۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۲۶۵۱
رای الیوم؛

کشور مستقل داعش!/ تنها راه کمک گرفتن از ایران است

شکست راهبردهای آمریکا و همپیمانان منطقه ای در مبارزه با داعش کار را به جایی رسانده که آنها نخواهند توانست این وضع را به سابق برگردانند و نتایج مطلوب را محقق نمایند.
کشور مستقل داعش!/ تنها راه کمک گرفتن از ایران است
به گزارش جهانبین نیوز، روزنامه "رای الیوم" در سرمقاله امروز خود به تحولات عراق و سوریه اشاره کرد و به تحرکات گروه تروریستی "داعش" در این دو کشور پرداخت و نوشت: «پیشروی های روزهای اخیر گروه تروریستی داعش در صدر عناوین خبری جهان قرار گرفته است که نگرانی غرب و همپیمانان عربی را به وجود آورده است.»

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت: «بعد از اظهارات "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا که ارتش عراق را ضعیف و غیر جدی توصیف کرده بود، ریچارد کلارک هم اظهاراتی در مورد پیشروی های داعش به شبکه سی ان ان داشته است.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «"ریچارد کلارک" چهره سیاسی آمریکایی است که به عنوان مشاور امنیتی برای سه تن از رئیسان جمهور آمریکا که آخرین آنها جورج بوش پسر است، منصوب شده بود. وی گفته گروهک داعش به یک کشور تبدیل شده است.»

وی در ادامه خاظرنشان کرد: «این گروهک تروریستی توانست با اشغال پنج شهر مهم و راهبردی در عراق و سوریه دولت ادعایی خود را به واقعیت تبدیل نماید. نهادها و سازمان ها تشکیل داده و به صادر کردن اسناد رسمی هم اقدام کرده است.»

ریچارد کلارک در ادامه اظهار داشت: «دیگر نمی توان داعش را به این سادگی از شهرهای اشغال شده عقب راند و باید از ایران در این رابطه درخواست کمک و همکاری نماییم.»

این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد:«این سخن مشاور مسائل امنیتی آمریکا به این معنی است که قواعد بازی و استراتژی جدیدی از سوی آمریکا در عراق و سوریه در حال رقم خوردن است. واشنگتن به شکست راهبرد خود در مورد داعش اعتراف کرده است.»

این روزنامه در ادامه افزود:«این مسئله باعث خواهد شد تا آمریکا با تکیه بر نیروهای مردمی و گردان هایی که همپیمان ایران هستند به تشکیل یک ائتلاف جدیدی برای شکست داعش روی آورد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «ایران تاکنون در مورد مبارزه با داعش از طریق همپیمانان مذکور موفق نشان داده و همین مسئله است که باعث شده تا آمریکا به ایران به عنوان قدرت برتر در منطقه برای مبارزه با داعش نگاه کند.

ولی باید ببینیم ایران چه چیزی در قبال همکاری احتمالی با آمریکا طلب خواهد کرد؟ چرا که شکست های واشنگتن در منطقه در چند جبهه در حال افزایش است و تنها کشوری که شکست آمریکا را می تواند جبران نماید، ایران است.»

این روزنامه در پایان خاطرنشان کرد: «ایران در مرحله جدیدی از اوضاع منطقه قرار گرفته است. شکست راهبردهای آمریکا و همپیمانان منطقه ای در مبارزه با داعش کار را به جایی رسانده که آنها نخواهند توانست این وضع را به سابق برگردانند و نتایج مطلوب را محقق نمایند.»


انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۴:۵۵

1 Feb 2020