۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۵۶۱۱
مدير آب و فاضلاب روستايي شهرستان بن:

علت کم آبي موجود شهرستان بن مصرف زياد است/روستاييان الگوي مصرف آب را رعايت نمي کنند

مردم شهرستان بن در بعضي روستا ها از صبح تا شب با مشکل بي آبي سر مي کنند،در اين روستا ها شاهد افت شديد دبي آب چاه هاي زير زميني هستيم و اين موضوع روز به روز با گرم شدن هوا روبه افزايش است.
علت کم آبي موجود شهرستان بن مصرف زياد است/روستاييان الگوي مصرف آب را رعايت نمي کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر : با وجود بارندگي‌هاي اخير در شهرستان بن  بازهم روستاهاي اين شهرستان دچار بحران آب هستند و مردم شهرستان بن در بعضي از روستا ها از صبح تا شب با مشکل بي آبي سر مي کنند. در اين روستا ها  شاهد افت شديد دبي آب چاه هاي زير زميني هستيم و اين موضوع روز به روز با گرم شدن هوا روبه افزايش است.
 
آب آشاميدني مردم اين روستاها جيره‌بندي شده، به گونه‌اي که روستاي يانچشمه  با افت فشار آب مواجه هستند و گاهي هم با قعطي آب  و مردم روستاي لارک نيز در روز تنها 12 ساعت مي‌توانند از آب استفاده کنند.

گفت‌وگوي مردم روستاي هاي لارک و يانچشمه با خبرنگار زنگ خبر  نشان از قطعي 12 تا 18 ساعته آب در طول روز دارد.

دهقاني از روستاي لارک به خبرنگار ما گفت:در طي دو هفته گذشته ما با جيره بندي آب مواجه شديم به طوري که از ساعت 7 صبح تا ساعت 7 عصر همان روز آب قطع مي شود.

وي ضمن اشاره به شرايط گرمي هوا گفت:در اين هواي گرم و طاقت فرسا اين قطعي هم آب معضل بزرگي براي ما درست کرده است و مشقت ها و سختي هاي بسياري را براي خانواده ها به وجود آورده است.

سوراني از اهالي روستاي يانچشمه به خبرنگار ما گفت: ما بعد از ماه مبارک رمضان با افت فشار و جيره بندي آب مواجه شديم .

وي افزود:در اين روستا که نزديکترن روستا به سد زاينده رود مي باشد و ما با سد زاينده رود شايد فاصله 6 کيلومتري داريم ولي درسترسي به آب آشاميدني و شربمان بسيار محدود و کم ميباشد .

وي با ابراز ناراحتي از مسئولين گفت : مسئولين حداقل بايد يک برنامه زمان بندي براي جيره بندي به ما بدهند تا حداقل خانواده ها بتوانند آب را ذخيره کنند.

علت کم آبي موجود شهرستان بن مصرف زياد است/روستاييان الگوي مصرف آب را رعايت نمي کنند

کريم کريم زاده  مدير آب و فاضلاب روستايي شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت : علت کم آبي موجود مصرف زياد مردم است و مردم الگوي مصرف آب در روستا ها را رعايت نمي شود بطور مثال فردي با آب شرب شهري فضاي سبز خود را آبياري کرده ماشين خود را مي شويد و در نهايت سرانه ي مصرف آب فردي که بايستي رعايت شود را رعايت نمي کند.

وي افزود: سرانه مصرف آب براي هر شخص در يک شنبانه روز 130 ليتر آب مي باشد که متاسفانه در حال حاضر در روستاي لارک ما در يک شبانه روز به ميزان 400 ليتر آب براي هر نفر توليد مي کنيم که باز هم در نهايت با مشکل کمبود آب مواجه هستيم.

وي در ادامه گفت : در رابطه با بحث کمبود آب روستاي يانچشمه به همين صورت است در يانچشمه ما تقريبا 60خانوار را شناسايي کرده ايم که داراي فضاي سبز هستند و منظور ما از فضاي سبز بيش از 10درخت تا 70عدد درخت فضاي سبز حساب مي شود و اين فضاي سبز را با آب شرب آبياري کرده که با انجام اين کار حق بقيه مردم ضايع مي شود،در يانچشمه هم در حال حاضر ما براي هر نفر در حدود 420ليتر آب توليد مي کنيم و با اين حال بر سر استفاده ي بي رويه ي برخي از افراد برخي ديگر از مردم با مشکل کمبود آب مواجه مي شوند.

 کريمزاده در رابطه با بحث جيره بندي آب روستاي لارک گفت:در هفته ي گذشته به خاطر اينکه به قسمت بالادست روستا آب رساني انجام شود بحث جيره بندي را انجام داديم و صبح ها از ساعت 8 تا 6بعدازظهر آب را قعط کرده و از 6 عصر تا 8صبح مجددا آب را وصل کرديم.

وي افزود: وضعيت چاه ها و زمين ها  و آب هاي زير زميني در حد مطلوب نبوده و در حال افت هستند ما از سه حلقه چاهي که در روستاي لارک داريم در سال هاي گذشته 9ليتر آب در ثانيه  برداشت مي کرديم ولي در حال حاضر متاسفانه 6ليتر آب در ثانيه برداشت مي کنيم .

کريم زاده گفت : در روستاي يانچشمه به افرادي که مشترک پرمصرف محسوب مي شدند اخطار اول و دوم را داده ايم وحتي به دادستاني محترم هم وضعيت آب را اعلام کرده ايم و قرار براين شد که پيگيري هاي لازم انجام شود.

وي در مورد اطلاع رساني جيره بندي هاي روستا ها گفت: ما بحث جيره بندي لارک را به شوراي آن روستا اطلاع داده ايم و آن ها هم بايد به مردم روستا اطلاع دهند و الان جيره بندي و يا قعطي در روستاي يانچشمه نداريم و فقط دبي آب را کم کرديم و در کل به اين صورت است که همه آب داشته باشند و لي با فشار کم و گاهي نيز ممکن است در بعضي از مناطق مشکل قطعي آب موجود باشد.

کريمزاده در مورد چاه هاي موجود در روستاي يانچشمه گفت: ما پيگير  هستيم تا يک حلقه چاه کشاورزي را براي مصرف آب شرب اين روستا اجاره کنيم و بايد دو مساله ي کيفيت و قيمت آب بها به توافق برسيم و بعد  آن چاه را به چاه هاي موجود در روستاي يانچشمه اضافه مي کنيم .

وي در پايان افزود: تنها روستاهاي لارک و يانچشمه و آزادگان با افت فشار و قعطي مواجه هستند و در بقيه ي روستا هاي شهرستان ما مشکل افت و يا قعطي نداريم .
 
انتهاي پيام1022ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۷:۱۹

27 Dec 2019