۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۸۶۸۱
مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري:

ايجاد درآمد پايدار براي شهرداري ها پيشنهاد نيست بلکه يک الزام است

مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: ايجاد درآمد پايدار براي شهرداري ها يک پيشنهاد نيست بلکه يک الزام است و ما چاره اي جز اين کار نداريم.
ايجاد درآمد پايدار براي شهرداري ها پيشنهاد نيست بلکه يک الزام است
به گزارش جهانبین نیوز؛ يوسف اسلامي مديرکل امور شهري و شوراهای استانداري چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: در دهه هاي اخير اگر يک بررسي داشته باشيم مي بينيم که شهرداري هاي کشور ما و مجموعه مديريت هاي شهري با چالش هاي فراواني روبه رو بود که علل اين چالش ها متفاوت است.

وي چالش هاي مديريت شهري را اينگونه عنوان کرد: عومل سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، حقوقي و مالي در مديريت شهري دخالت داشتند.

اسلامي افزود: آنچه مزيد بر علت شد افزايش جمعيت شهر نشيني است و در حال حاضر بيش از ۶۰ درصد جمعيت ما شهر نشين است.

وي با بيان اينکه جمعيت يک ميليون نفري استان ما بيش از ۶۰۰ هزار نفر آن در شهر ها زندگي مي کنند اذعان داشت: در حال حاضر در اين استان ۴۲ شهر وجود دارد.

افزايش جمعيت نياز شهرداري ها را به منابع مالي تشديد مي کند

اسلامي يادآور شد: از ديدگاه اقتصادي وگسترش دامنه فعاليت هاي شهرداري ها از يک طرف و بالا رفتن سطح توقعات و انتظارات مردم از شهرداري ها از طرف ديگر و همچنين معضلات ناشي از افزايش جمعيت است نياز شهرداري ها را به منابع مالي بسيار تشديد مي کند.

وي با اشاره به اينکه در مديريت شهري منابع مالي از اهميت ويژه و خاصي برخوردار است اذعان داشت: شهرداري اگر منابع و درآمد داشته باشد معني آن اين است که مي تواند خدمات با کيفيتي به شهرداران ارائه دهد و وقتي درآمد نداشته باشد آن خدماتي که شايسته مردم است نمي تواند ارائه دهد و حتي تمام برنامه ها و پروژه هاي شهرداري با مشکل و معضل مواجه مي شوند.

اسلامي با اشاره به اينکه يک راه بيشتر نداريم و آن ايجاد درآمد پايدار است اذعان داشت: ايجاد درآمد پايدار براي شهرداري ها يک پيشنهاد نيست بلکه يک الزام است و ما چاره اي جز اين کار نداريم.

وي خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم درآمد پايدار باشيم لازمه آن توسعه پايدار است و اگر بخواهيم توسعه پايدار داشته باشيم بايد به چند مولفه توجه کنيم و آن منابع مالي و نحوه استفاده از خاک، فضا و فضاي سبز است.

اسلامي با بيان اينکه درآمد پايدار بايد دو ويژگي داشته باشد عنوان کرد: درآمد پايدار يعني درآمدي که پيوسته و مدام شود درآمد مقطعي و فصلي نباشد و دوم اينکه به کيفيت زندگي شهري و مديريت شهر لطمه وارد نشود.

وي ادامه داد: يعني اگر بخواهم درآمد پايدار داشته باشم نمي توانم عوارض را اينقدر بالا ببرم که مردم توان پرداخت آن را نداشته باشند اگر اينطور باشد مردم ناراضي مي شوند پس کيفيت زندگيشان تحت الشعاع قرار مي گيرد و اين درآمد پايدار به درد نمي خورد.

شهرداري هفشجان با افتتاح مجتمع تجاري درآمد پايدار ايجاد کرد

اسلامي يادآور شد: درآمد پايدار چيزي است که شهردار هفشجان امروز ايجاد کرد و ۶۰ باب واحد تجاري را ساخت و آماده کرد.

وي با بيان اينکه با افتتاح اين مجتمع و دادن اجاره آن به مردم شهرداري يک درآمد پايدار را براي خودش ايجاد کرد بيان داشت: حتي اگر شهرداري اين واحد ها را به مردم هم بفروشد بازهم از نظر من اين درآمد پايدار است چون ايجاد اشتغال مي کند و افراد اين شهر از اين مکان استفاده مي کنند.

اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: درآمد ناپيدار امکانات و منابعي که در شهرداري دارد به راحتي به فروش مي رساند اينها را جمع مي کند و به فروش مي رساند شايد در کوتاه مدت مشکلي را حل کرده باشد اما در درازمدت هزاران مشکل براي شهرداري به وجود مي آورد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۷:۵۹

30 Dec 2019