۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۳۳۸۱

روزی برای استکبار ستیزی

روزی برای استکبار ستیزی
ماه ˈ آبان ˈ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، همواره روز تقابل حق و باطل بوده است،به همین دلیل یکسال پس از شهادت دانش آموزان در دانشگاه و درست در سالروز 13 آبان 58 ایران اسلامی شاهد جلوه دیگری از این رویارویی میان جبهه حق علیه باطل بود.

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایرنا تاریخ انقلاب اسلامی مملو از لحظات سرنوشت سازی است که هر روز آن ،برای ملت ایران خاطره انگیز و ارزشمند است و یکی از آثار مهم انقلاب اسلامی، تسخیرلانه جاسوسی آمریکا توسط گروهی از دانشجویان پیرو خط امام در روز سیزدهم آبان ماه 1358 است، که به دلیل بعد گسترده آن در داخل وخارج بهˈانقلاب دومˈ نام گرفت.

بیرق آزادگی و طاغوت ستیزی دوباره برافراشته شد،دریایˈ دلدادگیˈ، امواج بلند و آسمانی اش را بر صخره های استبداد کوبید تا طعم شیرین استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را با حلاوت خویش به کام مردمان دیار حماسه بریزاند.

مردمی از نسل آفتاب بر تاریکی حکومت ستمشاهی تاختند، تا نهال طاغوت ستیزی و استکبارستیزی را با ریشه ای اسلامی بر قلب و جان خویش بنشانند و به پایش خون خویش جاری کنند.

در سیزدهم آبانماه، حیات سیاسی سرشار از خیانت امریکا و عملکرد سازمان مخوف سیا در ایران خاتمه داده شد و مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فتنه انگیزی و ماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران مشغول بودند، دستگیر شدند و لانه پر از فساد و جاسوسی آنان به تصرف جنبش خردگرایی دانشجویی درآمد.

اشغال لانه جاسوسی امریکا در تهران و دستگیری جاسوسان دیپلمات نمای آمریکایی،یک حادثه سیاسی در حد تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبود، بلکه آغاز تحول عمیقی در خاورمیانه بود و سرآغاز فروپاشی تفکر امپریالیسم غربی بود.

تسخیر لانه جاسوسی از حرکت های نادر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است،زیرا از یکسو هیمنه پوشالی و اسطوره شکست ناپذیری آمریکا را درهم شکست و از سوی دیگر فریاد آزادگی و استکبارستیزی ملت قهرمان ایران را در صحنه بین المللی طنین انداز کرد.

بررسی روند تحولات ایران نشان می دهد که آمریکا پس از نخستین شکست خود از انقلاب ایران در حمایت از رژیم شاه و جلوگیری از سقوط رژیم پهلوی،سفارتخانه خود در پایتخت ایران را به عنوان پایگاه طراحی و اجرای توطئه های شوم علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران قرار داد.

دخالت های مکرر آمریکا در ایران، حرکت سازشکارانه و پذیرش شاه از سوی آمریکا، خشم امام خمینی(ره) و امت اسلامی را دو چندان ساخت.

امام خمینی(ره)در روز دوازدهم آبان سال 1358 اعلام کردند: دانشگاهیان،دانش آموزان و طلاب علوم دینی با قدرت تمام مبارزه خود را علیه آمریکا گسترش دهند.

به دنبال پیام تاریخی امام(ره)،دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در دانشگاه های امیرکبیر،تهران، بهشتی و صنعتی شریف در روز سیزدهم آبان 1358 برابر با چهارم نوامبر 1979 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که در قالب فعالیت بظاهر دیپلماسی و سفارتخانه ای فعالیت ضدمردمی می کرد، حرکتی فراموش نشدنی را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

در جریان اشغال لانه جاسوسی آمریکا، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) توانستند جاسوسان آمریکایی را دستگیر کنند و پیام رادمردانه خود را در برابر حرکتهای مذبوحانه شیطان بزرگ اعلام کنند.

پس از آن بود که تسخیرکنندگان لانه جاسوسی نام خود را ˈدانشجویان پیرو خط امام ˈ گذاشتند.

دانشجویان پیرو خط امام (ره) با این اقدام اعتراض خود را نسبت به آمریکا به خاطر کمک به افراد ضد انقلاب و فراری اعلام داشتند و اقدام به رمزخوانی آثار به دست آمده در سفارتخانه کردند.

این اقدام 444 روز طول کشید و واکنش های مختلفی را در داخل و خارج کشور برانگیخت و پس از آن افکار عمومی ایران از اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره ) حمایت کرد، زیرا تصرف سفارت آمریکا حرکتی ضد استکباری بود و اراده پولادین ملت ایران را به ابرقدرت غرب نشان می داد.

در این میان آمریکا راه تحریم اقتصادی ، مصادره اموال و دارایی های ایران در بانک های آمریکا، آزار و اذیت ایرانیان مقیم آمریکا و قطع کامل روابط آمریکا با ایران را در پیش گرفت که این حرکات نتیجه ای جز مخدوش شدن چهره جهانی آمریکا و رسوایی نقشه شیطانی آنان و نوکرانشان به همراه نداشت.

واقعه بزرگ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پیامدهای گوناگون و بزرگی در پی داشت که یکی از مهمترین آثارش،تقویت روحیه استکبارستیزی بین ملتهای آزادیخواه جهان بود.

سیزده آبان از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است و شاید تاریخ معاصر ایران روزی به اهمیت و بزرگی آن کمتر به یاد داشته باشید.

رو شدن ماهیت جاسوسی دیپلمات نماهای آمریکایی در ایران و تسخیر لانه جاسوسی از نظر دیپلماسی باعث فروپاشی سیاست خارجی آمریکا در منطقه شد و نقطه فروپاشی ˈ سیاست نفوذ ˈ آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی در تهران رقم خورد.
 در سالگرد سیزدهم آبانماه به یاد انقلاب دوم ملت ایران دانش آموزان و دانشجویان راهپیمایی ضداستکباری برگزار می کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۸:۵۲

13 Jan 2020