرخون به دلیل تنگناهای معیشتی ایجاد شده برای آنان عذرخواهی کرده و خواستار اختصاص 150متر مربع زمین برای ایجاد نصفیه خانه بر روی چشمه سرخون شده است . وی خاطرنشان کرد زمین مورد نیاز با مشارکت شورا ی اسلامی شهر سرخون و اهالی روستا اختصاص داده شد. اهالی روستای سرخون به دلیل آلوده بودن آب آشامیدنی به نفت، از ابتدای آذرماه پارسال از آب های بسته بندی شده و آب معدنی استفاده می کنند.

نشت نفت از تلمبه خانه گندمکار در نزدیکی چشمه تأمین آب روستاهای بخش میانکوه شهرستان اردل و دفن غیراصولی لجن های نفتی این تلمبه خانه، چشمه تأمین آب آشامیدنی مردم روستا و آب مزارع پرورش ماهی این منطقه را آلوده کرده است.

نشت مواد نفتی در آب های منطقه سرخون شهرستان اردل باعث آلودگی منابع آب آشامیدنی و خاک، آسیب های پوستی و گوارشی ساکنان منطقه و آلودگی مزارع پرورش ماهی و تلفات آبزیان شده و صدمات اقتصادی و زیست محیطی را به دنبال داشته است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهانگیر شالبافان
بسمه تعالی
باسلام و احترام
در پی خبرهای متعددی که در سایت شما از سال گذشته به صورت مکرر و پیاپی در مورد آلودگی آب منطقه میانکوه . سرخون واقع در استان چهار محال و بختیاری رخ داده بوده و در طول زمان تشدید یافته است و از انجایی که با پیگیری‌های مستمر به گزارشات و خبر‌های داده و شده از سوی نهادها و … راه حلی قطعی اتخاذ نشده است تا کنون کاری صورت نگرفته و این در حالی است که بزرگترین مخترع تصفیه اب کشور و تها کسی که رکورد‌های بین المللی و جهانی را با اختراعات خود شکسته است اهل استان چهار محال و بختیاری و اصالتا از روستای سرخون می‌باشد که حتی در مصاحبه تلفنی که با ایشان بنده داشتم ایشان پیگیر رفع مشکل الودگی اب شده بودند و حتی هزینه پیشنهادی به ارگان‌ها و خود شرکت نفت را هم چیزی خود یک چهارم پیشبینی شده اعلام کرده بودند اما به علت کم محلی‌ها و نداشتن نقطه نظرات یکسان مسعولان این امر کن لم یکن تلقی و دیگر ایشان هم پیگیر موضوع نشده اند زیرا به گفته خود جناب مهندس طهماسبی با قطعیت مسئولین در پی رفع مشکل نیستند لازم به ذکر است ایشان در سال گذشته در برابر انجام عملیات ضمانت نقدی هم برای هزینه‌های انجام شده اراعه داده اند لیکن اداره اب و شرکت نفت قبول نکرده اند و کاملا غیر منطقی با موضوع برخورد داشته اند و این در حالی است که بیمارهای شدید پوستی . کشاورزی . دامداری و دامپروری . صنایع شیلات و ابخیزداری و… کاملا در منطقه از دست رفته یا تحت شعاع قرار گرفته است . لذا در این راستا از شما با توجه به پیگیر بودن و مداومت و استمرار در ترویج اخبار بروز و کمک و اشاعه اخبار و به گوش رسانیرن صدای مردم که دارید از شما خواهشمندیم این را به گوش مردم مسعولین برسانید و چرا با مردم بدین گونه برخورد شده و میشود و با جود این که مخترعی که خود از استان خود ما و همشهری همان مردم است هم دست همت بالا زده و اب را تصفیه کرده و نتایج ازمایشگاهی ان را نیز اراعه داده است چرا باز ممانعت در سالم سازی اب می‌ورزند و … حتی در این راستا شماره تماس و سایت خبری اقای مهندس طهماسبی را هم برای شما گذاشته ام تا در صورت لزوم خود شما نیز با ایشان تماس حاصل نمایید. با تقدیر و تشکر از شما و همکاران ارجمندتان.
سایت مهندس طهماسبی
http://www.a-tahmasbi.blogfa.com
http://www.tahmasbi.com
تلفن مهندس طهماسبی ۰۹۱۳۹۸۴۰۰۷۰

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۱:۰۰

15 Feb 2020